۷۲۹۳۹۴
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اردوغان: بستن مساجد، باعث جنگ صلیبی می‌شود

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در واکنش به تصمیم اخیر صدراعظم اتریش در تعطیلی هفت مسجد در این کشور گفت: این اقدام موجب جنگ صلیبی جدید و نزاع بین مسلمانان و مسیحیان می شود.

ایرنا: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در واکنش به تصمیم اخیر صدراعظم اتریش در تعطیلی هفت مسجد در این کشور گفت: این اقدام موجب جنگ صلیبی جدید و نزاع بین مسلمانان و مسیحیان می شود.


اردوغان در مراسم افطاری در شهر استانبول ضمن اعتراض به تصمیم دولت اتریش در بستن هفت مسجد متعلق به مسلمانان در آن کشور گفت که 'بیم آن دارم که چنین اقداماتی آغازگر جنگ های صلیبی دیگری باشد.'


وی تاکید کرد: اروپا باید این قبیل رفتارهای خود را اصلاح کند، در غیر این صورت حساب چنین رفتارهایی را باید به طرق دیگری پس دهند.


وی بدون توضیح در خصوص نحوه رفتار متقابل ترکیه در بستن هفت مسجد متعلق به ترک های ساکن اتریش و اخراج بیش از 60 امام جماعت ترک از این کشور تهدید کرد: 'تصور نکنید که پس از آنکه شما ائمه جماعت ما را اخراج کردید، ما نظاره گر آن خواهیم بود.'

اردوغان: بستن مساجد، باعث جنگ صلیبی می‌شود


وی اضافه کرد: اروپایی ها مخالف قرائت خانه(محل قرآن خوانی جمعی) هستند چرا که فکر می کنند محل بازی است و بر این اساس آن جاهل ها ممکن است معلم فیزیک باشند ولی نمی توانند درک کنند که قرائت خانه چیست؟


مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به تعطیلی هفت مسجد در اتریش و اخراج حدود ۶۰ امام جماعت مساجد این کشور، طی تماسی با کارین کنایسل همتای اتریشی خود در این خصوص گفت و گو کرد.


به گزارش خبرگزاری آناتولی چاووش اوغلو در این تماس تلفنی ضمن اعلام انزجار آنکارا نسبت به تصمیم سباستیان کورتز صدر اعظم اتریش در این باره، تعطیلی مساجد و اخراج امامان جماعت از اتریش را مغایر با آزدی عقیده مورد ادعای غرب خواند.


مقامات ترکیه روز گذشته، تصمیم دولت اتریش درباره تعطیلی هفت مسجد مسلمانان در این کشور و اخراج حدود ۶۰ روحانی و امام جماعت این مساجد را محکوم کردند.


سباستین کورتس صدراعظم اتریش دو روز پیش در یک نشست مطبوعاتی در وین اعلام کرد که این کشور هفت مسجد متعلق به مسلمانان ترکیه را به دلیل 'نقض قوانین کشور' تعطیل و حدود 60 امام جماعت این مساجد را اخراج می کند.


پروفسور علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه نیز تصمیم دولت اتریش را یک اشتباه بسیار بزرگ و مغایر با ارزش های حقوق بشر و آزادی دین و عقیده دانست و خواستار عقب نشینی از اجرای این تصمیم شد و گفت: همه انسان ها حق برگزاری آزادانه آیین های عبادی و دینی خود را دارند.


ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز روز جمعه در واکنش به این تصمیم دولت اتریش گفت: تعطیلی هفت مسجد و اخراج ائمه جماعت از این کشور یکی از نتایج موج عوام گرایی نژاد پرستانه و اسلام هراسانه در اروپا و به خصوص اتریش است.


بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز در رابطه با این رویداد اظهار کرد: این تصمیم دولت اتریش به معنای مرگ دین، آزادی و وجدان در اروپاست.


به گزارش ایرنا، سباستین کورتس صدراعظم اتریش اعلام کرده است که کشورش علاوه بر بستن هفت مسجد متعلق به مسلمانان ترکیه، 60 نفر از ائمه جماعت ترک تبار را از این کشور اخراج می کند.


وی در این باره با بیان این که 'جامعه موازی، اسلام سیاسی و کشاندن مردم به سوی افراط گرایی دینی در کشور ما(اتریش) جایی ندارد'، اعلام کرده است که تصمیم به بستن این مساجد و اخراج امامان جماعت در پی تحقیقات مسئولان امور دینی در مورد تصاویر مربوط به اجرای نمایشی در یک مسجد تحت حمایت مالی ترکیه اتخاذ شده است.


بنا به ادعای رسانه های اتریش، در این تصاویر تعدادی از کودکان مسلمان در داخل این مسجد نبرد گالیپولی را که بین نیروهای امپراتوری عثمانی و نیروهای متفقین در جریان جنگ اول جهانی روی داد و موجب پیروزی قوای عثمانی شد، بازسازی می کنند.


دولت اتریش در سال های اخیر به مخالفان با سیاست های خارجی ترکیه پرداخته و با یادآوری خطر ترکیه کنونی که وارث امپراطوری عثمانی بوده و چند قرن پیش تا دروازه های وین پایتخت اتریش پیشروی کرده بود، سیاست های خصمانه ای را علیه ترکیه اعمال می کند.


اتریش همچنین جدی ترین مخالف عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا محسوب می شود و روابط دو کشور در سال های اخیر همراه با تنش های جدی لفظی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا تو هم با ادعای دینداری و شعارهای اسلامی در فکر رای و انتخابات هستی

    • بینام

      درود بر اردوخان درود بر ترکهای با غیرت و جسور

    • بدون نام

      چندتا انتحاری بشه تسلیم میشه اتریش

    • بدون نام

      مرگ بر اردوغان فاشیست.

    • بدون نام

      ادعای آزادی بیان‌ کشورهای غربی فقط برای مخالفان در کشورهای اسلامی است ولی اگر کسی طرز فکر متفاوتی با خودشان داشته باشه به راحتی جلوی آزادی فکر و عقیده و بیان رو میگیرند
      مگر غربیها خودشان جنگهای پیروزی خودشون بر کشورهای اسلامی رو بارها باز آفرینی نکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج