۷۲۸۴۷۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

چین به حضور آمریکا در تنگه تایوان هشدار داد

چین نسبت به انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا در نظر دارد یکی از ناوهای خود را به تنگه تایوان بفرستد واکنش نشان داد

ایرنا: چین نسبت به انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا در نظر دارد یکی از ناوهای خود را به تنگه تایوان بفرستد واکنش نشان داد و تاکید کرد این اقدام می تواند عکس العمل جدی چین را به دنبال داشته باشد.

'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بار دیگر از آمریکا خواست به اصل یک چین پایبندی نشان دهد و دست به اقدامی نزند که اوضاع منطقه را متشنج تر می کند.


گزارش های دریافتی حاکی است بمب افکن های بی 52 آمریکا نیز در اطراف جزایر مورد منازعه اسپراتلی دریای جنوبی پرواز کرده اند.

چین به حضور آمریکا در تنگه تایوان هشدار داد


وزارت دفاع چین و وزارت خارجه چین این کشور با انتشار بیانیه هایی از پرواز این دو بمب افکن ابراز خشم کرده و آورده اند هیچ قدرت نظامی نمی تواند چین را در دریای جنوبی به هراس بیندازد.


روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نوشته است که اعزام یک ناو برای عبور از تنگه تایوان از سوی آمریکا نه تنها سودی ندارد بلکه باعث خشم چین خواهد شد.


سخنگوی چین هم گفته است که ضربه زدن به روابط چین و آمریکا صورت خوشی برای واشنگتن نخواهد داشت و تحرکات آمریکا در تایوان می تواند بسیار خطرناک باشد.


گزارش هایی از سوی رسانه های غربی منتشر شده است مبنی بر اینکه آمریکا حتی برای مدتی قصد عبور یک ناو هواپیمابر خود را از تنگه تایوان داشته است.


چین می گوید که به دلیل قطع رابطه دیپلماتیک چندین کشور با تایوان در ماه های گذشته، آمریکا بیشتر از هر زمانی از پیروزی های دیپلماسی چین خشمگین است و دستپاچه تر از همیشه به دنبال واکنشی به شرایط موجود در حمایت از تایوان است.


ژنرال 'خه لی' از مقام های ارشد ارتش چین در کنفرانس امنیتی سنگاپور گفت که مساله تایوان خط قرمز چین است و هیچکس نمی تواند پکن را با این موضوع مورد آزمایش قرار داده و یا به چالش بکشد.


در ماه های گذشته برخی از مقام های تایوانی در اظهاراتی که می تواند خشم چین را به دنبال داشته باشد از آمریکا به عنوان متحد طبیعی این جزیره یاد کرده اند.


چین همزمان با هشدار به آمریکا به مقام های تایوان هشدار داده است از حرکت در مسیر استقلال و زیر پاگذاشتن اصل یک چین خودداری ورزند.


با این وصف با روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و تاکید وی مبنی بر پایبند نبودن به اصل چین واحد، روابط تایوان و چین در کنار مناسبات واشنگتن ـ پکن بشدت تیره شده است.


'استانلی کایو' نماینده تایوان در آمریکا در مراسمی به مناسبت عید بهار (نوروز کشورهای شرق آسیا) گفت که واشنگتن متحد طبیعی تایپه است.


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییت های خود از فروش های تسلیحاتی به تایوان در سال های اخیر دفاع کرده و خواستار افزایش سطح روابط شده است.


وی افزوده است: ارزش هایی چون آزادی بیان، حقوق بشر، آزادی مطبوعات و دمکراسی باعث شده است تا تایوان و آمریکا رابطه نزدیکی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشتی

      چین تو هم بی‌‌ لیاقت هستی اگر غیرت داشتی اینقدر پارس نمی کردی حضور آمریکا یک تجاوز است می فهمی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج