۷۳۰۲۲۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به سوی دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تاکید بر لزوم کار مطالعاتی در خصوص انباشت رسوب در بنادر شمالی گفت: برداشت بی رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه های شن و ماسه در کنار رودخانه ها موجب فرسایش خاک و سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تاکید بر لزوم کار مطالعاتی در خصوص انباشت رسوب در بنادر شمالی گفت: برداشت بی رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه های شن و ماسه در کنار رودخانه ها موجب فرسایش خاک و سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی شده است.

محمد تقی انزان پور در نشست هم اندیشی و بررسی موضوعات مرتبط با لایروبی بنادر شمالی که با حضور مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل و کارشناسان بنادر نوشهر ، انزلی و امیر آباد و نمایندگان شرکت خط دریابندر در بندر نوشهر برگزار شد اظهار کرد: عملیات لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه قبلی رشد ۱۶ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته به میزان ۲۲۷ هزار و ۶۱۰ متر مکعب لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبلی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

انزان پور خاطرنشان کرد : متأسفانه برداشت بی رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه های شن و ماسه در کنار رودخانه ها موجب فرسایش خاک و سرازیر شدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی می شود که نیازمند پیش بینی اقدامات اساسی در این زمینه هستیم.

علیرضا خجسته مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست طی سخنانی لایروبی بنادر شمالی را نقطه قوت عملکرد سازمان بنادر در سطح بنادر کشور عنوان کرد.

وی افزود:حجم عملیات لایروبی در بنادر شمالی در دو سال اخیر بیش از پیش بینی های صورت گرفته بود و این نشان دهنده تشریک مساعی و تعامل سازنده بین مسئولان و کارکنان بنادر شمالی و شرکت پیمانکار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      خدایا دریای خزر چرا له این روز در امده یعنی خزر بی خزر خب چرا کی این‌کار کرده رسوبیش کرده کی اباد بشه

    • گل علی

      تمام فاضلاب منازل در حاشیه رودخانه های نمک ابرود سردابرود هچیرود نورسر رود چالوس تسکانوک خیرود وازیوار و......
      که محل تخم ریزی ماهی ازاد حال سبز ماهی سفید زردک سیم که نابود شده وسیله کولی وکلمه بود بخاطر فاضلاب انسانی صنعتی که با تمام وقاهت در منازل جاشیه رودهای نامبرده باعث نابودی وانهدام این ماهیها شده
      اطلاعات من واقعیه چون زادگاه من وزندگی من و خاطرات من در این مناطق بود انشااله روزی برسه که این رودهای زیبا لایروبی و محافظت شود

    • بدون نام

      چهل ساله که فقط از منابع طبیعی اعم از دریا ، رودخانه ، چاه نفت ، جنگل ، معادن ، قنات، مراتع تالاب و.... استفاده میکنیم ، بدون اینکه حتی یک ذره از درآمدی را که از آنها بدست میاریم خرج نگهداری آنها کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج