جاباما
۷۲۹۰۹۰
۱ نظر
۵۰۳۰
۱ نظر
۵۰۳۰
پ

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

تجربه نشان داده است مایکروسافت توجه ویژه‌ای به توانمند کردن دانش‌‌آموزان به کمک فناوری‌های نوین دارد. در این راستا همین چند هفته وقت پیش شاهد برگزاری مراسم ویژه‌ای برای معرفی دستاوردهای مایکروسافت در زمینه کلاس‌های درس فوق‌هوشمند بودیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: تجربه نشان داده است مایکروسافت توجه ویژه‌ای به توانمند کردن دانش‌‌آموزان به کمک فناوری‌های نوین دارد. در این راستا همین چند هفته وقت پیش شاهد برگزاری مراسم ویژه‌ای برای معرفی دستاوردهای مایکروسافت در زمینه کلاس‌های درس فوق‌هوشمند بودیم.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

به همین منظور خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم مایکروسافت برای دانش‌آموزان فردا چه نقشه‌هایی در سر دارد

اپلیکیشن ارتباط Snap + Core First

مواقع زیادی وجود دارد که در سر کلاس درس یک دانش‌آموز پاسخ پرسش‌های معلم را بلد است اما خجالت مانع بلند کردن دست وی و جواب دادن به پرسش‌ها می‌شود. خوشبختانه مایکروسافت به فکر دانش‌آموزان خجول بوده است و اپلیکیشن ارتباطی Snap + Core First را برای دانش‌آموزانی معرفی کرد که به هر نحو در برقراری ارتباط با معلم مشکل دارند.

به لطف این اپلیکیشن دانش‌‌آموزان هیچ مانعی در ارتباط با معلم و پاسخ دادن به سوال‌هایی که پرسیده می‌شود ندارند.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار Immersive Reader

مایکروسافت برنامه گسترده‌ای برای توسعه ابزارهای آموزشی دارد و Immersive Reader نیز در همین راستا توسعه داده می‌شود. این ابزار توانایی خواندن و نوشتن افراد را ارتقا می‌دهد. خوشبختانه این ابزار تنها برای دانش‌آموزان طراحی نشده و تمامی افراد با سن‌و‌سال‌های مختلف می‌توانند از آن بهره بگیرند.

ابزار Immersive Reader متن‌ها را با صدای بلند می‌خواند و نوشته‌ها را در سیلاب‌های مختلف دسته‌بندی می‌کند تا درک آن‌ها راحت‌تر شود. در کنار این موارد این ابزار فاصله میان خط‌ها و کاراکترها را بیشتر می‌کند تا فرآیند مطالعه متون با سهولت بیشتری انجام شود.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار Microsoft Teams

این ابزار آینده روشنی دارد و همان‌گونه که از نام آن‌ پیداست برای کارهای گروهی و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در کلاس توسعه داده شده است. به لطف ابزار Microsoft Teams دانش‌آموزان به صورت گروهی بر روی پروژه‌های محول شده از جانب معلم کار می‌کنند.

معلم نیز با تمامی اعضای گروه‌های دانش‌ آموزان تعامل پیدا خواهد کرد و گفته‌های دانش‌آموزان هرگز نادیده گرفته نخواهد شد.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

اپلیکیشن وان‌نوت

اگر اهل یادداشت‌برداری باشید به احتمال زیاد وان‌نوت (OneNote) را می‌شناسید. به لطف وان‌نوت کاربران می‌توانند مطالب مختلف را یادداشت کنند، دیاگرام‌های حرفه‌ای ترسیم نمایند و برنامه‌های کاری خود را نظم و ترتیب دهند.

ویژگی‌های اپلیکیشن‌ وان‌نوت به همین‌جا ختم نمی‌شود و این اپلیکیشن امکانات چشمگیری برای انجام کارهای گروهی دارد. به این ترتیب دانش‌آموزان قادر خواهند بود تا پروژه‌های درسی را به صورت گروهی در وان‌نوت انجام دهند.

امکان ارتباط مستقیم وان‌نوت با ابزار مایکروسافت تیم (Microsoft Teams)، نیز یکی دیگر از ویژگی‌های وان‌نوت است که برگزاری کلاس‌های درس مجازی را راحت‌تر می‌کند.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار Sound Trap

این ابزار برای ساخت و ترکیب صدا از جانب مایکروسافت توسعه داده شده و تعامل با آن به گونه‌ای است که افراد مبتدی نیز به راحتی با آن کار کنند. از طرف دیگر ابزار Sound Trap کاملاً تحت‌وب طراحی شده و هیچ نیازی به نصب نرم‌افزار بر روی کامپیوتر ندارد.

به این ترتیب به لطف این ویژگی‌ها کاربران کامپیوترهای مک، رایانه‌های ویندوزی و حتی کروم‌بوک‌ها به راحتی می‌توانند صداهای مورد نظر خود را ویرایش کنند.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار Fluid Math

انصافاً باید اعتراف کرد در بین تمامی درس‌ها، درس ریاضی در مدرسه دانش‌آموزان را بیشتر به چالش می‌کشد. به همین دلیل مایکروسافت ابزار Fluid Math را جهت کمک به دانش‌آموزانی که در حال فراگیری ریاضی هستند معرفی کرده است.

این ابزار سرنخ‌های روشن و واضحی را برای حل کردن معادلات در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار Education Workshop

هیچ چیز در آموزش جای تجربه شخصی را نمی‌گیرد و دانش‌آموزان از طریق تعامل مستقیم و کسب تجربه بهتر آموزش می‌بینند. مایکروسافت نیز که به خوبی به این امر واقف است ابزار کارگاهی Education Workshop را معرفی کرده است.

این نرم‌افزار مجموعه‌ای از ابزارهایی را برای ساخت دست‌های روباتیک، آزمایش کیفیت آب، و ساخت ماشین‌های کنترلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. جالب اینجاست که ساخت این آزمایش‌ها در دنیای واقعی نیز بسیار راحت است و با لوازم منزل می‌توان این آزمایش‌ها را انجام داد.

در کنار این موارد مایکروسافت ابزار کارگاهی Education Workshop را به صورت آنلاین و رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است تا بدون هیچ محدودیتی خلاقیت‌های خود را به آزمایش بگذارند.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار Microsoft MakeCode

حضور در دنیای دیجیتال امروز نیازمند آگاهی به دانش برنامه‌نویسی است، در نتیجه یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان امری ضروری به نظر می‌رسد. از طرف دیگر برنامه‌نویسی کار چندان‌ساده‌ای نیست و آموزش آن به کودکان چالش‌های مختلفی را پیش روی معلم‌ها قرار داده است.

ابزار Microsoft MakeCode آموزش برنامه‌نویسی و کد زدن به کودکان را ساده‌ کرده است و دانش‌آموزان به صورت بصری فرایند برنامه‌نویسی را آموزش می‌بینند این ابزار کودکان را برای فراگیری زبان‌های حرفه‌ای‌تری مانند جاوا آماده می‌کند.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

بازی Minecraft: Education Edition

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید به احتمال زیاد بازی Minecraft را می‌شناسید، این بازی توانمندی بسیار خوبی دارد تا بتوان از طریق آن آموزش‌های مختلفی را در اختیار دانش‌آموزان قرار داد. به همین دلیل مایکروسافت نسخه‌ای ویژه از Minecraft را به‌صورت اختصاصی برای دانش‌آموزان با نام Minecraft: Education Edition توسعه داده است.

این بازی دانش‌آموزان را در یک کلاس مجازی قرار می‌دهد. در یکی از قسمت‌های این بازی دانش‌آموزان فرآیند حرکت بالن‌ها را از طریق ترکیب گاز هلیوم، لاستیک و طناب فرا می‌گیرند. دانش‌آموزان به کمک بالن‌هایی که ساخته‌اند می‌توانند خوک‌های بامزه‌ای در این بازی را به پرواز در بیاورند.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

بازی Code Connection

این بازی مستقیماً در داخل بازی Minecraft: Education Edition اجرا می‌شود. نوشتن اسکریپت‌های برنامه‌نویسی برای ساخت ساختمان‌هایی در این بازی را می‌توان یکی از ویژگی‌های آن دانست.

طراحی یک روبات برای گشت‌و‌گذار در دنیای پیچیده Minecraft نیز یکی دیگر از امکانات بازی Code Connection است.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

ابزار واقعیت‌ترکیبی Windows Mixed Reality: HoloTour

مایکروسافت پلتفرم واقعیت‌ترکیبی را برای اهداف مختلفی معرفی کرده است که یکی از مهم‌ترین کاربردهای این پلتفرم را می‌توان در بحث آموزش دانست. به لطف HoloTour دانش‌آموزان در دنیای مجازی گشت‌و‌گذار کاملی انجام می‌دهند و با تاریخ آشنا می‌شوند.

این فناوری دانش‌آموزان را به رم‌باستان یا سایر تمدن‌های کهن می‌برد، در این شرایط دانش‌آموز قادر است از زوایای مختلف تمدن‌های کهن را از طریق فناوری واقعیت ترکیبی بررسی کند. امکان مشاهده فیلم‌های ۳۶۰ درجه و تعامل مستقیم با آن‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آموزشی HoloTour است.

برنامه‌های مایکروسافت برای مدارس آینده

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به بحث‌های آموزشی علاقه‌ دارید و فناوری‌های جدیدی را می‌شناسید که کلاس‌های درس آینده را متحول خواهد کرد، در قسمت نظرات این فناوری‌ها را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم برنامه تجاوز داریم!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج