جاباما
۷۲۸۹۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فهرستی از خرابکاری‌های سایبری رژیم صهیونیستی

هنگامیکه سخن از حمله های سایبری به میان می آید، بیشتر افراد به این نکته اشاره می کنند که هکرها اصولا در روسیه یا چین هستند و هدف آنها دزدیدن اطلاعات شخصی برای سود مالی یا دریافت باج است. اما هدف مهم تر از اینها، حمله های جاسوسی و خرابکاری است. در همین زمینه رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده از اسلحه های سایبری استفاده می کند. این رژیم غاصب هرچند نوع دقیق اسلحه ها را اعلام نکرده اما تا به حال حملات سایبری و بدافزارهای متعددی را منتشر کرده است.

خبرگزاری مهر: رژیم صهیونیستی فقط به حمله های نظامی معمول بسنده نمی کند. این رژیم در سال های اخیر با انتشار ویروس ها و ابزارهای جاسوسی متعددی، فضای سایبری را نیز نا امن کرده است.

هنگامیکه سخن از حمله های سایبری به میان می آید، بیشتر افراد به این نکته اشاره می کنند که هکرها اصولا در روسیه یا چین هستند و هدف آنها دزدیدن اطلاعات شخصی برای سود مالی یا دریافت باج است. اما هدف مهم تر از اینها، حمله های جاسوسی و خرابکاری است. در همین زمینه رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده از اسلحه های سایبری استفاده می کند. این رژیم غاصب هرچند نوع دقیق اسلحه ها را اعلام نکرده اما تا به حال حملات سایبری و بدافزارهای متعددی را منتشر کرده است.

رژیم صهیونیستی واحد اطلاعاتی به نام «واحد ۸۲۰۰» تشکیل داده که مسئول ساخت برخی از بدافزارهای مشهور قرن بیست و یکم هستند. این واحد از جوانان ۱۸ تا ۲۱ ساله تشکیل شده است. درهمین راستا برنامه ای خارج از مدرسه برای نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ سال برگزار می شود که به آنها برنامه نویسی و هک کردن را می آموزد. نیروهای واحد نیز از بین شرکت کنندگان همین کلاس ها انتخاب می شوند.

این درحالی است که به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند این واحد در یک مقر در Negev فعالیت می کند و قادر به رصد تماس های صوتی، ایمیل و وسایل ارتباطی دیگر در سراسر خاورمیانه، اروپا، آسیا و آفریقا و همچنین ردیابی کشتی ها است.

رژیم صهیونیستی همچنین در تمام سفارت های خود در سراسر جهان مقرهای شنود دارد و از طریق کابل های زیر دریایی نیز شنود می کند.

همچنین به نوشته روزنامه نیویورک تایمز رژیم صهیونیستی مقرهای شنودی در فلسطین دارد. به طوریکه در ۲۰۱۴ میلادی ۴۳ نفر از نیروهای این واحد با امضای نامه ای اعلام کردند تجهیزات نظارت الکترونیک این واحد، اطلاعات خصوصی مردم فلسطین را جمع آوری می کند.

همکاری با آمریکا برای ساخت استاکس نت

فعالیت های مجرمانه رژیم صهیونیستی فقط به فلسطین منتهی نمی شود. گزارش های مختلفی که در رسانه های متعدد منتشر شد، نشان می دهد ویروس استاکس نت نیز توسط رژیم صهیونیستی ساخته شد. به نوشته رونامه گاردین این ویروس در ۲۰۱۰ میلادی بسیاری از رایانه های صنعتی از جمله رایانه های تجهیزات هسته ای ایران را هدف قرار داد. کارشناسان معتقدند آمریکا و رژیم صهیونیستی این بدافزار را به وجود آوردند. سرگی اولاسن نخستین بار ویروس استاکس نت را کشف کرد این ویروس که از طریق ویندوز منتشر می شود، سیستم های کنترل صنعتی شرکت زیمنس را هدف گرفته بود.

ویروس مشابه استاکس نت با هدف جمع آوری اطلاعات

یکی دیگر از ویروس ها، «دوکو» مجموعه ای از بدافزارهای رایانه ای است که در سپتامبر ۲۰۱۱ کشف شد. این ویروس به استاکس نت مرتبط بود. دانشگاه اقتصاد و فناوری بوداپست در بلغارستان این تهدید را کشف کرد. این تهدید شباهت زیادی به استاکس نت داشت اما هدف آن متفاوت بود. شرکت Symantech درباره این ویروس تحقیقاتی انجام داد و معتقد بود این ویروس توسط سازندگان استاکس نت به وجودآمده و اطلاعات را برای حملات آتی جمع آوری می کند. این ویروس نیز مانند استاکس نت، به سیستم عامل ویندوز حمله می کند. از اطلاعات جمع آوری شده با این ویروس برای حمله به سیستم های کنترل صنعتی استفاده می شود.

جاسوسی در مذاکرات هسته ای ایران با Duqu2.0

به نوشته نشری اشپیگل،این ویروس یکی از پیچیده ترین ویروس هایی است که ساخته شده و در سال ۲۰۱۴ حتی به سیستم های شرکت کسپراسکای نیز نفوذ کرد. این ویروس مدت ها در سیستم کسپراسکای بود و شناسایی نشد. علاوه بر آن از این ویروس برای جاسوسی درباره مذاکرات هسته ای ایرانی نیز استفاده شد.

ساخت ویروس جاسوسی از موبایل برای دولت ها

در سال ۲۰۱۶ نیز محققان ویروسی به نام پگاسوس را ردیابی کردند که سیستم های عامل اپل را هدف گرفته بود.ویروس مذکور آیفون های ۶ را از راه دور رصد می کرد. این حمله سایبری کاربران را تشویق می کرد یک URL را با از کنند که با پیامک ارسال شده است. پس از دنبال کردن لینک با استفاده از شکاف های امنیتی در موتور جستجوی Safari دسترسی به هسته سیستم عامل را فعال می کرد و بدافزار روی موبایل نصب می شد. پس از آن بدافزار از تمام وجوه موبایل کاربر از تماس های صوتی و پیامک گرفته تا اطلاعات تقویم و عکس و ویدئوها را جاسوسی می کرد. به نوشته رویترز محققان دانشگاه تورنتو در Citizen Labاین حمله را نخستین بار ردیابی کردند. این گروه ادعا می کنند شرکت NSO که به رژیم صهیونیستی تعلق دارد این بدافزار را برای دولت ها ساخته است.

ساخت ویروسی مخصوص دستگاه های اندروید

سال گذشته گوگل نیز نسخه ای از ویروس پگاسوس را در موبایل های اندروید ردیابی کرد. به نوشته فوربس، گوگل این ویروس ر ا Lipizzan نام گذاری کرد. در زمان کشف ویروس مذکور روی کمتر از ۱۰۰ موبایل نصب شده بود. همه این موبایل ها قبلا به بدافزار پگاسوس آلوده شده بودند. به گفته تیم امنیتی اندروید، Lipizzan یک ابزار جاسوسی پیچیده و دومرحله ای است. جالب آنکه گوگل متوجه شد این بدافزار به ۲۰ فرم مختلف ارائه شده و تعدادی از اشکال آن نیز در پلی استور موجود بود. به طور معمول Lipizzan شبیه یک ابزار عادی مانند اپلیکیشن ضبط صوت یا بک آپ نمایان می شود. اما پس از نصب در موبایل ایمیل، پیامک، مکان و تماس های صوتی کاربر را رصد می کند. همچنین این بدافزار اطلاعات برخی از اپلیکیشن ها مانند واتس اپ، وایبر، تلگرام، جی میل، لیندکین و اسکایپ را نیز جمع آوری می کند.

شرکتی به نام Equus این ویروس را ساخته که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست فقط به نظر می رسد مقر آن در منطقه Herzliya در تل آویو باشد. همچنین یکی از مهندسان آن قبلا در NSO فعالیت می کرده است.

جاسوسی از رایانه ها با پهپاد

روش های جاسوسی رژیم صهیونیستی فقط به این موارد محدود نمی شود. خبرگزاری راشاتودی نیز در خبری اعلام کرده است که محققان رژیم صهیونیستی روشی برای حمله به رایانه های جداگانه ایجاد کرده اند. برای این منظور آنها کنترل نشانگرهای ال ای دی رایانه را به دست می گیرند. در مرحله بعد این هکرها نشانگرها را وادار می کنند تا ۶ هزار بار در یک ثانیه چشمک بزنند و سیگنالی حاوی اطلاعات را به دوربینی بفرستد که روی یک پهپاد در نزدیکی رایانه هدف گرفته شده، ارسال کند.

این روش رایانه هایی را هدف می گیرد که به اینترنت و شبکه های شرکتی متصل نیستند و به همین دلیل دسترسی به اطلاعات آنها برای هکرها چالش برانگیز است. در نتیجه اطلاعات حساسی را در خود حفظ می کنند.

به گفته هکرها با این روش اطلاعات با سرعت ۴ هزار بیت در ثانیه منتقل می شود. البته قبل از این فرایند رایانه باید به وسیله یو اس بی یا کارت اس دی به ویروس آلوده شود. با این روش هک را به سختی می توان ردیابی کرد.

افزایش مهارت ایران در حوزه سایبری

به هرحال به نظر می رسد رژیم صهیونیستی همچنان به ساخت بدافزارها و انتشار آن ادامه می دهد. هدف این رژیم از انتشار بدافزارها جاسوسی کردن از افراد و دولت ها و خرابکاری در مسیر موفقیت دشمنان خود است. اما به نظر نمی رسد این روند تا همیشه ادامه یابد. این در حالی است که به نوشته گاردین در سال های اخیر قدرت سایبری ایران افزایش یافته است. این رسانه در سال ۲۰۱۴ در گزارشی نوشته است: در سال های اخیر ایرانیان در حوزه سایبری ماهر تر شده اند. آنها قبلا سومین حلقه قدرت سایبری بودند اما خیلی زود وارد دومین حلقه قدرت های برتر سایبری شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج