۷۲۸۶۷۷
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

ماجرای آیین نامه سلامت روانی معلمان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: اجرای آیین‌نامه سلامت روانی معلمان، شرایط استخدام در آموزش و پرورش را استاندارد می‌کند.

ایلنا نوشت: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: اجرای آیین‌نامه سلامت روانی معلمان، شرایط استخدام در آموزش و پرورش را استاندارد می‌کند.

اسفندیار چهاربند (رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش) درباره آیین‌نامه سلامت روان معلمان گفت: در حال حاضر تدوین این آیین‌نامه در مراحل مقدماتی است و باید مراحل نهایی، تصویب و ساز و کارهای اجرایی‌ آن طی شود.

او افزود: فعلا می‌توانیم از این آیین‌نامه در مرحله مصاحبه و معاینه ورودی‌ها استفاده کنیم که البته در حال حاضر در حوزه جذب، معاینات به صورت جسمی، روحی و روانی انجام می‌شود، ولی این آیین‌نامه نسخه کامل‌تر و پیشرفته‌تری است که می‌تواند؛ ضمانت‌های لازم برای آمادگی حرفه‌ای افرادی که جذب می شوند را بدهد.

چهاربند در پاسخ به این سوال که در آیین نامه سلامت روانی معلمان، روابط معلم و دانش‌آموز چطور تعریف خواهد شد؟ گفت: در آیین‌نامه اجرایی که الان در مدارس در حال اجرا است؛ روابط بین معلم و دانش آموز، حقوق و تکالیف طرفین به خوبی روشن شده است. تحقق این تکالیف نیازمند شرایط روحی، جسمی و حرفه‌ای لازم است. این آیین نامه کمک می‌کند تا شرایط تحقق آیین نامه اجرایی موجود، تکالیف، حقوق دانش آموز و معلم بیشتر از قبل فراهم شود. همچنین ضمانت‌های لازم را می‌دهد تا حقوق طرفین رعایت شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این آیین‌نامه آیا شرایط استخدام سخت‌تر می‌شود؟ توضیح داد: سخت‌تر نه، اما استاندارد می‌شود. وقتی ما از استانداردسازی حرف می‌زنیم به این معناست؛ معیارهای لازم برای انجام وظایف حرفه‌ای افراد تضمین شود. هرچه استانداردها کامل‌تر شود تحقق آن تکالیف و وظایف بیشتر عملی خواهد شد و آسیب‌ها کمتر می‌شود.

وی در خصوص افرادی که قرار است؛ این آیین نامه را تدوین کنند، گفت: تیم‌هایی متشکل از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف این کار را می‌کنند. در واقع کسانی که در حوزه روانشناسی و یادگیری متخصص هستند و از ارتباط با حقوق معلم و تکالیف معلم در قبال دانش‌آموز علم دارند و مسلط هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام /
      اول از همه فرد باید اصالت خانوادگی اش تائید گردد
      دوما / از نحوه تربیت وبزرگ شدن فرد باید مهم باشد
      سوما / درسته رعایت اوصول دینی وفقهی مهم هست اما اصالت خانوادگی اهم واجبات وبسیار مهم است چرا که یک فردبا اصالت باشد اگر بی دین هم باشه نمیتواند خیانت کند وبا کج روی کند چرا که اون اصالت از درون از انحراف وخیانتش جلو گیری میکند ، حال اگر معتقد دینی هم باشد میشود یک پرنده کامل که با دوبال میتواندپرواز کند بدون هیچ دغدغه ایی .
      ما همه چیز هرتکی هست از بحث / 1 - گزینش که خیلی از وقتها اف اط بیش از حد میکنند ویا بعضی اوقات تفریت .
      در کل همه مدیران ومسئولین باید اصالت خانوادگیشان مورد ارزیابی حدی قرار بگیرد .ابن حداقل کاریست که میتوان انجام داد

    • بدون نام

      معلما باسلامت کامل وارد این حرفه میشن ولی بعداز مدت کوتاهی بابرنامه های مزخرف آموزشی وطرحهای به درد نخوری که شما تدوین میکنیددچاربیماری روحی روانی میشن چون تو این سیستم تنها چیزی که مورد توجه نیست آموزش صحیح وکامله همش درگیر طرحهای حاشیه ای هستن برا کسب امتیاز ارزشیابی با این تفاسیر به نظرتون کسی سالم میمونه ؟؟؟

    • زهرا

      من خودم معلم روانی زیاد دیدم

    • بدون نام

      سیاست های جاری و فعلی آموزش و پرورش کسی را سالم نمی گذارد . حقوق کم در حد فاجعه ، خدمات صفر و دیگر هیچ !!
      خسته نباشید

    • ارسلان

      معلمی که باید هر روز خرده فرمایشات بی سرو ته حضراتی که حتی توانایی اداره یک کلاس 20نفره را ندارند و حقوق بخور نمیر با هزار مشکل لاینحل زندگی خود و دانش آموزانی که حتی خانواده هایشان هم گاها در ارتباط عاطفی با آنان مشکل دارند را تحمل کند چگونه میتواند از نظر روانی سالم بماند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج