۷۲۹۴۴۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راهنمای کامل سفر به چین (۲)

از وقتی که چین در دهه ۷۰ میلادی درهای خود را به روی جهان باز کرد، دوره ای از رشد و تغییرات سریع را تجربه کرده است. این روزها، گردشگران بیشتر و بیشتری از همه جای دنیا به سمت این کشور باستانی هجوم می آورند تا تاریخ غنی آن را تجربه کنند و شاید هم نگاهی گذرا به آینده درخشان آن داشته باشند.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: از وقتی که چین در دهه ۷۰ میلادی درهای خود را به روی جهان باز کرد، دوره ای از رشد و تغییرات سریع را تجربه کرده است.

این روزها، گردشگران بیشتر و بیشتری از همه جای دنیا به سمت این کشور باستانی هجوم می آورند تا تاریخ غنی آن را تجربه کنند و شاید هم نگاهی گذرا به آینده درخشان آن داشته باشند.

مدرنیزه شدن چین به این معناست که بسیاری از امکانات کشورهای غربی حالا در این کشور مهیا است، هر چند هنوز موانعی وجود دارد که باید از پیش برای رویارویی با آن ها آماده شد.

سفر و حمل و نقل در چین

15. زود به فرودگاه برسید

توصیه می شود که برای پروازهای بین المللی به چین سه ساعت زودتر و برای پروازهای داخلی در این کشور دو ساعت زودتر خود را به فرودگاه برسانید. فرودگاه های چین اغلب بی نظم و شلوغ هستند، بنابراین قدردان زمان اضافه خود خواهید بود.

16. انتظار تأخیر را داشته باشید

به طور کلی تعداد پروازهایی در چین که سر موقع انجام می شوند انگشت شمار است. زمانی که از فرودگاهی در چین پرواز می کنید، آماده انتظار در فرودگاه (یا حتی داخل هواپیما) باشید.

17. استفاده از اتوبوس و قطار در چین

راهنمای کامل سفر به چین (۲)

در چین شبکه فوق العاده ای از اتوبوس ها و قطارها وجود دارد، از جمله قطارهای سریع السیر G-Train که می توانند ظرف چند ساعت شما را در طول کشور به مقصد مورد نظرتان برسانند. نرخ بلیت ها نیز به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است.

۱۸. در هنگام رزرو هتل، گذرنامه خود را به همراه داشته باشید

در هنگام رزرو به پاسپورت خود احتیاج خواهید داشت، و با هر گذرنامه تنها می توانید یک بلیت رزرو کنید.

۱۹. از سایت های رزرو هتل محلی استفاده کنید

سایت های رزرو چینی مثل C-Trip و eLong اغلب قیمت های بهتری نسبت به سایت های رزرو خارجی دارند. در هنگام برنامه ریزی سفرتان حتماً هر دو را چک کنید.

۲۰. رانندگی در چین

اگر اولین سفر خود به چین را انجام می دهید، به زودی خواهید دید که خیابان های چین می تواند بسیار بی نظم باشد. به همین خاطر رانندگی فقط وقتی توصیه می شود که واقعاً شجاع باشید!

۲۱. تاکسی گرفتن در چین

تاکسی ها در چین ارزان و فراوان هستند. اکثر رانندگان انگلیسی بلد نیستند، به همین خاطر بهتر است که آدرس مقصد خود را به وسیله کسی در هتل خود به زبان چینی یادداشت کرده باشید.

تجربه فرهنگ چین

راهنمای کامل سفر به چین (۲)
22. خوردن غذای خیابانی در چین

غذای خیابانی چینی خوشمزه و همه جا موجود است! وقتی می خواهید انتخاب کنید که از کدام فروشنده خرید کنید، ببینید که مردم محلی غذایشان رو کجا می خورند. اگر جایی صف ببینید، احتمالاً گزینه مطمئن تری خواهد بود.

23. تف کردن در چین

چنی ها از دستمال کاغذی برای پاک کردن بینی خود استفاده نمی کنند، و در عوض تف می کنند. اگر چه این کار ممکن است در ابتدا برایتان عجیب به نظر برسد، برای آن ها نیز عجیب خواهد بود که ببینند ما بینی خود را پاک می کنیم و آن را نگه می داریم.

24. فضای شخصی

چین مکان پر ازدحامی است، و مردم محلی به داشتن فضای شخصی بسیار کوچک عادت کرده اند. تعجب نکنید اگر داخل صف شما را هل دهند. این بحشی از فرهنگ چین است.

25. عکس گرفتن در چین

چینی ها عاشق عکس گرفتن هستند، به همین خاطر تعجب نکنید اگر افراد محلی سعی کند عکسی یواشکی از شما بگیرند یا اینکه حتی از شما بخواهند که با آن ها عکس بگیرید.

درست مثل اکثر کشورهای جهان، همیشه بهتر است که قبل از عکس گرفتن از یک نفر یا از ساختمانی دولتی، کسب اجازه کنید.

26. پست کردن وسایل از چین به خارج

با وجود قیمت های ارزان و تنوع گسترده محصولات، آسان است که از محدودیت چمدان خود بیشتر خرید کنید. خوشبختانه، پست کردن وسایل به خارج از طریق اداره پست چین بسیار مقرون به صرفه است.

27. مراقب اجناس تقلبی چینی باشید

خیابان های مخصوص خرید مثل خیابان نانجینگ (Nanjing Road) در شانگهای مکانی عالی برای پیدا کردن اجناس با قیمت مناسب است، ولی مراقب جنس های تقلبی برندهای معروف باشید.

28. در رستوران ها خجالتی نباشید

پیشخدمت های رستوران ها در چین آنقدر که انتظار دارید فرز و سریع نیستند، به همین خاطر نگران نباشید که دستهایتان را بالا ببرید و درخواست سرویس بهتر و سریع تری داشته باشید.

همچنین آگاه باشید که سرویس معمولی که در رستوران های ایران دریافت می کنید خیلی در چین رایج نیست. تعجب نکنید اگر تمام غذاهایی که شما سفارش داده اید همزمان برایتان آورده شود در حالی که دوست شما همچنان منتظر رسیدن اولین سفارش غذایی خود است.

فناوری در چین

راهنمای کامل سفر به چین (۲)
29. سیم کارتی محلی در چین تهیه کنید

اپراتورهای بزرگ چین شامل China Telecom و China Unicom می شود. سیم کارت را می توانید در فرودگاه یا در بیشتر خواربارفروشی ها بخرید، و تهیه اعتبار برای سیم کارت نیز کاملاً مقرون به صرفه است.

بیشتر سیم کارت ها در چین فقط در استانی که آن را خریده باشید عمل می کنند، بنابراین با ارسال پیام متنی، تماس صوتی یا استفاده از دیتا خارج از استان مورد نظر هزینه های رومینگ را پرداخت خواهید کرد.

البته حتی در آن حالت هم هزینه پرداختی توسط شما بسیار ارزان تر از رومینگ بین المللی است.

30. در سفر به چین VPN را فراموش نکنید

وقتی از چین بازدید می کنید به یاد داشته باشید که فایروال دولتی در آن کشور سایت هایی مثل فیسبوک، توییتر، یوتوب، اینستاگرام و بیشتر سایت های گوگل را فیلتر می کند. اگر می خواهید در سفر خود به چین از این سایت ها بازدید کنید، نیاز به نصب وی پی ان روی گوشی خود خواهید داشت.

31. وی چت (یا وی شین به زبان محلی) را دانلود کنید

اصلی ترین پیام رسان در چین وی شین یا وی چت (WeChat) به زبان انگلیسی است و هر کسی که ملاقات کنید (خارجی ها و افراد محلی) آن را دارند.

این اپلیکیشن رایگان را نصب کنید، چرا که راهی عالی برای ارتباط با افراد محلی است که شاید در شبکه های اجتماعی فعال نباشند.

مهم تر از همه، فراموش نکنید که از جاهای ناشناخته تر دیدن کنید. با اینکه پکن، شانگهای و شی‌آن شهرت بین المللی زیادی دارند، ولی به غیر از این شهرها جاهای بسیار بیشتری در چین برای بازدید وجود دارد.

چین کشوری بزرگ با تاریخی غنی، بیش از سی گروه فرهنگی متمایز و تنوع وسیعی از مناظر برای اکتشاف است. خودتان را محدود به چند مکانی نکنید که همه از آن ها بازدید می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج