۷۲۹۲۱۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

با عرضه نخستین سری از خودروهای آلمانی بورگوارد به مشتریان ایرانی، زنگ خطر برای واردکنندگان کره ای و ژاپنی شاسی بلندهای کوچک و متوسط مثل نیسان به صدا در آمد. ویژگی اصلی مدل های بی ایکس ۷ و بی ایکس ۵ چیست و برای موفقیت بیشتر چه محصولاتی را پیش رو دارند؟

روزنامه هفت صبح: با عرضه نخستین سری از خودروهای آلمانی بورگوارد به مشتریان ایرانی، زنگ خطر برای واردکنندگان کره ای و ژاپنی شاسی بلندهای کوچک و متوسط مثل نیسان به صدا در آمد. ویژگی اصلی مدل های بی ایکس ۷ و بی ایکس ۵ چیست و برای موفقیت بیشتر چه محصولاتی را پیش رو دارند؟

برند تازه ای پا به ایران گذاشته که سابقه موفقیتش در اروپا به حدود ۶۰ سال قبل برمی گردد و پس از یک دوره غیبت، حالا با قدرت به بازارهای جهانی برگشته است. بورگوارد یکی از قدیمی ترین شرکت های خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ در شهر برمن آلمان تاسیس شد و تا میانه دهه ۷۰ میلادی به کار خود ادامه داد تا اینکه ورشکست شد.

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

BX۵

این شرکت در سال 2008 توسط شرکت چینی فوتون که سازنده محصولات تجاری و کامیونت های سبک است خریداری و مجددا احیا شد. اولین خودروی تولید شده توسط بورگوارد پس از بازگشت به مسیر تولید، شاسی بلند بی ایکس 7 است که در سال 2015 در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و در دو سال اخیر نیز مجموع فروش شرکت به حدود 100 هزار دستگاه می رسد. این شرکت که یکی از نخستین برندهای اروپایی مشتاق به حضور در بازار ایران بود، پس از امضای قرارداد رسمی با یک واردکننده ایرانی، اخیرا برای مدل بزرگتر خود در بازار ایران بهایی 299 میلیون تومانی را انتخاب کرده و نخستین سری از محصول مدرن بی ایکس 7 را تحویل مشتریان ایرانی داده است.

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

BX7

در سه بخش مجزا ضمن معرفی ۲ مدل از شاسی بلندهای ساخت بورگوارد، چشم انداز بازار و رقبای این تازه وارد آلمانی را در بخش اتومبیل های وارداتی بررسی خواهیم کرد.

بی ایکس 7، ترکیب بنز و هیوندای

تیتر این بخش شاید اندکی اغراق آمیز باشد اما اگر یک بار پشت فرمان این اس یووی زیبا و جذاب آلمانی بنشینید آن وقت می فهمید که ظاهر شکیل مرسدس بنز را با قیمت هیوندای و کیفیت ساخت بالا خواهید خرید و از سواری و رانندگی با بی ایکس ۷ هرگز خسته نمی شوید. به غیر از گنجایش ۲ سرنشین که در بین تمامی رقبا، این خودرو را یک پله بالا می برد؛ استفاده از چرم، چوب، آلومینیوم و البته پلاستیک با کیفیت موجب خواهد شد بهای ۳۰۰ میلیونی را برای این خودرو ناچیز بدانید.

در حالی که محصولی مثل ایکس تریل تنها به لطف اعتبار برندش، بدون کمترین زیبایی ظاهری و البته سطح پایین آپشن ها و کیفیت نه چندان دلچسب اتاق بهایی ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیونی دارد؛ محصول آلمانی بورگوارد با ابعادی بزرگتر، موتوری قوی تر، تجهیزاتی بیشتر و قیمتی کمتر می تواند خنده را به کام مشتریان ایرانی بنشاند. بی ایکس ۷ نیرویش را مدیون موتور دو لیتری، چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژی است که ۲۲۰ اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته به چرخ های جلو این خودرو تزریق می کند.

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

BX۷

در عین حال خبر می رسد که مدل بی ایکس 7 نسخه ای هیبریدی هم خواهد داشت، مدلی که با قدرت 395 اسب بخار نیرو خواهد داشت و فقط با تکیه بر باتری هایش تا 60 کیلومتر برد دارد. بی ایکس 7 با حدود 4.7 متر طول قادر به گنجایش هفت سرنشین اسست و یک گزینه ایده آل برای خانواده های پرجمعیت به حساب می آید. این آلمانی جوان به یک صفحه نمایش و سیستم سرگرمی، وای فای، مانیتورینگ 360 درجه اطراف خودرو و کمک راننده الکترونیکی نیز مجهز است. هنوز از قیمت قطعی این مدل خبری در دست نیست اما مدل پایه بی ایکس 7 در چین حدود 100 میلیون تومان است.

بی ایکس ۵، قاتل نیسان جوک

مستقیما نیسان جوک را نشانه رفته و البته از قورباغه بدترکیب ژاپنی هم یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه با جوک که خودرویی قدیمی و دمده است، بی ایکس 5 از فرم بدنه شکیل و خطوطی تازه سود می برد که مستقیما به خریداران یادآوری می کند ارزش خرید بالایی دارد. بی ایکس 5 که یک کراس اوور سایز سی (C) است، با داشتن ابعادی نزدیک به سوزوکی گرند ویتارا، پژو 3008، كیا اسپورتیج و محصولاتی از این دست، تلاش دارد تا به مدد ژن های خوب آلمانی اش برنده رقابت در این کلاس سخت از بازار ایران باشد.

بی ایکس 5 که از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو بهرمند است در دو مدل تک و دو دیفرانسیل فروخته می شود و با داشتن قدرتی معادل 190 اسب بخار و نیز گشتاوری 280 نیوتن متری به یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک وصل است که شتابی معادل 5.8 ثانیه را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد. طول، عرض و ارتفاع این چینی نیمه لوکس به ترتیب 4.49، 1.87 و 1.67 است در حالی که فاصله بین دو محور این خودرو به بیش از 2.68 متر می رسد.

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

BX5

وزن کلی این اتومبیل نیز ۱۵۸۵ کیلوگرم بوده در حالی که حجم فضای بار خودرو به حدود ۴۰۰ لیتر می رسد و خودرو در سه تیپ کلی به خریداران عرضه می شود. در کنار مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتری، استفاده از رینگ و لاستیک ۱۷ و ۱۸ اینچی، سانروف پانوراما، سیستم فرمان برقی، شش کیسه هوا و رادار پارک عقب و جلو را می توان مهم ترین تجهیزات کراس اوور کامپکت بورگوارد اعلام کرد. بهای ۲۴۰ میلیونی بورگوارد که حتی در مقایسه با محصولات یک رده پایین تر هم به صرفه است بهترین روش برای رسوخ به بازار است.

چشم انداز بازار

بورگوارد سال گذشته محصولی کانسپت با نام ایزابلا را که سدانی اسپورت لوکس و فانتزی است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی کرد که همه کارشناسان صنعت خودرو را به تعجب واداشت. حجم تکنولوژی های جدید به کار رفته در این خودرو در کنار موتور الکتریکی بردبلند و اصالت طراحی بدنه و اتاق که برگرفته از مدل ۱۹۵۵ ایزابلای بورگوارد است بهترین نشانه برای درک سطح توان و کیفیت بورگوارد جوان است.

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

مدل ۱۹۵۵ ایزابلای بورگوارد

در عین حال استخدام طراحان و مهندسانی بنام از گروه فولکس واگن که سابقه فعالیت در آئودی، سئات و مینی را دارند، این قدرت را به بورگوارد داده تا همپای بهترین برندهای صنعتی آلمان کیفیت بی نظیر خودروهای ژرمن را به خریداران ایرانی ارائه کند. بورگوارد اگر با همین فرمان در ایران به پیش رود به زودی به یکی از نام های قابل اعتنا در بازار مصرف خودروهای وارداتی بدل خواهد شد.

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

مدل 2017 ایزابلای بورگوارد

بورگوارد، بازگشت افسانه ژرمن ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج