۷۲۹۹۵۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای گیمرها هم سالی که با «God of War» و «Far Cry ۵» آغاز شود، پیش از هر چیزی نشان از کیفیت آثاری دارد که طی ۱۲ امسال برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

مجله همشهری دانستنیها - کسری کریمی طار: می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای گیمرها هم سالی که با «God of War» و «Far Cry ۵» آغاز شود، پیش از هر چیزی نشان از کیفیت آثاری دارد که طی ۱۲ ماه آینده برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

البته که به سنت سال های گذشته، امسال بیشتر بازی ها دنباله هستند؛ اما این بار با دنباله هایی سروکار داریم که نه تنها نماینده مجموعه های (فرنچایز) بسیار مشهوری هستند، بلکه سال هاست که از عرضه آخرین قسمت آنها می گذرد. پس چندان هم ناامید نباشید که ۱۳۹۷ دست کم برای گیمرها سال خوبی خواهد بود.

Skull and Bones
قیام دزدان دریایی

سازنده: Ubisoft Singapore
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

«Assassins Creed 4» اولین نسخه این سری بود که مبارزات را از روی خشکی به دریا منتقل کرد؛ موضوعی که با واکنش هایی دوگانه همراه بود. عده ای معتقد بودند این بازی دیگر هیچ شباهتی به «اسسینز» ندارد و بیشتر یادآور دزدان دریایی کارائیب است. اما عده ای دیگر حسابی شیفته گیم پلی نوآورانه بازی شدند. در ادامه یوبی سافت این سری را به ریشه های خود بازگرداند، اما با عرضه «Rogue» نشانداد طرفداران نسخه چهارم را از یاد نبرده است.

حالا پس از گذشت چند سال، یوبی سافت آماده است با عرضه «Skull and Bones» بار دیگر به دنیای دزدان دریایی بازگردد. سیستم کاستومایز بازی به شما اجازه می دهد کوچک ترین جزئیات کشتی خود را تغییر دهید؛ از دیواره های کشتی گرفته تا این که می خواهید از چه سلاح هایی در کشتی خود استفاده کنید. پس از تکمیل کاستومایز می توانید به نبرد دیگر کشتی های دزدان دریایی بروید؛ آنها را نابود کنید و منابع شان را به تاراج ببرید.

Crackdown ۳
ابرقهرمان شهر

سازنده: Reagent Games, Sumo Digital
پلتفرم: ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

یکی از عناوینی که هر سال در فهرست انتشار مهم حضور دارد، «کرک داون 3» (Crackdown 3) است. این اثر انحصاری ایکس باکس وان در تابستان سال 2014 طی نمایشگاه E3 معرفی شد، اما از آن هنگام، هر بار عرضه بازی به تعویق افتاده است و حتی در اواسط مراحل ساخت اعلام شد که استودیوی «Sumo Digital» به جمع سازندگان اضافه شده است و بخش مهمی از طراحی گیم پلی بر عهده آنها خواهد بود. «کرک داون 3» یک اثر open world است که در آن گیمر نقش ماموری بی نام (Agent) را بر عهده دارد که باید به نبرد خلافکاران شهر برود.

بازی مانند قسمت نخست، حال و هوای کمیک بوکی دارد و شخصیت شما هم با پیشروی در بازی مدام به قدرت هایش اضافه می شود. جالب است بدانید که در حال حاضر چهار استودیو مشغول کار روی این بازی هستند: استودیوی «Cloudgine» که «دیو جونز» خالق کرک داون و «GTA» آن را تاسیس کرده، وظیفه طراحی موتور بازی و بخش چند نفره را بر عهده دارد، استودیوی «Reagent Games» وظیفه طراحی گیم پلی و بخش هنری بازی را بر عهده گرفته است. «Sumo Digital»، open world بخش داستانی را می سازد و در نهایت استودیوی «Ruffian Games» (سازندگان قسمت دوم) در این راه به آنها کمک می کنند. با تمامی این ریخت و پاش ها هنوز مشخص نیست کرک داون 3 تا چه اندازه می تواند انتظار مخاطبان را برآورده کند.

Extinction
هیولاهای هزار متری

سازنده: Iron Galaxy
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

مبارزه با باس های عظیم الجثه همیشه یکی از جذاب ترین بخش های بازی های اکشن بوده. از عناوین اول شخص مثل «Painkiller» و «دووم» گرفته تا بازی های سوم شخص «هک و اسلش» مانند «گاد آو وار» و «کسلوانیا: اربابان سایه»؛ همگی از غول های بلند و طویل به عنوان دشمنان اصلی بازی استفاده کرده اند، دشمنانی که هیجان بازی را به شدت افزایش می دهند.

حالا بازی «انقراض» (Extinction) دقیقا با استفاده از همین مکانیک می خواهد مبارزه با غول ها را به دوره جدیدی وارد کند. قهرمان اصلی این بازی موظف به نبرد با غول ها و اورک های چند صد متری است که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. برای هر چه جذاب تر شدن گیم پلی، شخصیت اصلی قابلیت پارکور و بالا رفتن از دیوار را دارد. همچنین غول ها می توانند کل محیط را تخریب کنند. باید این این بازی می تواند به اکشنی جذاب تبدیل شود یا سرنوشت شوم دیگر بازی های شرکت «ماکسیموم گیمز» (ناشر) در انتشار آن است.

Total War Saga: Thrones of Britannia
نبرد بر سر بریتانیا

سازنده: Creative Assembly
پلتفرم: ویندوز
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

سال هاست که طرفداران سری «توتال وار» در لباس فرماندهان بزرگ تاریخ، قدم بر خاک بسیاری از امپراتوری های عظیم و قدرتمند جهان می گذارند و با فرماندهان و پادشاهان نامی تاریخ درگیر می شوند. این بار مقصد جدید سری توتال وار بریتانیای قرن نهم میلادی است، سرزمینی که درگیر جنگ داخلی میان ساکنان بومی آنگلوساکسون و مهاجمان خارجی یعنی وایکینگ هاست. در این میان گیمرها باید با انتخاب یکی از طرف های درگیر در جنگ داخلی جزیره، در نهایت تاج و تخت بریتانیا را در اختیار بگیرند. 10 گروه قابل انتخاب در بخش داستانی وجود دارند که هر کدام صاحب خط داستانی مجزای خود هستند. از میان آنها می توان به وایکینگ ها، آنگلوساکسون ها و گل ها اشاره کرد.

هسته گیم پلی بازی نسبت به قسمت های قبلی سری دچار تحول اساسی نشده است و گیم پلی به دو صورت استراتژی نوبتی و همزمان دنبال می شود. با توجه به نمایش های بازی می توان گفت احتمالا نیروها و برخی مکانیسم های مدیریت قلمرو با قسمت های قبلی متفاوت باشند. برخلاف قسمت هایی مانند «Rome 2» و «Empire» خبری از محیط های جغرافیایی متنوع نخواهد بود و به خاطر محیط کوچک بریتانیا که در نقشه بازی بسیار دقیق و گسترده به تصویر کشیده شده، نباید انتظار بیابان یا کوهستان های خشک را داشت.

A Plague Tale: Innocence
عصر سیاه طاعون

سازنده: Asobo Studio
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

شاید بهترین توصیف در مورد «قصه طاعون» (A Plague Tale: Innocence) تیتر سایت «یوروگیمر» باشد: «قصه طاعون می خواهد به یک Last of Us با موش تبدیل شود.» جدیدترین ساخته استودیوی Asobo یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های صنعت بازی طی سال 2018 است که داستانش در قرن 14 می گذرد؛ یکی از سیاه ترین دوران تاریخ فرانسه؛ دوره دادگاه های تفتیش عقاید، شیوع وحشتناک طاعون و جولان دادن نیروهای انگلیسی. بازی در چنین شرایطی آغاز می شود و کاربر کنترل «آمیسیا» را بر عهده می گیرد، دختر جوانی که باید از برادر کوچکترش «هوگو» محافظت کند.

این باعث شده تا بازی به شدت حال و هوای Last of Us را داشته باشد. با این که در این بازی خبری از «کلیکر» و موجودات جهش یافته نیست، اما اتمسفر به شدت سیاه قصه طاعون، به خوبی حس بقا را به کاربر القا می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های بازی حضور موش های آدمخوار است که به واسطه شیوع طاعون در جای جای محیط بازی دیده می شوند. موش ها در اینجا تنها دشمن شما نیستند، بلکه گاهی اوقات می توانید به نفع اهداف خودتان از آنها استفاده کنید. برای نمونه با نابود کردن فانوس یا مشعلی که در دست دشمنان است، توجه موش ها به دشمن جلب و وقت فرار برای آمیسیا و هوگو فراهم می شود.

Detroit
به سبک بلیدرانر

سازنده: Quantic Dream
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۴ خرداد

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

ساخته جدید «دیوید کیج» دنباله روی بازی های گذشته او مانند «فارنهایت» و «هوی رین» است. یک بازی داستان محور که در آن هر انتخاب شما یک پیامد را به دنبال دارد. دیترویت مخلوطی از کارهای گذشته کیج است که حالا در قالبی پخته تر ساخته شده. داستان حال و هوای بلیدرانری دارد و حول محور سه ربات انسان نماست که در دنیایی زندگی می کنند که ربات ها خودآگاه شده اند و به دنبال فرار از قوانین سفت و سخت انسان ها هستند. کیج برای تکمیل سناریوی بازی، دو سال وقت گذاشت و به گفته خودش دیترویت طولانی ترین سناریو را در بین تمامی بازی هایش دارد.

Darksiders ۳
سوارکاران آخرالزمان

سازنده: Gunfire Games
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

قسمت اول سری بازی «دارکسایدرز» که در سال 2010 عرضه شد، داستان «جنگ» یکی از چهار سوارکار آخرالزمان را روایت می کرد که به خاطر توطئه عده ای از مقامات «شورای ویژه»، آخرالزمان را به راه می اندازد و در ادامه به چند صد سال زندان محکوم می شود. حوادث قسمت دوم هم همزمان با اتفاقات «دارکسایدرز» و از دید «مرگ»، دیگر سوارکار آخرالزمان روایت می شد.

به نظر می رسد قسمت سوم هم در همان بازه زمانی می گذرد؛ هر چند برحسب سنت، داستان شماره سوم از دید یکی دیگر از سوارکاران آخرالزمان دنبال می شود، قرعه این بار به نام «خشم» افتاده که برخلاف دو قهرمان دیگر، نقطه قوتش سرعتش است و نه قدرتش. با وجود بسته شدن استودیوی «ویجیل» (خالقان دارکسایدرز)، جای نگرانی نیست، زیرا این بازی را استودیو «گانفایر گیمز» می سازد که اعضای آن جزء تیم اصلی سازندگان دارکسایدرز بودند و حتی پیش از ساخت قسمت سوم، کار پورت شماره اول و دوم را برای کنسول های نسل هشتم بر عهده داشتند.

Call of Cthulhu: The Official Video Game
ترس از ناشناخته ها

سازنده: Gyanide
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

پس از سال ها الهام گرفتن از آثار «اچ.پی. لاوکرفت»، حالا نوبت به استودیوی فرانسوی «سایناید» رسیده که اقتباسی مستقیم از مشهورترین کار لاوکرفت را عرضه کند. البته این بازی بیشتر از کتاب «ندای کاتالهو»، از بازی نقش آفرینی رومیزی آن - که سال 1981 عرضه شد - الهام گرفته است. شما در این بازی نقش کارآگاهی خصوصی به نام «دوارد پیرس» را بر عهده می گیرید که در حال تحقیق درباره مرگ خانواده ای در جزیره «بلک واتر» است که متوجه می شود «کاتالهو» (هیولایی اختاپوس مانند که زیر آب های اقیانوس زندگی می کند و می تواند صدای انسان ها را بشنود) به دنبال آوردن سپاهی روی زمین است.

برخلاف عنوان قدیمی «بتسدا»، بازی جدید شوتری اول شخص نیست، بلکه یک عنوان کارآگاهی با دوربین اول شخص است که المان های نقش آفرینی در آن دیده می شوند؛ یعنی با پیشروی در بازی، «ادوارد» قدرت های بیشتری پیدا می کند. با این که او سلاحی در بازی ندارد، اما بر اساس گیم پلی های به نمایش در آمده این بازی چندان به Outlast و امثال آن شباهت ندارد و بیشتر شبیه به عناوین «شرلوک هولمز» است. البته این شباهت بی دلیل نیست، چون در ابتدا قرار بود «Frogwares» سازنده سری بازی شرلوک هولمز، این اثر را بسازد، اما پس از دو سال آنها به سراغ اقتباس دیگری از اچ بی لاوکرفت رفتند و کار ساخت این عنوان به استودیو سایناید سپرده شد.

Shenmue III
به نام پدر

سازنده: YSNet
پلتفرم: پلی استیشن، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۳)

طرفداران یکی از بهترین بازی های تاریخ سگا می توانند خوشحال باشند که پس از 17 سال انتظار امسال سومین نسخه از سری بازی «شنمو» را تجربه خواهند کرد؛ دنباله پرهزینه ترین بازی قرن 20 که به نوعی می توان آن را پایه گذار بازی های open world مدرن دانست. البته این ها تنها رکوردهای جالب مجموعه شنمو نیستند. زیرا همین قسمت سوم با بیش از شش میلیون دلار کمک های مردمی، موفق ترین بازی کمپین کیک استارتر است. قسمت سوم احتمالا پایان بخش سفر دور و دراز فريو» (شخصیت اصلی بازی) برای یافتن قاتل پدرش خواهد بود. «یوسوزوکی» خالق بازی می داند که حتی با وجود این بودجه مردمی، قرارداد نشر با «Deep Silver»

و کمک های سونی برای تبلیغات و بازاریابی، باز هم او و تیم کوچکش نمی توانند با غول هایی همچون «راکستار» و «یوبی سافت » رقابت کنند. برای همین این بار به جای خلق یک محیط بزرگ، محیط های فراوانی با اندازه متوسط خلق کرده. سوزوکی از این طریق نه تنها می خواهد گیم پلی جذاب تری ارائه کند، بلکه می خواهد گیم پلی و داستان را با هم پیوند دهد. قصه بازی در سال 1987 و پس از حوادث قسمت دوم آغاز می شود. ریو همچنان به دنبال «دن لی» قاتل پدرش است و برای یافتن او در طول بازی به نقاط مختلفی در چین سفر خواهد کرد، مهارت های بیشتری می آموزد و در نهایت برای مبارزه نهایی آماده خواهد شد.

تیم سازنده برای خلق محیط بازی از موتور UE4 استفاده کرده. یکی از مهم ترین نسخه ویژگی های سری شنمو، مینی گیم های فراوان آن است که احتمالا باید در قسمت سوم هم شاهد آن باشیم. برای نمونه در قسمت اول و دوم می توانستید شغلی انتخاب کنید یا حتی به مراکز آرکید سر بزنید. البته شنمو 3 باید خیلی تلاش کند تا بتواند روزهای خوب گذشته را تکرار کند، مخصوصا حالا که سری بازی «یاکوزا» با الهام از «شنمو» طی 10 سال گذشته حضوری پررنگ در بازار ژاپن و سراسر جهان داشته است. با همه این تفاسیر سوزوکی بارها مهارت خودش را ثابت کرده است و می توان به موفقیت بازی نهایی خوشبین بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج