جاباما
۷۲۹۸۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرکل پیام‌های هشدارآمیز به آمریکا فرستاد

 آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حمایت نکردن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت را دلسردکننده خواند و گفت اروپا نباید به واشنگتن تکیه کند.

ایرنا: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حمایت نکردن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت را دلسردکننده خواند و گفت اروپا نباید به واشنگتن تکیه کند.


مرکل در مصاحبه با شبکه آلمانی ARD اظهار داشت: [اعلام] عقب نشینی [از بیانیه گروه هفت] از طریق توئیتر، تامل برانگیز و کمی دلسردکننده است.


او تاکید کرد که اجلاس سران گروه هفت که جمعه و شنبه در کانادا برگزار شد، پایان همکاری میان آمریکا و اروپا نبود اما خاطرنشان کرد که اروپا دیگر نباید به متحدش (آمریکا) تکیه کند و باید سرنوشتش را در دست خودش بگیرد.


به نوشته رویترز، مرکل با لحنی خشمگین گفت: اجازه نخواهیم داد که باز هم از ما سوءاستفاده شود. در عوض، بار دیگر وارد عمل می شویم.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مقابل طرح ترامپ برای وضع تعرفه بر خودروهای آلمانی و اروپایی چه کاری انجام خواهد داد، اظهار داشت: اول از همه اینکه، سعی خواهیم کرد تا ببینیم آیا می توان از آن جلوگیری کرد یا نه. [در غیر این صورت] امیدواریم که اتحادیه اروپا باز هم با حفظ اتحاد به آن پاسخ دهد.

مرکل پیام‌های هشدارآمیز به آمریکا فرستاد


صدراعظم آلمان گفت که سران گروه هفت موافقت کرده اند تا در روابط تجاری خود تجدیدنظر کرده و تعرفه های جاری را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. او تاکید کرد که ایجاد منطقه بدون تعرفه میان کشورهای گروه هفت یک نتیجه ایده آل خواهد بود.


وی که یک روز پس از شرکت در اجلاس سران گروه هفت در کانادا سخن می گفت، افزود که اتحادیه اروپا همانند کانادا و در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی در برابر تعرفه های فولاد و آلومینیوم دست به اقدامات متقابل می زند.


ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب تعرفه ۲۵ و ۱۰ درصدی وضع کرده است. این تصمیم با خشم متحدان آمریکا مواجه شد و بر نشست سران گروه هفت سایه انداخت.


جدال های لفظی که بر سر رویکردهای تجاری ترامپ رخ داد، باعث شد تا وی در صفحه توئیتر خود اعلام کند که امضا و حمایتش را از بیانیه نشست سران گروه هفت پس می گیرد. البته او مشخصا اظهارت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را علت این تصمیم عنوان کرد.


ترودو در یک کنفرانس خبری گفته بود که به ترامپ هشدار داده است از یک ژوئیه (۱۰ تیر) تعرفه هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.


ترامپ که پیش از انتشار بیانیه گروه هفت، نشست را ترک کرده بود، در توئیتر نوشت: برمبنای اظهارات خلاف واقع ترودو در کنفرانس خبری و تصمیم این کشور برای وضع تعرفه های سنگین برای کشاورزان، کارگران و شرکت های آمریکایی، به نمایندگان آمریکا دستور دادم که از بیانیه مشترک حمایت نکنند.


رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود. اما همین که آنجا را ترک کردم، گفت «تعرفه‌های آمریکا توهین آمیز است» و او «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و دغلکارانه. تعرفه های ما پاسخی به تعرفه های ۲۷۰ درصدی او بر محصولات لبنی است!


رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اشاره ای تلویحی به شرکت‌های آلمانی، نوشت که دولتش اعمال تعرفه روی آن دسته از خودروسازهایی را بررسی می‌کند که «بازار آمریکا را اشباع کرده‌اند.»


نشست دو روزه سران گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، با انتشار یک بیانیه هشت صفحه ای به کار خود پایان داد.


این بیانیه در اشاره ای ضمنی به تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه ها، «حمایت گرایی» را که نقطه مقابل تجارت آزاد است، محکوم کرده و وعده «ادامه مبارزه» با این سیاست را داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج