۷۲۸۹۵۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

اپل در مراسم WWDC ۲۰۱۸ نسخه جدید iOS ۱۲ را رونمایی کرد و قرار است نسخه آزمایشی آن تا چند هفته دیگر در اختیار کابران قرار بگیرد. اپل در این نسخه کاربران آیفون‌ها و آی‌پدها را حسابی تحویل گرفته و امکانات زیادی را در iOS ۱۲ شاهد هستیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: اپل در مراسم WWDC ۲۰۱۸ نسخه جدید iOS ۱۲ را رونمایی کرد و قرار است نسخه آزمایشی آن تا چند هفته دیگر در اختیار کابران قرار بگیرد. اپل در این نسخه کاربران آیفون‌ها و آی‌پدها را حسابی تحویل گرفته و امکانات زیادی را در iOS ۱۲ شاهد هستیم. از آنجایی که آیفون در کشور ما نیز طرفداران سینه‌چاک زیادی دارد خالی از لطف نیست اگر در ادامه اطلاعات بیشتری از iOS ۱۲ را در اختیار کاربران قرار دهیم.

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

زمان انتشار و سازگاری iOS ۱۲

با توجه به تجربه‌ای که از اپل در زمینه زمان انتشار نسخه‌های جدید iOS سراغ داریم باید تا پاییز امسال برای انتشار iOS 12 صبر کنیم. از طرف دیگر در iOS 12 با امکانات جدیدی طرف هستیم که این سیستم‌عامل با آیفون‌های قدیمی اپل سازگاری ندارد و گوشی‌های آیفون 5S, آی‌پد‌های مینی 2، آی‌پد ایر و دستگا‌ه‌های همراه جدیدتر اپل قادر به نصب iOS 12 خواهند بود.

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

جالب است بدانید اپل در زمینه سرعت بهینه‌سازی‌های زیادی را در iOS ۱۲ لحاظ کرده است، به گفته اپل این نسخه از iOS بر روی آیفون ۶ پلاس به میزان ۴۰ درصد قادر است سریع‌تر برنامه‌ها را اجرا کند. باز شدن اپلیکیشن دوربین نیز با iOS ۱۲ بر روی آیفون ۶ پلاس به میزان ۷۰ درصد سریع‌تر خواهد بود و اپلیکیشن صفحه‌کلید ۵۰ درصد سریع‌تر اجرا می‌شود.

کیت واقعیت افزوده ARKit 2 و انجام بازی‌های چندنفره

اپل با معرفی iOS ۱۲ نشان داد که برنامه‌های زیادی برای واقعیت افزوده دارد و به همین منظور در کیت واقعیت‌ افزوده ARKit ۲ شاهد قابلیت انجام بازی‌های چندنفره هستیم. به این ترتیب گیمرهای دارای آیفون و آی‌پد می‌توانند تجربه همکاری بیشتری را از طریق فناوری واقعیت افزوده کسب کنند. شرکت بزرگ LEGO نیز اعلام کرده است که بازی‌هایی بر اساس فناوری واقعیت افزوده راهی بازار خواهد کرد. از طرف دیگر پلتفرم ARKit ۲ دراختیار تمام توسعه‌دهندگان iOS قرار خواهد گرفت تا خلاقیت‌های خود را در قالب اپلیکیشن‌هایی در محیط واقعیت افزوده اجرا کنند.

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

خط‌کش واقعیت افزوده و فرمت فایل USDZ

در iOS 12 با یک خط‌کش طرف هستیم که از سنسورهای پیشرفته‌ای که در آیفون‌های جدید اپل تعبیه شده است برای محاسبه ابعاد اجسامی که در جلوی گوشی قرار دارد استفاده می‌کند. از طرف دیگر اپل برای توسعه‌دهندگان واقعیت افزوده فرمت جدید فایل USDZ را معرفی کرد که آن را می‌توان در اپلیکیشن‌های Files, Mail, Messages و Safari به اشتراک گذاشت.

تغییراتی در اپلیکشن دوربین

اپل اشاره چندانی به تغییرات اپلیکیشن دوربین در iOS 12 نکرد اما شایع شده که این اپلیکیشن به‌ لحاظ ظاهری بهینه‌سازی‌های زیادی را دریافت کرده است. به لطف این تغییرات، عکس‌برداری پرتره در گوشی‌های جدید آیفون که از لنز دوگانه بهره می‌گیرند حالت طبیعی‌تری خواهد داشت. از طرف دیگر دوربین در iOS 12 به صورت خوکار قادر به خواندن کدهای QR است. گوشی‌های آیفون و آی‌پد‌ها قادر به باز کردن فایل‌های عکس‌برداری خام با فرمت RAW هستند. کاربران آی‌پد پرو نیز می‌توانند این عکس‌ها را ویرایش کنند.

اپلیکیشن فوتوز در iOS ۱۲ هوشمندانه‌تر عمل می‌کند

گوگل فوتوز امکانات خوبی را برای کاربران عرضه می‌کند و اپل نیز اپلیکیشن فوتوز را در iOS 12 بهینه‌ کرده است تا از رقبا چیزی کم نداشته باشد. به این اپلیکیشن فوتوز در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل جدید iOS موضوع عکس‌ها را تشخیص داده و آن‌ها را بر همین اساس فهرست می‌کند. برای برای تشخیص هوشمند موضوع عکس‌ها در iOS 12 حدود ۴ میلیون سوژه مختلف را در نظر گرفته است. به این ترتیب کاربران به راحتی قادر به جستجوی عکس‌ها بر اساس رویداد و سوژه آن‌ها در اپلیکیشن فوتوز هستند.

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

جِسچرهای حرکتی آی‌پد شباهت‌ بیشتری به جسچرهای آیفون دارد

انصافاً باید به کاربران آیفون X و آی‌پد‌های اپل حق داد که در تعامل با جسچرهای حرکتی با این دستگاه‌ها دچار اشتباه شوند، اپل نیز برای حل این مشکل در iOS ۱۲ جسچرهای آی‌پد را به چسچرهایی که در آیفون استفاده می‌کنیم شبیه کرده است تا کاربران سردرگم نشوند.

دستیار صوتی سیری هوشمند‌تر شده است

سیری تنها با گفتن عبارت «کلید‌هایم را گم کرده‌ام (I lost my keys)» با گجت Tile Tracker تماس می‌گیرد، این دستگاه در‌واقع یک گجت جمع‌و‌جور برای پیدا کردن کلید‌هاست. سفارش قهوه به قوه‌فروشی‌هایی که کاربر همیشه از آن‌ها خرید می‌کند و ارسال پیامک در صوتی که دیرتر از موعد به قهوه‌فروشی برسید را می‌توان از موارد جدیدی دانست که سیری به آن‌ها مجهز شده است. امکان ترجمه به بیشتر از ۴۰ زبان مختلف نیز از دیگر مواردی است که سیری در سفرهای بین‌المللی کمک‌حال کاربران خواهد بود. در iOS ۱۲ سیری به بانک اطلاعاتی وزارت کشاورزی آمریکا نیز دسترسی خواهد داشت.

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

به این ترتیب کاربر پاسخ‌های جامعی در خصوص میزان کالری، ویتامین و سلامت غذاها از سیری دریافت خواهد کرد.

ویژگی‌های جدید برای اپل‌نیوز، یادداشت‌صوتی و کارپِلی

انصافاً باید گفت اپل دستی به سروروی اپلیکیشن‌های خود در iOS 12 کشیده است که در این زمینه می‌توان به اپلیکیشن اپل‌نیوز اشاره کرد. اپلیکیشن Stocks نیز شاهد طراحی جدیدی است و چارت‌ها و قابلیت مشاهده مستقیم خبرها در این اپلیکیشن را شاهد هستیم. اپلیکیشن یادداشت‌گذاری صوتی اپل که با نام Voice Memo شناخته می‌شود نیز در iOS 12 راهی آی‌پد‌ها و مک‌های اپل خواهد شد. پشتیبانی از iCloud نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن است.

ابزار کارپلی نیز که که تعامل گوشی‌های هوشمند، راننده و خودرو را با هم میسر کرده است در این نسخه جدید از اپلیکشن‌های جانبی ساخت دست سایر توسعه‌‌دهندگان پشتیبانی خواهد کرد. به این ترتیب کاربران قادر به دسترسی به ابزارهای مسیریابی معروفی مانند Waze یا Google Map خواهند بود.

تعبیه شدن اعلان‌های گروهی در iOS ۱۲

این قابلیت ممکن است کوچک و ساده به‌نظر برسد اما به لحاظ کارآمد بودن یکی از مهم‌ترین امکانات iOS 12 به نظر می‌رسد. به لطف این قابلیت نوتیفیکیشن‌ها بر اساس موضوع با یکدیگر مرتبط خواهند شد. این کار روند مشاهده اعلان‌ها را راحت‌تر می‌کند.

تغییراتی در انیموجی و مِموجی‌ جدید

اپل در iOS 12 نگاه ویژه‌‌ای به انیموجی‌ها داشته تا این شکلک‌های بامزه حال و هوای تازه‌ای به پیام‌ها در این سیستم‌عامل بدهند. به همین منظور قابلیت تشخیص زبان افراد و چشمک زدن آن‌ها را در انیموجی‌ها شاهد هستیم. ماسک‌های جدیدی نیز اضافه شده است که آن‌ها را با نام مموجی خواهیم شناخت. در این ماسک‌ها که می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد یا اینکه مشابه با چهره کاربر طراحی شود می‌توانید گوشواره، مدل مو، عینک آفتابی یا مواردی از این دست را اضافه نموده و تغییر دهید.

فیس‌تایم گروهی

اپل در iOS 12 دست کاربران را برای فیس‌تایم گروهی تا تعداد ۳۲ کاربر باز گذاشته است. قابلیت اضافه کردن کاربر به فیس‌تایم گروهی در هر لحظه ممکن است و تعامل با آن‌ها نیز بسیار راحت در نظر گرفته شده.

جدیدترین ویژگی‌های iOS ۱۲

به این ترتیب اگر فردی در فیس‌تایم گروهی شروع به صحبت کند پنجره‌ وی بزرگ‌تر نمایش داده خواهد شد. این ویژگی را در ایفون‌ها، آی‌پد‌ها و کامپیوترهای مک اپل شاهد خواهیم بود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به سیستم‌عامل موبایل iOS علاقه‌ دارید و ویژگی‌های جالبی از این سیستم عامل را می‌شناسید، این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • omid

      بی صبرانه منتظر دردسترس قرار گرفتن ای او اس دوازده هستم
      چند قابلیت خوب دیگه هم داره به نظر من یکی از بهترینهاش قفل کردن برنامه های گوشی با تاچ ایدی هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج