۷۲۸۹۴۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

سخت‌ترین شرایط آبی اصفهان در دهه‌های اخیر

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه آورد امسال سد زاینده رود به ۵۰۰ میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید، گفت: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه آورد امسال سد زاینده رود به ۵۰۰ میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید، گفت: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.

محمد حاج رسولی‌ها در سفر خود برای بررسی شرایط آبی اصفهان، با تاکید بر اینکه در سال جاری سخت‌ترین شرایط آبی دهه‌های اخیر این منطقه را تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: براساس آمار موجود سخت‌ترین و نادرترین شرایط افت ورودی آب به سد زاینده رود در سال جاری اتفاق افتاده است.

وی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته، آورد امسال سد زاینده رود به ۵۰۰ میلیون مترمکعب هم نخواهد رسید به طبع جدای از محدویت‌های بخش کشاورزی ناچار هستیم محدویت‌های برای بخش شرب نیز اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: این محدویت برای بخش شرب شامل طرح آبرسانی اصفهان بزرگ نیز می‌شود که تقریبا چهار تا پنج میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است. در برنامه پیش‌بینی شده، امسال ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش تحویل آب شرب خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه کاهش یاد شده باید در تمام شهرستان‌ها به صورت یکسان توزیع شود، ادامه داد: آب و فاضلاب اصفهان نیز سیستم هوشمندی را طراحی کرده تا بتواند این کاهش آورد را به صورت یکسان در شبکه توزیع کند.

حاج رسولی‌ها با تاکید براینکه بر اثر بارش‌های نسبتا مناسب اردیبهشت‌ماه شرایط اندکی بهبود یافته است در غیر این صورت امروز با وضعیتی بسیار دشوارتری برای تامین منابع آبی استان مواجه بودیم، اظهار کرد: با این روند امیدواریم بتوانیم کاهش تحویل ۲۰ درصدی آب شرب به اصفهان را مقداری کمتر کرده و در جلسه بعدی شورای حوضه آبریز زاینده‌رود مقداری شرایط کمبود را تعدیل کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ما چه مربوطه خودشون آب زاینده رود دادن به چند تا استان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل کارخونه هاشون و مزارع و در و دشت رو با آب پیش می‌بردن و سایر مناطق ایران باید بخاطر بودن کارخانه های متعدد در اصفهان،بیکار مینشستن،چوب خدا صدا ندارد.چهل ساله که دارین کار میکنین و حواستون به سایر استانها نیست،همون بهتر که کویر و برهوت بشه تا بفهمین این ملت در این چهل سال چی کشیدن

    • بدون نام

      شماها نمیفهمین مایی که با زاینده رود بزرگ شدیم چه دردی داره وقتی میبینیم هیچ ابی نداره حالا دیگه اب خوردنی دیگه خودش یه بحث جداس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج