۷۲۹۸۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فرستاده ترامپ خواستار عزل صائب عریقات شد

نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی و روند صلح خاورمیانه مدعی شد: لفاظی‌های نادرست، بی‌فایده و کذب رهبران فلسطینی از جمله صائب عریقات صلح به ارمغان نیاورده و نخواهد آورد و زمان آن رسیده است که صدای فلسطینی‌های دیگری را بشنویم که شجاعت رسیدن به صلح را دارند.

ایسنا: جیسون گرینبلات، دستیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و نماینده ویژه واشنگتن در مذاکرات بین‌المللی و روند صلح خاورمیانه در روزنامه هاآرتص مطلبی علیه صائب عریقات، دیپلمات ارشد فلسطینی و رئیس هیأت فلسطینی مذاکره‌کننده عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین منتشر کرد. به اعتقاد گرینبلات، این نوشته در واکنش به یادداشت انتقادی شخص عریقات است که ۱۷ مه با عنوان "شرکای اشغالگری: ترامپ تحریک ضدفلسطینی تأمین کرد و اسرائیل گلوله" به رشته تحریر درآمد و این مقام ارشد فلسطینی در آن به انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اعتراض کرد.

نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی و روند صلح خاورمیانه نوشت: در حالی که درک می‌کنم عریقات از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خشمگین است، گمان می‌کنم بحث در مورد برخی از مسائلی که خواستار توجه فوری رهبران فلسطینی است و اول و مهم‌ترین آن کمک به فضای مناسبی برای صلح است، مفیدتر باشد.

این نماینده دونالد ترامپ ادعا کرد: متاسفانه لفاظی و ادعاهای عریقات در بسیاری از جهات کاملا نادرست است. اگر امید داریم که به صلح برسیم، باید به طور مشترک چنین لفاظی‌های غیرسازنده، بی‌فایده و ادعاهای غلط را رد کنیم. برای مدت طولانی، ایالات متحده گوش به چنین واژه‌هایی نداده است،اما نادیده گرفتن سخنان نفرت‌انگیز و نادرست، صلح را به ارمغان نیاورده و نخواهد آورد. این مورد درباره راهپیمایی‌های غزه هم صدق می‌کند.

وی مدعی شد: همان‌طور که شواهد به وضوح نشان می‌دهد، برخی از معترضان صلح‌آمیز و بسیاری از آنها کاملا خشونت‌طلبانه رفتار کردند. در حقیقت، طبق اذعان خود حماس، بیش از ۸۰ درصد از کشته‌ها از عوامل حماس بودند.

نماینده ترامپ در امور خاورمیانه نوشت: مهم است که در مورد صلح و برنامه صلح خودمان شفاف عمل کنیم. با انتقال سفارت آمریکا به پایتخت اسرائیل در قدس، ما مبنای واقعی برای مذاکرات مستقیم فراهم کرده‌ایم. این حرکت آن‌طور که دکتر عریقات ادعا کرد، بخشی از تلاش ایالات متحده برای به اجرا درآوردن توافقنامه دست‌نوشته اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها نبود. برعکس، همان‌طور که رییس‌جمهور ترامپ در اعلامیه رسمی خود در دسامبر گذشته اعلام کرد، «مرزهای مشخصی از حاکمیت اسرائیل در قدس تحت مذاکره نهایی بین طرفین قرار دارد» و او تأیید می‌کند که «ایالات متحده همچنان به حمایت از وضعیت کنونی خود در کوه معبد (جبل الهیکل) که به نام حرم شریف هم شناخته می‌شود، ادامه می‌دهد.»

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی افزایش راکت‌پراکنی حماس و سایر گروه‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی شد و آن را "خطری آشکار از جانب حماس و آن گروه‌ها" توصیف کرد. او تصریح کرد: عریقات به این مساله اذعان دارد. این اقدامات حماس تنها موجب تشدید وضعیت بغرنج انسانی در غزه شده است. حملات هماهنگ حماس، کرم ابوسالم، اصلی‌ترین گذرگاه تجاری غزه را ویران کرده و همچنین خطوط حمل و نقل و سوخت که از طریق آن عبور می کنند، آسیب دیده است. شاید یکی از دلخراش‌ترین موارد شلیک یک موشک اشتباه و برخورد آن با یکی از معدود نیروگاه‌های فعال در غزه بود که باعث شد فلسطینی‌ها در معرض کمبود برق شدید قرار بگیرند.

او ادامه داد: رهبری فلسطینی نیازی ندارد خودش را به ناکامی حماس گره بزند. در واقع، این باید فرصتی برای تشکیلات خودگردان فلسطین باشد تا اقدام درستی را برای مردمی که رهبری آن را بر عهده دارد، انجام دهد. جامعه بین‌الملل به رهبری ایالات متحده بارها و بارها کمک‌هایی را ارائه کرده است و اخیرا هم در ماه مارس جلسه‌ای در کاخ سفید برگزار شد اما تشکیلات خودگردان فلسطین از حاضر شدن در آن خودداری کرد. وقتی عریقات و تشکیلات خودگردان نهایتا برای نپذیرفتن خشونت و دروغ حماس و همکاری با ما برای ایجاد تسهیلاتی برای غزه آماده شدند، آن زمان باور می‌کنیم که می‌توان پیشرفت واقعی رقم زد و اساس آینده‌ای روشن‌تر را ایجاد کرد. رهبری فلسطینی باید شرایط زندگی مردم را بهتر کند،؛ نه این که جان همان انسان‌ها را بابت دستور کار وحشت حماس فدا کند.

این نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین‌المللی در ادامه مطلب بی‌اساس خود نوشت: طی ۱۶ ماه گذشته شنیده‌ام که بسیاری از فلسطینی‌ها موافق عریقات یا رویکرد او نیستند. مسأله تاسف‌برانگیز این است که اکثر آنها علنی صحبت نمی‌کنند چون می‌ترسند. آقای عریقات، ما چندین دهه است صدای شما را شنیده‌ایم و حتی به آرمان‌های فلسطین یا توافق صلح جامع نزدیک نشدیم. سایر دیدگاه‌های فلسطینی ممکن است به ما کمک کند تا در نهایت به توافق جامع صلح دست یابیم و زندگی فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را بهتر کنیم. اکنون زمان رهبری و مسئولیت‌پذیری است. وقت آن که مقام‌های دولتی همان نظرات گذشته را تکرار کنند، گذشته است. فلسطینی‌ها خواستار اقدام واقعی هستند. آنها صداقت، واقع‌بینی و راه‌های قطعی می‌خواهند. این تصور که اسرائیل از بین می‌رود یا قدس پایتخت آن نیست، یک سراب است. این تصور که ایالات متحده مخاطب واقعی برای روند صلح نیست، وهم است. واقعیت این است که فرصت صلح‌سازی وجود دارد و ترامپ و دولتش برای تسهیل صلح تلاش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج