۷۲۸۶۵۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

انتخابات عراق به چالش کشیده شد

شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق با اشاره به اینکه این شورا به شکلی حرفه‌ای و شفاف و بدون اینکه به هیچ طرفی اجازه دخالت و تاثیرگذاری بر تصمیماتش را بدهد، به مسؤولیت رسمی خود عمل کرد، اعلام کرد، از حق قانونی خود برای اعتراض به اصلاحیه سوم قانون انتخابات استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق با اشاره به اینکه این شورا به شکلی حرفه‌ای و شفاف و بدون اینکه به هیچ طرفی اجازه دخالت و تاثیرگذاری بر تصمیماتش را بدهد، به مسؤولیت رسمی خود عمل کرد، اعلام کرد، از حق قانونی خود برای اعتراض به اصلاحیه سوم قانون انتخابات استفاده خواهد کرد.

مواضع سیاسی در بغداد یک روز بعد از صدور اصلاحیه قانون انتخابات از سوی پارلمان که کمیسیون انتخابات را ملزم به شمارش دستی آرا و لغو آرای الکترونیکی می‌کرد با هم تداخل پیدا کرد به طوریکه کمیسیون این قانون جدید را رد کرد و تصمیم گرفت نسبت به آن اعتراض کند.

فضای سیاسی عراق بیش از پیش پیچیده شده به طوریکه دستگاه قضایی عراق دست روی کمیسیون انتخابات گذاشته و براساس اصلاحیه سوم قانون انتخابات،‌ اختیارات کمیته قضایی ویژه رسیدگی به شکایت‌ها را لغو کرد.

قاضی عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، شورای قضایی تصمیم گرفت کمیته‌ای از دادستان کل و رئیس هیئت نظارت قضایی و یکی از ناظران قضایی برای انتقال فوری به ساختمان کمیسیون انتخابات تشکیل دهد تا وظیفه محوله به آن را شروع کند.

در حالی که شورای کمیسیون انتخابات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، همزمان با تاکید شورا بر لزوم اجرای قانون اساسی و قوانین اجرایی الزام‌آور آن، این شورا از حق قانونی خود در اعتراض به اصلاحیه سوم قانون انتخابات که برخی تخلفات در بندهایی از آن دیده شده و با قانون اساسی سازگاری نداشته و در تعارض با قوانین کمیسیون است، استفاده خواهد کرد.

این شورا در ادامه بر همکاری کامل خود با شورای عالی قضایی جهت سهولت بخشیدن به اجرای مسؤولیت‌هایی قانونی آن تاکید کرد و توضیح داد: اگر قانون ایجاب کند، شورا مخالف بازشماری دستی آرا نیست و این مساله را شورای عالی قضایی در بیانیه خود اعلام کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، شورای عالی قضایی بار دیگر به عملکرد صحیح شورای کمیسیون انتخابات در ابعاد فنی و قانونی مدیریت روند انتخابات اطمینان می‌کند به ویژه اقدامات مختلفی که این شورا علیه کسانی اتخاذ کرد که در عمل به مسؤولیت‌های خود از جمله ارائه پرونده‌هایشان به شورای عالی قضایی پس از اثبات تخلفاتشان در مراکز رای‌گیری کوتاهی ورزیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچی نفهمیدم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فهمیدنش چندان هم سخت نیست،برنده انتخابات عراق چون همسو با سیاستهای مسئولان خودمون نیستن،بناچار باید شمارش دستی انجام بدن و خلاصه عقب بیفتن یا خدای نکرده رای باطل بشه و انتخاباتی دوباره شکل بگیره و خلاصه مفهوم کارشکنی رو باید خوب بفهمی.میفهمی که چی میگم؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج