۷۲۸۵۶۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پلیس فرانسه یک سرکرده داعش را دستگیر کرد

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که نیرو‌های امنیتی فرانسه یک از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که در کشتار سال ۲۰۱۴ پایگاه نظامی اسپایکر عراق دست داشته است را دستگیر کردند.

خبرگزاری ایرنا: منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که نیرو‌های امنیتی فرانسه یک از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که در کشتار سال ۲۰۱۴ پایگاه نظامی اسپایکر عراق دست داشته است را دستگیر کردند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد: مقام‌های فرانسه یک پناهجوی سابق عراقی را که مظنون به جنایت جنگی و از فرماندهان محلی داعش در عراق بوده در ایالت کالوادوس واقع در شمال غرب این کشور دستگیر کردند.

دفتر دادستانی فرانسه بدون افشای هویت این فرد، افزوده است: که فرد مظنون به صورت رسمی مورد بازجویی قرار گرفته و متهم به عضویت در گروه‌های تروریستی و تلاش برای انجام عملیات تروریستی است.

منابع آگاه گزارش دادند، مقام‌های عراقی معتقدند این فرد یکی از سرکرده‌های محلی سابق گروه تروریستی داعش در منطقه تکریت و سامرا است.

برخی از منابع نیز نام این فرد را «احمد» ۳۳ ساله عنوان کردند.

گروهک تروریستی تکفیری داعش با تسلط بر استان تکریت در اواسط ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳)، ۱۷۰۰ کار آموز و دانشجوی غیر مسلح پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت را قتل عام و بطور دسته جمعی در چندین نقطه در این منطقه مدفون کرد که برخی مجروحان این حادثه نیز در میان قربانیان دیگر زنده به گور شدند.

کشتار اسپایکر ارمغان روز‌های نخست 'دولت خلافت' داعش برای مردم عراق بود، تبانی چند فرمانده باعث شد تا این کشتار بزرگ از ۱۱ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ بطرز وحشیانه‌ای انجام شود، حادثه‌ای که هر چند در آن روز‌ها جهان را تکان داد، اما بسرعت نیز به حاشیه رانده شد.

۲۱ اوت ۲۰۱۶ (۳۱ مرداد ۱۳۹۵) ۳۶ نفر به جرم دست داشتن در این جنایات پس از محاکمه اعدام شدند.

به گفته خانواده‌های این قربانیان، با گذشت چهار سال هنوز از سرنوشت تعدادی از این جوانان و نیز روشن شدن جزییات حادثه و کسانی که در این زمینه دارای قصور یا تقصیر هستند خبری نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج