۷۲۹۱۷۷
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

پشت‌پرده لو رفتن فیلم دورهمی با ملک مطیعی

وقتی یک کانال ماهواره‌ای گفتگوی پخش‌نشده برنامه "دورهمی" با ناصر ملک‌مطیعی را به نمایش می‌گذارد، این سوال را به ذهن‌ها متبادر می‌کند که با این همه محافظه‌کاری چطور این اتفاق می‌افتد؟!

خبرگزاری تسنیم: همه‌چیز از یک دعوت آغاز شد؛ دعوتی برای دو برنامه «من و شما» و دیگری یک تاکشوی پرطرفدار تلویزیونی به نام «دورهمی» که پیش از حضور ناصر ملک‌مطیعی، خبر حضور این میهمان، در سطح گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شد. برنامه «من و شما» که همواره جمعه‌ها از شبکه شما پخش می‌شد. این برنامه بدون ارائه توضیحی در یک تغییر کنداکتور قرار شد با حضور ناصر ملک مطیعی و علی پروین چهارشنبه ساعت ۱۹ پخش شود. اما لحظاتی از آغاز پخش برنامه نگذاشته بود که به بهانه مشکلات فنی برنامه قطع و یک سریال جایگزین آن برای پخش شد. قطع این برنامه با واکنش‌های انتقادی زیادی در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد. بسیاری علت آن را ادامه ممنوع‌التصویری ناصر ملک مطیعی در تلویزیون دانستند. اما برخی هم گمانه زنی کردند که مهران مدیری و تیم دورهمی جلوی این پخش را گرفته‌اند و بیشتر جنبه رقابتی داشته است. در ادامه راه این دو برنامه هیچ‌کدام پخش نشدند که بسیاری دلیل این اتفاق را اعمال سلیقه مدیران رسانه ملی دانستند؛ چراکه شاهد پخش اعلامیه مرگ این بازیگر قدیمی سینما از صداوسیما بودیم. چند روزی هم پس از درگذشت این بازیگر فضای مجازی به هر بهانه‌ای پای موضوع پخش نکردن این مصاحبه دوباره به پربازدیدترین مطالب و اخبار تبدیل شد و از درون آن بسیاری سو‌ءاستفاده‌گر و مغرض تلاش کردند تا سیاست‌های عرفی و شرعی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند. تا اینکه روز گذشته خبر پخش این برنامه از یک شبکه ماهواره‌ای به گوش رسید.

کاری نداریم که اصل دعوت مرحوم ملک‌مطیعی برای حضور در یک تاک‌شوی پرطرفدار تلویزیونی چقدر منطقی بوده، اما هرچه هست گردانندگان این اتفاق گویا به مقصود خودشان یعنی زیر سوال بردن سیاست تلویزیون، دست پیدا کرده‌اند. زیرا یکی از جملاتی که بسیار بر روی آن تأکید داشته‌اند این است که: "چگونه رسانه ملی این ابتکار عمل را از دست داده و فیلم تولیدی رسانه ملی در اختیار یک کانال لس‌آنجلسی قرار می‌گیرد". از دیروز تا الان رسانه‌های مختلف به این موضوع پرداخته‌اند، اما با پیگیری‌های انجام داده خبرنگار فرهنگی تسنیم ظاهرا این برنامه توسط یک تماشاگر برنامه "دورهمی" فیلمبرداری شده و در اختیار شبکه‌های تلویزیونی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است. به گفته مطلعین این ماجرا، فیلم ۳۸ دقیقه ضبط شده که هم شب گذشته در برنامه "کانتکت شبکه تپش" پخش شده و هم در لیست دانلود‌های فضای مجازی قرار گرفته، با توجه به کیفیت و نوع فیلمبرداری انجام شده تصویربرداری توسط یک تماشاگر برنامه دورهمی است و نه کار حرفه‌ای تولیدی رسانه ملی!

اما چند سوال از مدیران رسانه ملی:

اول: مجری برنامه دورهمی به صورت مرتب نسبت به اینکه کسی حق ندارد موبایل و یا وسایل تصویربرداری و فیلمبرداری را با خودش به سالن برگزاری برنامه بیاورد تذکر داده و ظاهرا بار‌ها در حین ضبط برنامه هم مواردی کشف شده که افراد با خود موبایل داشتند و همه وسایل جمع آوری شده است؛ باز چطور می‌تواند این چنین اتفاقی بیفتد که فیلم سر از شبکه‌های ماهواره‌ای درآورد؟

دوم: بعضاً مشاهده شده کسی که در حین ضبط برنامه، فیلمبرداری انجام داده مهران مدیری او را به بالای جایگاه آورده و به گونه‌ای این تماشاگر را مؤاخذه کرده است؛ چطور با این شرایط، تماشاگری مجال فیلمبرداری ۳۸ دقیقه‌ای یک برنامه‌ای که همه می‌دانند احتمال عدم پخش آن و حاشیه‌ساز شدن این برنامه وجود دارد را پیدا کرده است؟

سوم: برنامه‌های گفتگو محور باید یک برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مناسبی همراه با نظارت دقیق داشته باشند تا هم از حیث انتخاب و دعوت میهمانان، هم از جهت اجرا و هم از جهت اتفاقات بعد از برنامه همه مسائل را به نحو شایسته و حرفه‌ای مدیریت کند تا امروز شاهد این دروغ‌پراکنی‌ها و جنجال‌سازی‌های رسانه‌های معاند غربی نباشیم؛ سوال این است آیا صداوسیما تمهیداتی برای این نوع برنامه‌های گفتگو محور پرطرفدار دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ول کنین بابا یه مصاحبه خیلی معمولیه ببین دنیاکجارسیده وماکجایم

    • بدون نام

      «سیاست‌های عرفی و شرعی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»
      حالت تهوع گرفتم.

    • بدون نام

      ما ایرونی
      ها چقدر مرده پسندیم.آقا بعد از فوت عزیز و گرامی میشه. برای جناب ملک مطیعی دیگه فرقی نداره مردم چطور در موردش حرف میزنند اون بیچاره فعلا درگیر سوال و جواب تو عالم برزخه.

    • بدون نام

      میخوای از صدا و سیما میلی حمایت کنی
      عجب نویسنده ی هستی تو

    • بدون نام

      خوابی برادرکدام برزخ بهشت وجهنم همین جاست وقتی ازدنیارفتی به خواب ابدی میروی.

    • بدون نام

      من نمی دونم صدا و سیما چرا میخواد همش خودشو بدنام کنه وقتی این همه شبکه های ماهواره ای هست و بعضی از مردم طرفدار اونا هستن. بر نامه هایی که طرفدار زیاد داره نذارین به دست شبکه های دیگه بیفته و جنگ روانی درست بشه. اصلا کاری کنین و برنامه های این تیپی زیاد درست کنین با محتوای خوب و پر بیننده که مردم کمتر این شبکه های به ظاهر دلسوز و دلواپسو نگاه کنن.

    • بدون نام

      دست تماشاگر درد نکنه چشمتون کور

    • کرمانشاه

      مثلا اقای ملک مطیعی قتل کرده بود دزدی کرده بود سر گرده بگیر بود بیت المال خورده بود املاک نجومی گرفته بود که به سیاست عرفی و شرعی صدا و سیما برمیخورد که تو تلوزیون بیاد؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی صدا و سیما با میلیاردها پولی که از جیب ما میگیرد، بعد از گذشت چند ماه هنوز نتوانسته مشکل فنی را حل کند و این برنامه را پخش کند؟ چون خودشان گفتتد دلیل عدم پخشش مشکل فنی است و محال است دروغ بگویند

    • رضا

      به نظر من ضبط اين برنامه با موبايل و بصورت آماتور كار گروه خود مهران مديري هستش چون ميدونستن اين برنامه نسخه اصلي پخش نميشه ميخواستن يك جوري كه گردنشون هم نيوفته پخش كنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج