۷۲۹۱۰۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا نمی‌توانیم در تولید کَره خودکفا شویم؟

کره محصول پروتئینی بوده که وابسته به شیر خام است و اگر کل شیر خام تولیدی یعنی هشت میلیون تن محصولی که در سال تولید می‌شود را در نظر بگیریم نهایتاً حدود ۲۴۰ هزار تن چربی از آن به دست می‌آید که بخش عمده‌ای از آن به مصارف داخل صنعتی می‌رسد؛ یعنی برای تولید محصولات لبنی از شیر تا ماست، پنیر، خامه و ... صرف می‌شود، اما بخش دیگر آن به تولید کره صبحانه اختصاص پیدا می‌کند که به حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تن در سال می‌رسد. بر همین اساس به واردات حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تنی کرده نیازمند هستیم.

خبرگزاری ایسنا: حسین چمنی کارشناس صنایع لبنی، در این باره اظهار کرد: کره محصول پروتئینی بوده که وابسته به شیر خام است و اگر کل شیر خام تولیدی یعنی هشت میلیون تن محصولی که در سال تولید می‌شود را در نظر بگیریم نهایتاً حدود ۲۴۰ هزار تن چربی از آن به دست می‌آید که بخش عمده‌ای از آن به مصارف داخل صنعتی می‌رسد؛ یعنی برای تولید محصولات لبنی از شیر تا ماست، پنیر، خامه و ... صرف می‌شود، اما بخش دیگر آن به تولید کره صبحانه اختصاص پیدا می‌کند که به حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تن در سال می‌رسد. بر همین اساس به واردات حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تنی کرده نیازمند هستیم.

وی درباره اینکه آیا امکان تولید چربی بیشتری از شیر خام تولید شده در کشور را داریم به ایسنا گفت: نژاد‌هایی از دام سنگین در جهان وجود دارند که شیر خام تولیدی از آن‌ها شش تا هفت درصد چربی دارند، اما جمعیت گاوی و نژادی که در ایران وجود دارد هولشتاین بوده که شیر آن‌ها در بهترین شرایط ۳.۵ درصد چربی دارد.

با توجه به این اظهارات، حال سوال اینجاست که آیا می‌توان نژاد‌های بهتر از نظر تولید چربی را وارد کرد و آن‌ها را با شرایط اقلیمی ایران تطبیق داد؟ اگر جواب مثبت است باید به این سوال هم پاسخ داده شود که چرا تاکنون این کار انجام نشده است؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      کره که در شرگتهای تولیدی ایران بعدا این‌میخوان به چربی تبدیل کنن که چی بشه مگه تا الان خود کفا نبودین بعدا شما خودتان میگید چربی یده بعدا ما که کره مصرف نمیکنیم

    • بدون نام

      عجب جال شما خوبه

    • بدون نام

      تا کشورهای برادر هستند خود کفایی بی معنیست تولید کار ادم های نفهمه همه باید تجارت کنند آخه مرد حسابی اون چیز ها که تولید میکردیم همه کارخانه هاش رو نابود کردند حالا شما میخواید در تولید کره خود کفا باشید

    • بدون نام

      طرح های توسعه نیشکر قرار بود وابستگی کشور به شکر , خوراک دام , نئوپان , ......را قطع کنه , چی شد ؟ اقا زاده ها همه طرح ها رو منهدم کردن .کره که سهله .

    • بدون نام

      چون دست آدمهای خاین و بی خاصیت در کار است که دولت موفق نشود

    • ابراهیم مدیرروستا

      سلام بدبختی ما اینه شرایط آب هوایی شمال را داریم نژاد گاو سیستانی را هم داریم اما از نیوزلند و هلند کره وارد مکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج