۷۲۸۵۰۲
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

اثبات وجود امام زمان (عج) در شب‌های قدر

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه وجود امام زمان (عج) نیازی به اثبات ندارد، گفت: در قرآن کریم بیش از ۱۲۰ آیه در راستای وجود ایشان و حضور حضرت (عج) در شب‌های قدر داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، سخنران و کارشناس علوم قرآنی و دینی در خصوص حضور حضرت مهدی (عج) در شب های قدر، در گفتگو با خبرنگار گفت: وجود نازنین حضرت بقیه الله اعظم (عج) برای همگان از مرحله اثبات گذشته است؛ یعنی حضور و بروز ایشان بین جوامع مختلف به خصوص مسلمانان و شیعیان اثبات شده است. درباره ظهور و حضور حضرت حجت (عج) البته هم آیاتی از قرآن بر وجود مبارک ایشان دلالت دارد و هم بیش از ۶ هزار روایت از پیامبر اکرم (ص) و حضرات معصوم (ع) درباره وجود مبارک حضرت (عج) داریم. همچنین در کنار آنها بیش از ۱۲۰ آیه قرآن دلالت بر وجود ایشان می کند و جای هرگونه تردید را پرکرده است.

وی در ادامه با اشاره به آنکه بحث مهدویت بر دو محور است، بیان کرد: مرحله اسلام و مسلمان قطیع الوصول است؛ چون پیامبر اکرم (ص) و همچنین پیامبران دیگر الهی از وجود حضرت مهدی (عج) خبر دادند و ما بیش از ۱۰۰ روایت داریم راجع به حضرت مهدی (عج) در قصص مختلف داریم. بدیهی است که هرکس مسلمان باشد و رسول خدا (ص) را به رسالت گواهی بدهد نیازی به اثبات ندارد، اما کسی که مسلمان نیست بحث آن فرق دارد و باید با زبان آن با او سخن بگوییم و آن را در ابتدا با دین مبین اسلام و رهنمود های الهی آشنا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی، با اشاره به اینکه پرونده اعمال انسان در شبه های قدر بسته می شود و مقدرات یکسال بندگان در این شب به انجام می رسد، افزود:استعانت و طلب کردن روزی هرکس، بنا به ظرفیت انسان هاست، علامه طباطبایی و شهید استاد مطهری بیان می کنند که طلب و خواسته هرکس در این شب بنا به ظرف و اعمال انسانهاست، به همین سبب ما از خداوند همان چیزی را میخواهیم که نفسمان گرفتارش است. بعضی ها حسن عاقبت را طلب می کنند، وسعت روزی می خواهند و برخی ها نیز ظهور حضرت حجت (عج) را می خواهند، اما بهترین دعا طلب مغرفت، عافیت و عاقبت بخیری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدای بزرگ بزرگتر از انی که در این مقالات تعریف شوی

    • بدون نام

      بنده که کاملا توجیه شدم شما رو نمیدونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج