۷۲۹۲۵۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

توزیع کمک‌ها در سر پل ذهاب بر اساس پارتی بازی

شهروند سرپل‌ذهابی با اشاره به نحوه توزیع خدمات و کمک‌ها به این منطقه، خاطرنشان کرد: هر کسی در منطقه آشنا داشته باشد خدمات و کمک‌ها را دریافت می‌کند. پارتی و آشنا بازی در نحوه توزیع کمک‌ها بسیار دیده می‌شود.

رویداد ۲۴: در حالی که بیش از ۶ ماه از زلزله مهیب و ویرانگر کرمانشاه می‌گذرد، برخی از مردم همچنان در چادر و وضعیت اسف‌باری زندگی می‌کنند. بسیاری از مسئولان وعده‌ داده بودند که در مدت زمان یکسال منطقه را بازسازی می‌کنند تا مردم به خانه‌های خود بازگردند، اما به گفته بسیاری از مردم این منطقه، حتی آواربرداری منازل تخریب شده تاکنون شروع نشده است.

پرداخت اقساط وام‌ها، وضعیت نامناسب بهداشتی، گسترش بیماری‌، وجود حشراتی مانند مار و عقرب و... گوشه‌ای از مشکلاتی است که مردم این منطقه با آن مواجه هستند.

مریم فتحی، یکی از زلزله‌زده‌های شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به آخرین وضعیت مردم این مناطق گفت: ما به تازگی کانکسی را از یک پزشک دریافت‌ کرده‌ایم که به امانت به ما داده‌ است. اکنون مردم زیادی از شهر کانکس دریافت کرده‌اند و برخی هم همچنان در چادر زندگی می‌کنند و با توجه به شرایط موجود شرایط بسیار سختی را دارند.

فتحی در ادامه خاطرنشان کرد: کانکس‌ها را خیرین به منطقه می‌آورند و بسیاری از خانواده‌ها ۲ یا ۳ کانکس را برای خود برداشتند به همین دلیل اکنون برخی از مردم کماکان در چادر زندگی می‌کنند. خانه ما در زلزله به صورت کامل تخریب شد و اکنون نیز در نوبت آوار برداری هستیم.

این زلزله زده با بیان اینکه منزل تخریبی ما بعد از ۶ ماه همچنان آواربرداری نشده است، تصریح کرد: ما در نوبت هستیم تا منزلمان را آواربرداری کنند و پس از آن بازسازی را شروع کنند.

او می‌گوید: پیش از این گفتند وام‌هایی به زلزله‌زدگان می‌دهند اما بعد اعلام شده قرار است ۴۵ میلیون تومان به ما بدهند اما تا زمانی که آواربرداری انجام نشود وام را پرداخت نمی‌‌کنند

فتحی ضمن گلایه از شرایط بسیار در سر پل ذهاب می‌گوید: وضعیت بهداشتی اصلا مناسب نیست. سرویس‌های بهداشتی (حمام-دستشویی) کم است و معمولا هر ده خانوار از یک سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث گسترش بیماری‌های عفونی در منطقه شده است. آمدن تابستان و گرم شدن هوا نیز مزید برعلت شده و زندگی مردم را با سختی‌های روز افزونی مواجه کرده است

این شهروند سرپل‌ذهابی با اشاره به نحوه توزیع خدمات و کمک‌ها به این منطقه، خاطرنشان کرد: هر کسی در منطقه آشنا داشته باشد خدمات و کمک‌ها را دریافت می‌کند. پارتی و آشنا بازی در نحوه توزیع کمک‌ها بسیار دیده می‌شود. پدر من بیمار است و توان کارکردن ندارد، مادر و برادرم هم بیمار هستند، اکنون ۱۲ نفر هستیم که در یک کانکس زندگی می‌کنیم و منبع درآمدمان یارانه‌ها است، حال با توجه به شرایطی که در آن هستیم و با توجه به گرانی‌ها شرایط معیشتی ما را تصور کنید که با چه سختی‌هایی مواجه است.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادهای مردم زلزله‌زده، به رویداد۲۴ می‌گوید: وسعت خرابی و ویرانی مناطق بسیار زیاد است و مردم همچنان انتظار کمک‌رسانی را دارند و طبیعتا این موضوع به مناطق زلزله‌زده محدود به زمان خاصی نیست.

تجری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مردم این منطقه با آن مواجه شده‌اند، افزایش قیمت مصالح ساختمانی است که به صورت غیرعادی این افزایش قیمت صورت گرفته است و اختلالی که اخیرا در صنف حمل و نقل رخ داده است نیز تاحدودی تاثیر گذار بوده زیرا حمل و نقل انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بنیاد مسکن وظیفه تامین مصالح ساختمانی برای بازسازی مناطق را برعهده دارد، گفت: بنیاد مسکن باید بخشی از آبی که برای ساخت و ساز نیاز است را تامین کند اما از آنجایی که این اتفاق رخ نداده است، مردم از آب شرب خود برای مصارف ساخت و ساز استفاده می‌کنند که این نیز بر سایر مشکلات افزوده است و باعث کندی پیشرفت کار شده است. البته قبل از زلزله نیز مناطق روستایی مشکل آب آشامیدنی داشتند و اکنون نیز بر مشکلاتشان افزوده است.

تجری با تاکید براینکه عزم جدی برای رسیدگی به مناطق زلزله زده در مسئولان وجود ندارد، تصریح کرد: بنیاد مسکن حق ماموریت زیادی می‌گیرد اما عملا خروجی و بازده خاصی در منطقه ندارند و اگر هم فعالیتی انجام می‌شود با فشار استاندار، مدیران و مسئولان محلی است.

او با بیان اینکه مردم از هزینه‌های معیشتی خود کم می‌کنند تا بتوانند سریعا خانه‌های خود را بسازند، گفت: درباره استمهال وام‌ها هم باید بگویم که بانک‌ها سخت می‌گیرند و از برخی از مردم درخواست کرده بودند تا اقساط وام‌هایشان را سریعا پرداخت کنند، اما این اتفاق در برخی از شهرستان‌ها بوده است که امیدواریم این مسئله سریعا حل و فصل شود، زیرا طبق قانون در مناطقی که دچار حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله می‌شوند وام‌ها تا دوسال استمهال می‌شوند و مردم نیز تا مدت زمان دو سال و تا پیدا کردن شرایط مناسب، از پرداخت اقساط وام‌ها معاف می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      چرابجای کمک به فلسطین ولبنان و سوریه به فکر هموطنان خود نیستند؟

    • امید

      خخخ پارتی بازی به اونجا هم رسید.خدایا چه ها که از این مملکت ما در نمی اد.

    • بدون نام

      همه جااین جوریه فقط پارتی بازی بخوربخور مشکل مملت ماهمینه

    • مشتی

      داداش شما پارتی داشته‌باش یک شبه یک میلیارد وام می گیری ولی پارتی‌نداشته باشی حقوق هم به شما نمیدهند بعد‌اعتراض میکنی میشوی اخلال گر زندان.

    • بدون نام

      خدایا خانه ظلم رو ویران کن
      نه خانه فقرا رو

    • شهین سیفی

      ترا خدایک چیز تازه بنویسید گوشمان پراز این مسائل است

    • بدون نام

      متاسفانه لحظات اولیه جو روی مسولین اثر می گذارد در همان لحظات اولیه قول های انچنانی می دهند بعد گذشت مذتی بیخیال می شوند می مانند علی وحوضش

    • آ زاد

      کجای این مملکت پارتی بازی نیست؟....

    • بدون نام

      خب همه جا پارتی بازی هست دیگه
      اگه تو این مملکت پول و پارتی نداشته باشی بیچاره ای

    • بدون نام

      دمت گرم مشتی گل گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج