۷۳۰۵۵۷
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تفاوت ۱۴ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفت: امروز به دلیل خروج پژو و رنو از صنعت خودرو، شرکت‌ها نتوانستند تولید خود را به موقع تحویل بدهند و همانطور که شاهد بودیم شرکت سایپا بخشنامه‌ای ارایه کرده که در آن به کسانی که ساندرو ثبت نام کردند گفته می‌توانند در ازای آن ال ۹۰ تحویل بگیرند.

خبرگزاری ایلنا: رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل گفت: امروز به دلیل خروج پژو و رنو از صنعت خودرو، شرکت‌ها نتوانستند تولید خود را به موقع تحویل بدهند و همانطور که شاهد بودیم شرکت سایپا بخشنامه‌ای ارایه کرده که در آن به کسانی که ساندرو ثبت نام کردند گفته می‌توانند در ازای آن ال ۹۰ تحویل بگیرند.

سعید موتمنی در خصوص التهابات موجود در بازار خودرو گفت: شایعات و عدم انجام تعهد شرکت‌هایی که خودرو پیش فروش کردند سبب شده که وضعیت بازار این چنین آشفته شود و قیمت‌ها روند افزایشی به خود بگیرند.

وی ادامه داد: وقتی شرکتی اقدام به پیش فروش خودرو می‌کند باید ابتدا قطعات و لوازمی که مورد نیاز تولید است را داشته باشد یا واردات آن را پیش بینی کند تا در چنین مواقعی دچار مشکل نشود.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل افزود: امروز به دلیل خروج پژو و رنو از صنعت خودرو، شرکت‌ها نتوانستند تولید خود را به موقع تحویل بدهند و همانطور که شاهد بودیم شرکت سایپا بخشنامه‌ای ارایه کرده که در آن به کسانی که ساندرو ثبت نام کردند گفته می‌توانند در ازای آن ال ۹۰ تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دولت برای کنترل قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان شورای رقابت را ایجاد کرده تا کمترین اجحاف در حق افراد ضعیف صورت بگیرد اما امروز قیمت این خودروها از درب کارخانه تا بازار ۱۴ میلیون تفاوت دارد.

موتمنی افزود: سه هفته پیش قیمت خودروها روند نزولی گرفت و بازار داشت به تعادل می‌رسید اما شورای رقابت اعلام کرد از آخر خردادماه قیمت خودروها افزایش پیدا می‌کند که همین امر سبب شد که به بازار شوک وارد شود و اندک خودرویی که در بازار موجود بود، جمع شود.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها در بازار بر مبنای تقاضا و عرضه است و امروز عرضه آنقدر کم شده و به صورت قطره چکانی انجام می‌شود که قیمت ها به صورت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است در واقع امروز این شبکه توزیع خودروها است که بازار را کنترل می‌کند و ترجیح داده که برای سود بیشتر تا آخر این ماه خودرو کمتری به بازار عرضه کند.

وی ادامه داد: وضعیت امروز بازار نشان می‌دهد هیچ نظارتی وجود ندارد چرا که اگر سازمان صنعت و معدن و تجارت و یا تعزیرات بر بازار نظارت داشت اختلاف ۱۴ میلیونی از درب کارخانه تا بازار وجود نداشت و به طور کلی ما قیمت دو نرخی نداشتیم.

موتمنی تصریح کرد: تولید کارخانه و خروجی آن مشخص است. لیست این که کدام شرکت‌ها خودروها را تحویل گرفتند وجود دارد پس به راحتی می‌توان بر روی آنها نظارت داشت. شرکت‌های بزرگی که شبکه توزیع را در اختیار دارند و روزانه کل تولید یک کارخانه را خریداری می‌کنند تخفیف‌های ۱۰ الی ۱۵ درصدی می‌گیرند و از آن طرف سود ۴۰ درصدی اعمال می‌کنند چون هیچ کسی بر روی آنها نظارت ندارد و هرکاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتوموبیل در خصوص خودروهای مونتاژی گفت: وضعیت این گونه خودروها به مراتب بدتر از خودروهای ۴۵ میلیون تومانی است زیرا خروج پژو و رنو از کشور سبب شد که روند قطعه رسانی آنها مختل شود به طوری که خودروهای سایپا ، ایران خودرو و بهمن در چند روز اخیر حداقل ۱۵ تا ۴۰ میلیون افزایش داشته است به طور مثال هایما اس ۷ که دو هفته پیش قیمت درب کارخانه آن ۱۰۴ میلیون تومان بود و در بازار ۱۱۴ میلیون تومان به فروش می رسید امروز به ۱۵۸ میلیون تومان رسیده است.

سراتو سایپا که هفته گذشته ۱۱۸ میلیون تومان بود امروز سفید آن ۱۵۸ میلیون و مشکی آن ۱۶۴ میلیون به فروش می رسد. این افزایش قیمت به علت آن است که عرضه کم شده است.

موتمنی اظهار داشت: متاسفانه برخی این نوسانات بازار را به گردن فروشندگان و دلالان می‌اندازند در صورتی که این کارخانجات خودروسازی هستند که با عرضه نکردن خودرو قیمت‌ها را این چنین افزایش دادند خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان کارتکسی عرضه می‌شود و اصلا جای مانور برای دلال‌ها ندارد از طرف دیگر سایپا و ایران خودرو ثبت نام خودرو را متوقف کردند و معلوم نیست خودروهایی که آنها روزانه تولید می‌کنند به کجا می‌رود. سایپا اعلام کرده که تولیدی خود را در اردیبهشت ماه افزایش داده است اما معلوم نیست این افزایش به کجا رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم دست آورد مرگ برآمریکا واسرائیل است.فقط ماقشر کارگر بدبختیم.

    • مجید

      مردم باید مثل 2سال پیش ماشین نخرن کارخانه های ماشین سازی باید دوباره به التماس کردن بیفتن
      ولی مردم ماهم حولن کارخانه ها هم سواستفاده میکنن ماشین نمیفروشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        مردم می توانند ایران خودرو و سایپا را برای همیشه ادب کنند .
        کافی است ملت ما فقط ۲ ماه هیچ کس حتی یک خودرو از این دو کمپانی نخرند ...

    • بدون نام

      ملت رو چپاول کردید .... حنای شما دیگه رنگی ندارد مردم آگاه شدن

    • بی سرزمین

      اینه همه واحدهای تولیدی تو کشورروز به روز داره تعطیل میشه ازواردات بی رویه بزارید ایران خودرو وسایپا هم تعطیل بشن ومانند سنگ قبر .پارچه. کفش......خودرو واردکنید بهتره هم کیفیت دارن هم ارزانترن واگه آقازاده منافعشون تامین میشه دیگه هیچی

    • سعید

      غلط کردی که به جای ساندرو ال نود بدریخت میدی به مردم..توروخدا ببین با چه رویی میاد راحت حرف میزنه و از بالا به مشتری نگاه میکنه

    • بدون نام

      دولت رو دلالی میچرخه
      کار رو که به دلال بسپاری هر چیزی رو شخم میزنه
      دلالی تورم فقر و اختلاف طبقاتی شدید ایجاد میکنه

    • بدون نام

      کارخانه ها ماشین ها را انبار کرده وخودشان بدست دلال می دهند و گرانی را بوجود آوردند ومسیولان هم که بی خیالش چون خودشون گرانی هر چیزی تاثیری براشون نداره بی عرضگی تا چه حد وای

    • بدون نام

      شروع کنیم همگی نه به سایپا وایران خودرو تحریم کنیم باور کنید جواب میدهد

    • هادی لره

      من سه تا پژوه 206 تیپ 5 کاردس دارم برا تحویل 15 تیر ماه 300 زیر قیمت بازار میدم

    • بینام

      تا اونجایی که خودشون میگن شرکت رنو گفته ایران رو ترک نمیکنه و به فعالیت خودش ادامه میده حالا اینکه چرا به جای ساندرو ال 90 میدن خیلی جالب و مضحکه مسئولین مملکتی که نمیتونن قیمت خودرو رو کنترل کنن همون بهتر که برن بمیرن خودشون بهترین ماشین های دنیارو سوار میشن بعد مردم بدبخت باید این ارابه های مرگو با قیمت چند برابری ارزش واقعیش بخرن و تو جاده ها کشته بشن

    • عجب شرکتهای حرام خوریند

      واقعا متاسفم برای اینا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج