۷۲۹۶۷۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

آغاز طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها از ۲۴ خرداد

رییس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح تابستانی پلیس در حاده‌ها از ۲۴ خرداد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح تابستانی پلیس در حاده‌ها از ۲۴ خرداد خبر داد.

سردار تقی مهری در شصت‌ودومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: طرح تابستانی پلیس راهور در جاده‌های کشور از ۲۴ خرداد ماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این طرح همزمان با تعطیلات عید سعید فطر و با هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی اعم از هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و ... اجرا می‌شود.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه این طرح همزمان با تعطیلات عید سعید فطر آغاز خواهد شد، گفت: در اجرای این طرح نیز پلیس همچون سال‌های گذشته خط قرمزهایی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین صحبت با تلفن همراه را در نظر گرفته است و مأموران ما بدون اغماض با این تخلفات برخورد خواهند کرد؛ چرا که چنین تخلفاتی هم جان راننده و سرنشینان را به خطر می‌اندازد و هم سلامت و ایمنی دیگران را با مخاطره روبرو می‌کند.

سردار مهری اضافه کرد: همچنین ارتکاب دو تخلف حادثه ساز همزمان نیز از جمله مواردی است که علاوه بر اعمال قانون و جریمه سبب توقیف خودروها نیز خواهد شد و مرتکبان چنین تخلفاتی از ادامه سفر باز خواهند ماند.

وی همچنین به تمهیدات ترافیکی پلیس برای برگزاری نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: طرح ترافیک ویژه برگزاری نماز عید فطر در تهران و دیگر شهرهای کشور با هماهنگی دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه اجرا خواهد شد و در اجرای آن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نیز اعمال خواهد شد که جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در تابستان سال ۹۶ براساس آمار پزشکی قانونی چهار هزار و ۹۳۹ نفر در تابستان جان خود را از دست دادند که بیش از ۷۳ درصد این افراد در جاده‌های برون‌شهری جان باختند. بنابراین باید تمرکز در تصادفات برون‌شهری داشته و همچنین تسهیل تردد در شهرهایی که مسافرپذیر هستند را فراهم کنیم؛ چراکه براساس آمار سال گذشته ۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها بوده و از همین رو باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این محدوده داشته باشیم.

به گفته سردار مهری، بیشترین علت تصادفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی بوده که ۷۸ درصد علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است بنابراین باید در تصادفات حادثه‌ساز تمرکز کرده تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین ساعات تصادف بین ساعت ۱۶ تا ۲۴ اتفاق افتاده است،‌ گفت: در تابستان سال گذشته ۴۷ درصد تصادفات برون‌شهری در این ساعات اتفاق افتاده و هموطنان باید به این ساعات دقت کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و استراحت کافی وقوع تصادفات در این ساعات از شبانه‌روز را کاهش دهند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ماهانه ۱۳۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در تابستان به ۱۶۴۶ نفر رسیده‌ است که علت افزایش این جانباختگان به دلیل افزایش تردد و مسافرت‌های برون‌شهری بوده است. همچنین در سال گذشته روزانه بیش از ۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در تابستان به ۵۳ نفر رسیده است و بیشترین آمار جانباختگان متعلق به شهریورماه بوده و ۱۷۴۶ نفر در این ماه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش تردد و افزایش خودرو از دلایل بروز تصادفات است، ‌گفت: دو عامل مهم تردد و مسافت طی شده نقش مهمی را در تصادفات دارد که در برنامه ششم توسعه ارزیابی شده است که به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، شاخص جانباختگان را تعیین کنیم و با توجه به برنامه ششم باید حدود ۳۱ درصد کاهش جانباختگان را داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خان بابا

      یا خدا دوباره جریمه های سنگین!

    • داود

      سردار جان با جریمه کردن هيچ چيز درست نميشه لطف بفرمایید به مامورین دستور بدهید در جاده ها مانور بدهند و رانندگان را تشویق به رعایت قانون بکنند به نظر من این کار خیلی بهتر از جریمه کردن هست

    • بدون نام

      طرح تابستانی پلیس همان طرح افزایش درامدهای ادارات و سازمانهاست .

    • علی

      انشاالله که نون همشون تو روغنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج