۷۲۸۹۱۹
۵۱۳۸
۵۱۳۸
پ

ستاره‌هایی که به تیم ملی کشورشان دعوت نشدند

۶ روز بیشتر به آغاز مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ باقی نمانده و نمایندگان ۳۲ کشور حاضر در این تورنمنت تماشایی یکی پس از دیگری وارد کشور روسیه، میزبان این دوره از مسابقات می‌شوند.

روزنامه قانون: ۶ روز بیشتر به آغاز مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ باقی نمانده و نمایندگان ۳۲ کشور حاضر در این تورنمنت تماشایی یکی پس از دیگری وارد کشور روسیه، میزبان این دوره از مسابقات می‌شوند. چندی پیش و در فاصله ۱۰ روز تا جام جهانی لیست کامل اسامی تیم‌های حاضر در جام جهانی اعلام شد و در این بین بودند بازیکنان بزرگی که با تمام شایستگي‌شان نتوانستند جایی در لیست نهایی تیم کشور خود داشته باشند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تمام ستارگان سرشناسی که در تیم‌های باشگاهی خودشان فصل درخشانی را سپری کردند اما در نهایت راهی به لیست نهایی تیم ملی کشور خود براي حضور در جام جهانی پیدا نکردند.

گروه A، طبق انتظار

تیم‌های عربستان، مصر، اروگوئه و روسیه تیم حاضر در گروه اول مسابقات هستند. با نگاهی به لیست تیم‌های حاضر در این گروه جای خالی «نواف عابد» ازعربستان به چشم می‌خورد. نواف عابد ستاره تیم فوتبال الهلال است که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده بود و در دیدار دوستانه عربستان مقابل پرو نیز حضور داشت. او تنها بازیکن سرشناس عربستان بود که با قلم قرمز پیتزی، سرمربی این تیم، مواجه شد تا جایی در جام جهانی نداشته باشد.

گروه B، مملو از ستاره‌های غایب

تیم‌های ایران، مراکش، پرتغال و اسپانیا چهار تیم حاضر در گروه دوم مسابقات هستند. در لیست نهایی تیم ملی کشورمان به وضوح جای خالی دو بازیکن دیده می‌شود. سیدجلال حسینی و وریا غفوری به ادعای اغلب کارشناسان غایبان بزرگ کاروان ایران در روسیه هستند. لیست تیم ملی مراکش، اولین حریف ایران در جام جهانی، غایب سرشناسی ندارد اما تیم‌های پرتغال و اسپانیا چنين نيستند.

در تیم‌ملی پرتغال فرناندو سانتوس، سرمربی این تیم نفراتی مانند «نلسون سمدو»، «ژائو کانسلو»، «رولاندو»، «آندره گومز»،« روبن نوس»، «رونی لوپس» و «سرخیو اولیویرا»، «ادر» (زننده گل قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶) و« نانی» را از لیست خط زد و لیست بلند بالایی از غایبان اسم و رسم‌دار پرتغالی در جام جهانی را نوشت.

تیم ملی اسپانیا آن‌قدر تیم پرمهره‌ای است که غایبان این تیم به تنهایی می‌توانستند یک حریف تدارکاتی قابل احترام برای تیم ملی کشورمان باشند. لیست غایبان ماتادورها در روسیه شامل بازیکنانی نظیر «بلرین»، «آلونسو»، «مارتینس»، «سسک فابرگاس»، «سرخی روبرتو»،« ایارامندی»، «ویتولو»، «کایخون» و «موراتا» است که همگی در فصل منتهی به جام جهانی عملکرد قابل قبولی داشتند اما لوپتگی آن‌قدر در تیمش ستاره داشت که نیازی به این لیست پرستاره نداشته باشد.

گروه C، غایبان فرانسه سر به فلک می‌کشد

فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک چهار تیم گروه سوم رقابت‌ها هستند. تیم ملی فرانسه، یکی از مدعیان فتح جام جهانی ۲۰۱۸ با لیستی پرستاره به روسیه خواهد رفت. دیدیه دشام ۲۳ نفر را به جام جهانی دعوت کرده و به ناچار یک تیم را در خانه‌های‌شان گذاشته است که به طور مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت. دشام در لیست خود در پست دروازه، غایب مهمی ندارد. در خط دفاع، «کورزاوا» به طور حتم مهم‌ترین غایب است که مشکلات انضباطی در پاریس، رویای جام جهانی را از او گرفت. جالب است که حتي«لوکاس دینیه» که خیلی ها او را بازیکن فیکس تیم می‌دانستند دعوت نشد. «کریستوف ژاله»، «جوردن آماوی» و «کورت زوما» نیز از دیگر مدافعان سرشناسی هستند که دعوت نشده‌اند. دشام همچنین «بونا سار»، دفاع آخر باشگاه مارسی که فصل خوبی را نیز داشت، دعوت نکرده است. دشام همچنین «امریک لاپورته» را نیز در خط دفاع به تیم ملی دعوت نکرد. در خط هافبک، خبری از «آدرین رابیوت»، ستاره جوان پاری سن ژرمن نیست به علاوه «موسی سیسوکو» با وجود فصل خوبی که سپری کرد، دعوت نشد. در خط حمله، غایبان بیش از سایر خطوط چشم می آیند.

«کینگزلی کومان»، وینگر جوان بایرن مونیخ و «آنتونی مارسیال»، وینگر جوان منچستریونایتد در لیست حاضر نیستند. خبری از «دمیتری پایه»، ستاره المپیک مارسی نیست و« الکساندر لاکازت»، مهاجم آرسنال نیز دعوت نشده است. «ویسام بن یدر» نیز به تیم ملی دعوت نشده و البته مطابق انتظار، «کریم بنزما» نیز جایی در تیم ملی فرانسه ندارد. در بین سایر تیم‌های حاضر دراین گروه، «نیکلاس بنتر» بازیکن تیم ملی دانمارک، به دلیل مصدومیت دور از انتظار حضور در لیست نهایی وایکینگ‌ها را از دست داد.

گروه D، آرژانتین بدون ایکاردی

آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه چهار تیم حاضر در گروه چهارم مسابقات هستند. لیست نهایی تیم ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی یک غایب بزرگ دارد. غایب بزرگ این فهرست «مائورو ایکاردی» محسوب می‌شود. «سامپائولی»، «لائوتارو مارتینس» را نیز کنار گذاشت. گفته شده دلیل خط خوردن ایکاردی فنی نبوده و مشکل «مسی»، کاپیتان تیم ملی آرژانتین با ایکاردی دلیل اصلی غیبت او در جام جهانی است. در لیست نهایی تیم ملی ایسلند نیز «کولبین سیگتورسون»(نانت) و «رونار سیگوریانسن»(سنت گالن سوییس) بازیکنان سرشناس این تیم هستند که در لیست نهایی هایمیر هالگریمسون، سرمربی این تیم، جایی نداشتند. لیست نهایی کرواسی و نیجریه نیز طبق پیش‌بینی‌ها بود و سورپرایزی نداشت.

گروه E، بدون غایب؛ با تمام قوا

برزیل،سويیس، کاستاریکا و صربستان چهار تیم حاضر در گروه پنجم جام جهانی هستند. برزیل با تمام قوا راهی جام جهانی شده و با نگاهی به لیست پرستاره این تیم متوجه می‌شویم تیته سعی کرده هیچ یک از ستاره‌های مطرح برزیلی را از قلم نیندازد. سایر تیم نیز به همین منوال عمل کرده‌اند و گروه E را می‌توان تنها گروه بدون غایب سرشناس جام‌جهانی دانست.

گروه F، خط خوردن دور از انتظار سانه

آلمان، مکزیک، سوئد و کره جنوبی تیم‌های حاضر در گروه ششم جام جهانی هستند. یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین غایبان جام جهانی بی‌شک «لروی سانه« از تیم ملی آلمان است که نتوانست در لیست نهایی یواخیم لو جایی داشته باشد. «زلاتان ابراهیموویچ» در سال ۲۰۱۶ از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود ولی با صعود سوئد به جام‌جهانی، خود را علاقه‌مند به بازگشت به ترکیب تیم ملی نشان داد با این حال او در لیست نهایی تیم‌ملی سوئد جایی نداشت تا یکی دیگر از غایبان بزرگ روسیه باشد. لازم به‌ذکر است لیست تیم‌های ملی مکزیک و کره جنوبی مطابق انتظار بود.

گروه G، لجبازی مارتینز با ناینگولان

بلژیک، پاناما، تونس و انگلیس در گروه هفتم جام‌جهانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. با بررسی لیست نهایی منتشر شده تیم‌های این گروه جای خالی «راجا ناینگولان» در تیم بلژیک به شدت حس می‌شود. عدم حضور ناینگولان در لیست نهایی شیاطین سرخ درحالی رخ داد که او فصل بسیار خوبی را در تیم رم سپری کرد و گفته شده دلیل دعوت نشدن ناینگولان مشکلات بین او و سرمربی شیاطین سرخ، مارتینز، است. جوهارت دروازه‌بان با تجربه سابق تیم ملی انگلیس درحالی که در برهه‌هایی به تیم ملی انگلیس دعوت شده بود اما در نهایت در لیست نهایی ساوگیت جایی نداشت تا بزرگ‌ترین غایب سه شیرها لقب بگیرد.

گروه H، همه چیز سرجای خود

لهستان، کلمبیا، سنگال، ژاپن در گروه آخر جام‌جهانی قرار دارند و هر چهار تیم ستاره‌های مطرح خود را در اختیار دارند. تنها نکته‌ای که در مورد این گروه قابل ذکر است، عدم دعوت شدن مامه تیام به تیم ملی سنگال است.

این درحالی است که او در استقلال توانسته بود فصل درخشانی را در آسیا و لیگ برتر تجربه کند اما به هرحال به تیم ملی سنگال دعوت نشد که باوجود مانه، بازیکن تیم لیورپول در خط حمله سنگال چندان اتفاق عجیبی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج