جاباما
۷۲۹۹۳۹
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

ترامپ متحدان خود را به رگبار توییتری بست!

رئیس جمهوری آمریکا که هنوز از برخورد رهبران G۷ دلخور است، صبح خود در سنگاپور را با رگباری از پیام‎های توییتری علیه مواضع متحدینش نسبت به تجارت و ناتو آغاز کرد.

خبرگزاری مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به قصد دیدار با رهبر کره شمالی، به سنگاپور سفر کرده است، از ساعاتی پیش کار پیام‎رسانی توییتری خود را بر مبنای تداوم دلخوری از کانادا و سایر متحدین گروه G۷، آغاز کرد.

به این ترتیب، وی در سلسله‎پیام‎هایی، نوشت: این روزها تجارت منصفانه را باید تجارت احمقانه نامید. به گفته کانادایی‌ها، آنها تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار از تجارت با آمریکا عایدشان می‎شود (البته فکر کنم اغراق می‎کنند و حالا گیر افتاده‎اند). دست‌کم این رقم ۱۷ میلیارد دلار است و تعرفه‎هایی که بر محصولات لبنی آمریکا اعمال می‎کنند، ۲۷۰ درصد است.

ترامپ ادامه داد: چرا من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا باید اجازه دهم دیگر کشورها مازاد تجاری کلانی عایدشان شود- مسئله‎ای که برای دهها سال ادامه داشته است حال‎آنکه کشاورزان، کارگران و مالیات‎دهندگان آمریکایی باید هزینه‎های زیاد و ناعادلانه‎ای را بپردازند. کسری ۸۰۰ میلیارد دلاری تراز تجاری... این حق مردم آمریکا نیست.

وی در پیام دیگری افزود: به همه این‎ها، این حقیقت را هم اضافه کنید که آمریکا تقریبا همه هزینه ناتو را پرداخته و از بسیاری از این کشورهایی که در تجارت ما را سرکیسه می‎کنند محافظت می‎کند (آنها فقط سهم ناچیزی از هزینه ناتو را پرداخته و به ما می‎خندند!). اتحادیه اروپا ۱۵۱ میلیارد دلار مازاد تراز تجاری دارد و باید بیشتر از این‎ها صرف امور نظامی کند!

به گفته ترامپ، آلمان (به کندی) یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به ناتو اختصاص می‎دهد و حال‎آنکه آمریکا ۴ درصد از تولید ناخالص ملی را که در مقایسه با مال آنها بسیار بیشتر است، می‌پردازد.

وی ادامه داد: اصلا کسی باور می‌کند که این عقلانی باشد؟ ما با پرداخت هزینه مالی گزاف از اروپا محافظت می‎کنیم و بعد در زمینه تجارت متحمل برخوردی ناعادلانه می‌شویم. تغییر در راه است!

رئیس جمهوری آمریکا در نهایت توییت کرد: متاسفم. نمی‎توانیم اجازه دهیم دوست یا دشمن از ما در عرصه تجارت بیش از این امتیاز بگیرد. باید اولویت را به کارگرهای آمریکایی بدهیم!

البته ترامپ در میانه جنگ توییتری با متحدین واشنگتن، گریزی هم به نشست فردای خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی زد و نوشت: حس بودن در سنگاپور محشر است، هیجان در هوا موج می‎زند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم ای مرد آمریکایی با شرف که فقط به فکر مردم کشورت هستی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت همه چیز رو فقط برای مردم خودش

    • بدون نام

      واقعا مردی اقای ترامپ هم وطن پرست وهم به فکر مردمت هستی اقتیانی که خرج فلسطین ولبنان ویمن وووو میجنید ومردم خودتونو گرسنه نگه میدارید یاد بگیرید

    • ناشناس

      هدف امریکا روشن است رقیب دلار یورو است ترامپ در هنگام انتخابات به کوشش برای بی ارزش نشان دادن دلار اشاره کرد

    • بدون نام

      خدایی ترامپ چه قدر برای کشورت و منافع ات تلاش میکنی خوب سر از بازی سیاست و تجارت را میدانی لایق تشویق و احترامی است اینچنین مردان رئیس جمهوری حال دشمن باشد یا دوست خوبها قابل ستایشند

    • هرچی سرمردم بیادبازکمه

      احسنت کاش سیاستمداران ماهم کمی ازایندمردتجارت منش یادبگیرند

    • بدون نام

      خیلی مرد بزرگی هست
      فقط به فکر کشور هست

      برعکس کشور ما که فکر کشورهای اعراب نفهم هستند
      نه مردم خودمون

    • بدون نام

      احسنت بە مردی کە تمام قول های انتخاباتیش را عملی ساخت،آقای دکتر روحانی یکم بە جای شعار ،کە در حرف شدی اپوزسیون دولت خودت،از آقای ترامپ یاد بگیر.

    • بدون نام

      به امید خداوند کارها بر وفق مراد ترامپ در سنگاپور پیش نخواهد رفت .

    • بدون نام

      خداوند نگهدارت داش ترامپ ،...

    • بدون نام

      زنده باد ترامپ. مردی مرد

    • بدون نام

      شمایی که از ترامپ حمایت میکنید واقعا که بی سوادی خودتونو نشون میدید... برید کتاب بخونید این جور هم که او تبلیغ میکنه نیست... یعنی فکر میکنید روسای جمهور قبل بلد نبودند این کارشکنیها رو انجام بدهند بله بلد بودند اما اونها به این نمیگفتند باج دادن ..اسم اون یه بازی سیاسی اقتصادیه برای مواضنه قدرت اقتصادی امریکا و دست بالا بودن کشورشون که الان این ترامپ احمق داره هر چیزی که اونها کاشتند رو پنبه میکنه...

      پاسخ ها

      • دانیال

        بشین سر جات باو

      • ایکس

        مواضنه غلطه آقای باسواد که دیگران را بی سواد خطاب میکنی.
        موازنه درسته از وزن میاد.

    • بدون نام

      بنظرمن ترامپ درعین این که ثروتمند است برای دیگر اعضای خانواده خود (یعنی تمام آمریکاییها)پیشرفت اقتصادی رامیخاد واون هم باحسادت ازشرکای اقتصادی اش یعنی اروپا وکاناداکه به عناوین مختلف آمریکاراسرکیسه میکنند

    • بدون نام

      به نظر می رسد دنیا در حال زایش اتفاقات جدیدیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج