۷۲۹۲۵۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وست ورلد به روایت محققان؛ سرگرم‌کننده است

فصل دوم سریال وست ورلد در حال پخش است و اگر نظر کلی مردم را در نظر بگیریم باید گفت که جهان این سریال علمی-تخیلی را دوست دارد. دانلود سریال وست ورلد نشان دهنده محبوبیت این سریال میان مردم است.

دیجی کالا مگ: فصل دوم سریال وست ورلد در حال پخش است و اگر نظر کلی مردم را در نظر بگیریم باید گفت که جهان این سریال علمی-تخیلی را دوست دارد. دانلود سریال وست ورلد نشان دهنده محبوبیت این سریال میان مردم است. سریال درباره روبات‌های قاتل در غرب وحشی است، آهنگ‌های گروه ردیوهد تصاویرش را تفسیر می‌کند و برادر کریستوفر نولان، جاناتان نولان آن را ساخته است.

علاوه بر این‌ها سریال وست ورلد یکی از بزرگترین سوژه‌های تکنولوژی را طرح و در آن تفحص می‌کند: دلورس(روبات هوش مصنوعی با بازی ایوان ریچل وود) درست شبیه یک آدم واقعی در پارک وست ‌ورلد زندگی می‌کند و هر روز یک سری خطوط داستانی را بازی می‌کند. بعد کارمندان وست ورلد حافظه‌اش را ریست می‌کنند و دلورس همه چیز را از یاد می‌برد و فردا دوباره روز از نو. تا اینکه یک روز دلورس همه چیز را یادش می‌آید و از اینجا کار خراب می‌شود. اتفاقاتی که بعد از آن می‌افتد گاهی یادآور فلسفه «بلید رانر» و گاهی فستیوال خون «جانگوی رها شده» است.

دانشمندان، متخصصان روباتیک و محققان از زاویه دیگری به ماجرا نگاه می‌کنند. آنها می‌خواهند تکنولوژی که در سریال به کار رفته را تحلیل کنند. فرض را بر این گذاشتیم که این آدم‌های مهم تلویزیون تماشا می‌کنند و از آنها درباره سریال وست ‌ورلد سوال کرده‌ایم.

گای هافمن (استادیار مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه کرنل)

فصل یک را کامل تماشا کردم و چهار اپیزود فصل دوم را دیده‌ام. سریال وست ورلد را تعقیب می‌کنم. این سریال علمی نیست فقط تخیلی است. اما خب همه آثار بزرگ جهان هنر این ویژگی‌ را دارند. سریال وست‌ ورلد باعث می‌شود ما ارزش‌های انسانی و باورهای خودمان را عمیقا به چالش بکشیم.

توبی والش (استاد هوش مصنوعی در دانشگاه نیو ساوث ولز)

فقط اپیزود اول از فصل اول را دیدم. سعی کردم اولین اپیزود را زمان پخش چندبار تماشا کنم و بنظرم بیش از اندازه گیج‌کننده بود.

ویکتور اس.آدامچیک (استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی)

دیدن دو اپیزود از فصل اول و چهار تا از فصل دوم تجربه من از «وست ورلد» است. طبیعی است در مسیری پیش برویم که روبات‌ها در مسیر زندگی روزمره‌مان قرار داشته باشند اما اینکه روبات‌های ارگانیک داشته باشیم موضوعی است که زمان زیادی می‌برد. احتمالا صدها سال زمان نیاز داریم که یک تک سلول را کامل درک کنیم و هزاران سال برای اینکه متوجه عملکرد مغزمان شویم. این سریال غیرواقعی است.

دیوید تافلی (سخنران مطالعات فنی-اجتماعی در دانشگاه گریفیث)

چهار اپیزود از فصل اول را دیدم و از آن چیزی که در اپیزودهای اول دیدم خوشم آمد. در یک پرواز طولانی توانستم این اپیزودها را تماشا کنم و همان جا گیر افتادم. بعد خواستم بیشتر و بیشتر از آن ببینم. وست ورلد شبیه لاس وگاس واقعی در نواداست. یک منطقه تابوشکن دور از چشمان کنجکاو مردم که در آنجا آدم‌ها می‌توانند وحشی‌ترین فانتزی‌هایشان را عملی کند. آنجا با هیچ عکس‌العملی مواجه نمی‌شوند و از حس گناه آزاد هستند. این سریال از روباتیک پیشرفته استفاده می‌کند: سیستم‌های اندروید فرا-واقعی که البته احتمال به قوع پیوستن‌شان در آینده نه چندان دور هم وجود دارد. در یک یا دو دهه آینده ما شاهد مناطقی با زندگی واقعی روبات‌ها شبیه وست ورلد خواهیم بود. ممکن است تم آنها متفاوت باشد اما می‌توانید بیشتر کارهایی را که در وست ورلد می‌بینید در آنها انجام بدهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج