۷۲۸۵۴۵
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

آب شرب آبادان مشکل بهداشتی ندارد

رئیس اداره امور آبفای آبادان گفت: آب بهداشتی به آبی گفته می شود که باقی مانده کلر آن رعایت شده باشد که طبق آمار ارائه شده شبکه بهداشت آب شرب ما ۹۵ درصدش مطلوب است.

خبرگزاری مهر: رئیس اداره امور آبفای آبادان گفت: آب بهداشتی به آبی گفته می شود که باقی مانده کلر آن رعایت شده باشد که طبق آمار ارائه شده شبکه بهداشت آب شرب ما ۹۵ درصدش مطلوب است.

علیرضا خلیلی نیا در جلسه ارائه راهکارهای عبور از مشکل آب شرب آبادان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به جلسه ای که سه هفته گذشته با استاندار در محل فرمانداری آبادان، افزود: در این جلسه مقرر شد ۵۰ درصد آب مصرفی مردم آبادان ازآب غدیر و مابقی آن از رودخانه بهمنشیر تامین شود که در آن هنگام ای. سی بهمنشیر نسبت به الان سه تا چهار هزار واحد پائین تر و در حدود ۷۵۰۰ میکروموس بود و ای. سی شهر به حدود ۶ هزار می رسید.

وی اظهار کرد: در جلسه پیش به دستور استاندار، حجم آب ورودی به آبادان از طرح غدیر با افزایش حدود ۲۰ درصدی به ۳۰ هزارمتر مکعب رسید و این روند افزایش آب دریافتی امروز به ۱۰۰ هزار متر مکعب رسیده است؛ افزایش آب ورودی سبب شد تا ای. سی بهمنشیر که به بالای ۱۰ هزار میکروموس رسیده بود تاثیری بر آب شرب شهری نگذارد.

رئیس اداره امور آبفای آبادان تصریح کرد: امروز ای.سی آب شهری ۵ هزار و ۵۰۰ میکروموس است و اگر چه میزان پائینی هم نیست اما در مقایسه با افزایش شوری که به دلیل کاهش دبی پیش آمده بود رقم خوبی است؛ به طور حتم اگرحجم آب ورودی به آبادان افزایش پیدا نمی کرد ما وضعیت بدتری نسبت به الان داشتیم.

خلیلی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا با تکمیل خط لوله دوم طرح آبرسانی غدیر به آبادان تا نیمه تیرماه امسال تزریق آب غدیر به آبادان بیشتر می شود، گفت: با اجرای مصوبه ای دیگر که از روز شنبه هفته آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد، میزان ۱۲ هزار متر مکعب آب غدیر به شبکه آبرسانی شهری آبادان اضافه می شود و به این ترتیب نیاز به برداشت آب از بهمنشیر کمتر شده ضمن آنکه روند شوری آب نیز کاهش می یابد.

وی افزود: از نیمه دوم تیرماه امسال با وارد مدار شدن خط دوم غدیر، دیگر برداشت آبی از بهمنشیر نخواهیم داشت و آب با ای. سی خوب و مناسب، برابر با ای.سی امروز آب غدیر معادل۲۳۰۰ میکروموس وارد شبکه توزیع آب شهری می شود و به این ترتیب مشکل آبادان که عدم ورود آب صد در صد شیرین به شبکه آبرسانی بود، به طور کامل برطرف و مابقی آب مورد نیازمان را نیز از آب شیرین کن ۱۲ هزار متر مکعبی موجود در منطقه دیری فارم تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو اقدام مناسب برای احیای بهمنشیر در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از این اقدامات کاهش ۳۷ درصدی برداشت آب توسط طرح توسعه نیشکر است که به شکل قطع ۱۰ ساعته برق در ایستگاه های پمپاژ این طرح ها انجام می شود که به این ترتیب حجم زیادی از آب کارون وارد بهمنشیر شده و آب دریا را پس می زند؛ دیگر اقدام سد سلولی در حال احداث بر روی کارون در منطقه مارد است که با اجرای آن ای. سی بهمنشیر طبق گفته مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به میانگین زیر ۵ هزار میکروموس می رسد؛ این پروژه ظرف سه هفته تا یک ماه آینده وارد مدار می شود و به این ترتیب آب بهمنشیر برای مصارف کشاورزی هم بهبود می یابد.

رئیس اداره امور آبفای آبادان تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان پشت سر گذاشتن تابستانی است که با خشکسالی بی سابقه روبرو است؛ اکنون حدود ۳۰ هزار متر مکعب آب از بهمنشیر برداشت می شود که با اجرای کامل خط دوم طرح آبرسانی غدیر این میزان برداشت کم و به صفر می رسد و برداشت به طور صد در صد از آب غدیر خواهد بود.

خلیل نیا گفت: برخی مواقع به دلیل بالا بودن ای. سی آب، کلر خود را به خوبی نشان نمی دهد و گلایه همشهریان نیز به همین دلیل است.

وی با تاکید دوباره بر اینکه آب آبادان مشکل بهداشتی ندارد، افزود: آب بهداشتی به آبی گفته می شود که کلر باقی مانده آن رعایت شده باشد و طبق آمار ارائه شده شبکه بهداشت، آب شرب شهری آبادان ۹۵ درصد مطلوب است و این میانگین خوبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ننگ بر مسوول دروغگو

    • رفیعی نسب

      انور مگه به دبی ربط داره عجب خب چرابسگفتن برای چشم ضررداره خب چرابه مردم رسیدگی نمیکنید

    • بدون نام

      برای آنهایی که در جلسه نشسته بودند متأسفم چون بدون تحقیق حرفها رازدند در صورتی که آب آبادان هم شور است وهم بوی گند می دهد

    • بدون نام

      اخه منگل اگر اینجور هست که تو میگی
      پس چرا ما همه تصفیه اب داریم

    • بدون نام

      دستگاه تصفیه آب در منزل داریم ، هر ۱۰ روز یکبار فیلتر عوض می کنیم ؛ شوری و بدمزگی آب آبادان به اندازه ای است که غیر قابل شرب شده است .
      با مردم رو راست باشیم بهتر است .

    • ایرانی

      روز سه شنبه آبادان بودم؛ دست و صورتم را شستم؛ آب که قابل شرب نبود هیچ؛ انگار توی یک لیوان آب به اندازه نصفش نمک ریختن؛

    • بدون نام

      خوزستانی ها رو با دروغ سرپا گذاشتن،همش دروغ همش دروغ،نامردا از خدا بترسید،نه آب داریم نه هوا،چرا دور خوزستان رو یه خط کشیدید و بیخیالش شدید،ایران فقط تهران نیست،ما خوزستانیاهم آدم هستیم،به دادمون برسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج