۷۲۹۹۰۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای گیمرها هم سالی که با «God of War» و «Far Cry ۵» آغاز شود، پیش از هر چیزی نشان از کیفیت آثاری دارد که طی ۱۲ امسال برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

مجله همشهری دانستنیها - کسری کریمی طار: می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای گیمرها هم سالی که با «God of War» و «Far Cry ۵» آغاز شود، پیش از هر چیزی نشان از کیفیت آثاری دارد که طی امسال برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

البته که به سنت سال های گذشته، امسال بیشتر بازی ها دنباله هستند؛ اما این بار با دنباله هایی سروکار داریم که نه تنها نماینده مجموعه های (فرنچایز) بسیار مشهوری هستند، بلکه سال هاست که از عرضه آخرین قسمت آنها می گذرد. پس چندان هم ناامید نباشید که ۱۳۹۷ دست کم برای گیمرها سال خوبی خواهد بود.

God of War
حماسه پدر و پسر

سازنده: SIE Santa Monica Studio
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

«انتقام من در این نقطه به پایان می رسد.» «کریتوس» در پایان قسمت سوم «گاد آو وار» (God of War) به پایان رسید، أما ماجراجویی های «سونی» با او همچنان ادامه دارد. کریتوس در انتهای سه گانه با شکست زئوس به حیات تمامی رب النوع های مشهور یونان پایان داد و برای همین سازندگان این بازی در استودیوی «سانتا مونیکا» او را به دنیای اساطیر نورث (اسکاندیناوی) منتقل کردند. کریتوس دیگر آن جنگجوی افسارگسیخته نیست و باید پس از مرگ همسرش از فرزند خود «آترئوس» مراقبت کند. پسرکی که نمی داند پدرش یک رب النوع است و پیش از این، یک بار همسر و فرزند خود را از دست داده. اینها دلایلی است که باعث شده کریتوس دست به عصاتر باشد و از ضد قهرمانی عصبی به قهرمانی آرام تبدیل شود.

در کنار شخصیت پردازی، گیم پلی، سیستم مبارزات و حتی طراحی محیط بازی هم دستخوش تغییر و تحول شده است. آیا این بدان معناست که نسخه جدید هیچ شباهتی به سه گانه نخست ندارد؟ نه، کریتوس هنوز هم جزء معدود کاراکترهایی است که به نبرد هیولاهای عظیم الجثه می رود و کوچکترین رحمی به دشمنان نمی کند. در این بازی خبری از دو شمشیر همراه کریتوس نیست و تا اینجای کار تنها سلاحی که به نمایش در آمده تبری جادویی (Leviathan Axe) است که کریتوس قابلیت پرتاب آن را دارد. البته به گفته سازندگان، این تبر دارای چندین و چند ویژگی است و از چند نوع جادوی مختلف بهره می برد.

Far Cry ۵
آمریکا در آشوب

سازنده: Ubisoft Montreal
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: هفتم فروردین

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

یک دنیای عظیم، اکوسیستمی دقیق، مبارزات پرتنش، استفاده از وسایل نقیله و امکان بازی کردن دو تا چهار نفره به صورت Co - op . اینها ویژگی هایی است که طرفداران «FarCry» از این بازی در ذهن دارند و قسمت پنجم هم تمامی آنها را یکجا دارد. برخلاف شماره های قبلی این بازی نه در یک جزیره سپری می شود و نه در محیطی بکر در رشته کوه هیمالیا. داستان و حال و هوای بازی کم و بیش شبیه به سریال «True Detective» است. مثلا شخصیت بد بازی «جوزف سید» است که رهبری یک فرقه تندرو را برعهده دارد و خود را در قامت ناجی می بیند، نجات دهنده ای که البته تنها راه رستگاری را کشتن و جمع کردن ارتشی از مریدان خود می داند. او گروهی از تندروها را در کوه های مونتانا سازماندهی کرده

و این وظیفه شخصیت اصلی و همرزمان او است که سید را سر جای خودش بنشانند. این بار خبری از قهرمانی نیست که وارد یک موقعیت اشتباه در زمان اشتباه شده باشد و مانند بازی های RPG خلق شخصیت بر عهده خود کاربران خواهد بود. دیگر تغییر مهم این است که شخصیت شما باید رابطه خوبی با افراد محلی برقرار کند و آنها را راضی کند که سید یک دشمن مشترک است. در این جا سیستمی به نام Guns for Hire وجود دارد که در آن با راضی کردن محلی ها، آنها را به یارهای خود تبدیل می کنید تا با ارتشی کوچک، به مواضع سید حمله ور شوید. همچنین رابطه با آنها باعث باز شدن ماموریت های داستانی بیشتری می شود.

Days Gone
روزهای بربادرفته

سازنده: Beni Studios
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

اولین نمایش بازی Days Gone باعث سروصدای فراوانی شد. نمایش کم نقص بازی نشان میداد سازندگان برای ساخت این عنوان از «The Last of Us» و «The Walking Dead» الهام گرفته اند. اما نکته جالب در مورد این بازی نه الهام آن از دیگر آثار سونی، بلکه خود سازندگانش هستند. بیشتر گیمرهای قدیمی، استودیوی «Bend» را با ساخت سری بازی سایفون فیلتر می شناسند؛ سازندگانی که به دلیل شکست قسمت چهارم این سری تا سال ها محکوم به ساخت بازی برای کنسول های همراه سونی از جمله PSP و ویتا شده بودند. حالا پس از 14 سال انزوا بالاخره بازی جدید این استودیو به عنوان یک پرچمدار انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. این بازی Open world دنیایی پساآخرالزمانی را به تصویر می کشد که زامبی ها آن را به احاطه خود درآورده اند.

مرد روزهای خطر

داستان بازی، در دو سال پس از شیوع ویروسی خطرناک می گذرد؛ ویروسی که به واسطه آن بیشتر جمعیت بشر کشته اند و مابقی انسان ها هم از خطر زامبی ها - که در بازی با نام Freakers - خواب راحت ندارند. شخصیت اصلی، مردی - با حدود 30 سال سن - به نام «دیکن سنت جان» (Deacon St. John ) است که به عنوان جایزه بگیر ترجیح می دهد به جای زندگی آرام، در دنیای پرخطر بیرون زندگی کند. دیکن از طریق خدماتی که می دهد، منابع مورد نیاز خود را تأمین می کند. این روند ادامه دارد تا این که اتفاقی ناگهانی، زندگی او را زیر و رو می کند.

نقطه قوت این بازی تعداد فراوان زامبی هایی است که در آن واحد به شما حمله می کنند، طوری که احساس می کنید صحنه هایی از فیلم پر هزینه «World War Z» مستقیما به این بازی منتقل شده اند. استودیوی Bend طوری این بازی را طراحی کرده که کاربران بتوانند به شیوه های مختلف به نبرد زامبی ها بروند. بهترین حالت استفاده از مخفی کاری است، اما اگر به قلع و قمع کردن یک لشگر زامبی علاقه دارید، بازی امکانات کافی را در اختیارتان قرار می دهد. به همین خاطر محیط اطراف شما پر از تله های محیطی است که برای مقابله با زامبی ها در Days Gone تعبیه شده اند.

Metro Exodus
کوچ از مترو

سازنده: ۴AGames
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

سری بازی «مترو» را می توان یکی از بهترین عناوین اروپای شرقی دانست که دارای تنظیمات و اتمسفر منحصربه فرد خود است و به همین دلیل طرفداران پرشماری در سراسر دنیا دارد. این مجموعه بازی که خود اقتباسی از سری کتاب مشهور «مترو 2033» است، می خواهد این بار هم به سبک سریال «بازی تاج و تخت» از داستان کتاب جلو بزند و قصه «آرتيوم» را در بیست و شش سالگی روایت کند. حوادث بازی در سال 2036 و پس از حوادث «Metro Last Light» رخ می دهند. برخلاف دو قسمت قبلی که بخش عمده ای از بازی در ایستگاه های متروی مسکو می گذشت، در این بازی، بخش اصلی بازی در محیط بیرونی جریان دارد. آرتیوم برای پیدا کردن زندگی جدید راهی بخش های مختلف روسیه می شود، از رودخانه ولگا و رشته کوه اورال گرفته تا مناطقی در روسیه که هیچ گاه در سری مترو وجود نداشتند.

هاب مرکزی

با توجه به این که محل حوادث بازی از دل مترو به دنیای اتمی روسیه کشیده شده، گیم پلی «گرودوس» هم دچار تغییر و تحول فراوان شده است. به گفته سازندگان، بازی محیط عظیمی دارد؛ هر چند در این جا خبری از جهان open world نخواهد بود. بازی یک هاب مرکزی به نام Aurora دارد که در اصل یک قطار بخاری است. هر گاه یک مرحله تمام می شود آرتیوم به Aurora برمی گردد و پس از آن دیگر نمی تواند به مرحله قبلی بازگردد. با این حال هر مرحله دارای بخش های مخفی زیادی همچون مأموریت جانبی و آیتم های جدید است.

نکته جالب این که بازی دارای چندین شهر است که مساحت هر کدام از آنها بین سه تا چهار کیلومتر مربع خواهد بود. همچنین این بازی دارای چرخه روز و شب است؛ هرچند به واسطه پیشروی در داستان در یک سری محیط ها دچار تغییر می شوند. با این که همچنان پلتفرم اصلی بازی PC است، اما سازندگان قول داده اند علاوه بر اجرای خوب بازی روی کنسول ها، برای نسخه های PS4 Pro و XboxOneX پچ گرافیکی مخصوص عرضه کنند.

State of Decay ۲
گروه زامبی کش

سازنده: Undead Labs
پلتفرم: ایکس باکس، ویندوز

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

«State of Decay»، یکی از بهترین بازی های ایکس باکس لایو، طی نسل هفتم بود که در آن کاربران باید در دنیای آخرالزمانی به مقابله زامبی ها می رفتند. تفاوت این بازی با دیگر عناوین مشابه در تلفیق دو ژانر ساخت و ساز (Building Base) و سوم شخص شوتر خلاصه می شد. کاربران می توانستند با انتخاب یک منطقه مشخص، خانه، کارگاه، محل کار، دژ مقابله با زامبی و آشپزخانه درست کنند و برای زنده ماندن شخصیت خود تلاش می کردند. حالا قسمت دوم این بازی با تمرکز روی بخش Co-op، به گیمرها اجازه می دهد تا با گروهی چهار نفره به نبرد زامبی ها بروند. این بازی یکی از امیدهای اصلی «مایکروسافت» در سال ۲۰۱۸ است.

Red Dead Redemption 2
به خاطر یک مشت دلار

سازنده: Rockstar studs
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس
تاریخ انتشار: ۶ آبان

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

هشت سال انتظار کشیدن برای یک بازی به هیچ وجه کار ساده ای نیست. مخصوصا اگر این بازی دنباله یکی از ساخته های شرکت راکستار باشد. بازی که همواره از آن به عنوان بهترین بازی وسترن تاریخ یاد می کنند و حالا فریب به اتفاق گیمرهای حرفه ای منتظر عرضه قسمت جدید آن هستند. «رد دد 2» (Red Dead Redemption 2) پیش درآمد قسمت نخست بوده و حوادث آن پیش از تسویه حساب «جان مارستون» با گروه سابقش آغاز می شود؛ زمانی که مارستون یکی از اعضای گروه داچ» (Dutch's Gang) بود.

البته او دیگر شخصیت اصلی بازی نیست و روزهای طلایی گروه داچ از دید کاراکتری به نام «آرتور مورگان» (Arthur Morgan) روایت می شود که تا مدت ها به عنوان دست راست داچ عمل می کرده. به نظر می رسد تیم راکستار با این بازی می خواهد به تمامی سوالات جامانده از قسمت نخست پاسخ دهد؛ این که گروه داچ چگونه مشهور شد، آرتور مورگان چه نقشی در شکل گیری گروه داشته و این که چه اتفاقاتی باعث شد مارستون به گروهش پشت کند. با توجه به تبحر راکستار در روایت داستان و شخصیت پردازی، انتظار می رود باز هم با یک بازی پرکشش طرف باشیم که تم انتقام چاشنی آن شده است (تم مورد علاقه دوستداران وسترن).

Yakuza ۶: The Song of Life
بازگشت اژدهای دوجیما

سازنده: سگا
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

سری بازی «باکوزا» در ژاپن محبوبیت کم نظیری دارد، اما «سگا» هیچ گاه آن طور که باید و شاید روی این بازی در بازارهای بین المللی سرمایه گذاری نکرد. با ورود به نسل هشتم کنسول های این شرکت ژاپنی تغییر روند داد و با عرضه «یاکوزا 0» و «یاکوزا کیماوی» (بازسازی نسخه اول) در بازار جهانی نشان داد که از محبوبیت یاکوزا در خارج از ژاپن هم باخبر است.

حالا نوبت به آخرین قسمت سری یعنی «یاکوزا 6» رسیده تا در بازار جهانی عرضه شود؛ عنوانی که از موتور گرافیکی Dragon بهره می برد و از این منظر بخش بصری بازی پیشرفتی شگرف نسبت به دیاکوزا 0» داشته است. داستان این بازی که قرار است پایان بخش قصه «کازوما» باشد، دقیقا پس از پایان قسمت پنجم آغاز می شود. پلیس، کازومارا به خاطر گذشته جنایتکارانه اش، سه سال به زندان می اندازد. کازوما که می خواهد زندگی راحت و بی دردسری داشته باشد، بدون کوچکترین اعتراضی سه سال محکومیت را می پذیرد، اما پس از آزاد شدن متوجه می شود که نه تنها «هاراکو» دخترخوانده اش در کماست، بلکه حالا باید از پسر تازه متولدشده او هم مراقبت کند.

The Last of Us Part II
انتقام الی

سازنده: Naghty Dog
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸ / اوایل ۲۰۱۹

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۱)

در صورت عرضه قسمت دوم The Last of Us در سال 2018، این بازی یکی از کاندیداهای بهترین بازی سال تام خواهد گرفت. اثری که سال هاست دوستداران بازی منتظر عرضه قسمت دوم آن هستند و با توجه به معرفی بازی در اواخر سال 2016، شانس خوبی برای عرضه آن طی اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 وجود دارد. براساس اطلاعات به دست آمده داستان قسمت دوم پنج سال پس از پایان شماره نخست آغاز می شود.

«الی» حالا 19 سال سن دارد و «جوئل» اوایل دهه پنجم زندگی خود را تجربه می کند. هنوز دقیقا مشخص نیست که هدف جوئل و الی در این بازی چیست، اما بر اساس گفته های «نیل دراکمن» و البته اولین تریلر، تم اصلی قسمت دوم بر پایه انتقام بنا شده است. همچنین حوادث بازی در سیاتل و واشنگتن رخ می دهند، در حالی که قسمت نخست در چندین شهر مثل آستین، بوستون و جکسون جریان داشت.

بازگشت بزرگان

تا اینجای کار در نمایش بازی آنقدر جذاب بوده اند که کمتر کسی به موفقیت نهایی بازی شک دارد، هرچند تنها مشکل بازی نبود «بروس استارلی» یکی از دو کارگردان و طراح قسمت نخست است. استارلی پس از پایان «آنچارتد 4» از ناتی داگ جدا شد تا نیل دراکمن برای اولین بار بدون او روی یک پروژه بزرگ کار کند. دراکمن وظایف کارگردانی را به تنهایی برعهده دارد، هرچند برای نوشتن سناریوی داستان از «هالی گراس» (Halley Gross) کمک گرفته؛ نویسنده ای که با نوشتن چندین قسمت سریال Westworld به شهرت رسید. «اشلی جانسون» و «تروی بیکر» هر دو برای صداگذاری شخصیت های الی و جوئل بازگشته اند. همچنین «گوستاوو سانتائولايا» آهنگساز برندهی اسکار بار دیگر قطعه های موسیقی این بازی را خواهد ساخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گاد اف وار از اسمشم معلومه شرکه بازی نکنید

    • بدون نام

      همه خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج