جاباما
۷۳۰۶۶۴
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

زنان قدرتمند در هیات همراه «اون» در سنگاپور

تمام توجهات امروز سه‌شنبه به نشست تاریخی کیم جونگ اون با رئیس‌جمهوری آمریکا متمرکز است. اما این رهبر ۳۴ ساله کره‌شمالی همچنین گروهی از دستیاران معتمدش را به سنگاپور آورده و دست‌کم چهار زن قدرتمند از جمله خواهرش در هیات او حضور دارند.

خبرگزاری ایسنا: تمام توجهات امروز سه‌شنبه به نشست تاریخی کیم جونگ اون با رئیس‌جمهوری آمریکا متمرکز است. اما این رهبر ۳۴ ساله کره‌شمالی همچنین گروهی از دستیاران معتمدش را به سنگاپور آورده و دست‌کم چهار زن قدرتمند از جمله خواهرش در هیات او حضور دارند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به هیات همراهان کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی که او را در سفر به سنگاپور حمایت می‌کنند.

کیم یونگ چول

آقای کیم ۷۲ ساله معتمدترین مشاور سیاسی رهبر کره‌شمالی از زمان آغاز تلاش‌های صلح با آمریکا و کره‌جنوبی در ماه ژانویه شده است. او در تمامی چهار دیدار اخیر این رهبر جوان او را همراهی کرده است که دو مورد آن با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و دو بار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بوده است.

همچنین کیم جونگ اون او را برای تحویل نامه‌ای به ترامپ راهی ایالات متحده کرده بود و او اولین مقام ارشد کره‌شمالی شد که طی ۱۸ سال گذشته پا به سرزمین دشمن دوران جنگش می‌گذاشت.

قدرت‌گیری کیم یونگ چول تعجب بسیاری از ناظران کره‌شمالی را برانگیخت؛ چرا که او از مقام‌های حزب حاکم کارگر در امور روابط با کره‌جنوبی است نه روابط بین‌المللی یا آمریکا. او پیشتر رئیس اطلاعاتی کره‌شمالی بود و گمان می‌رود عامل دو حمله در سال ۲۰۱۰ بوده باشد که جان ۵۰ تن را در کره‌جنوبی گرفت.

کیم یو جونگ

او خواهر کوچک رهبر کره‌شمالی است و احتمالا در اواخر دهه ۲۰ یا اوایل دهه ۳۰ زندگی خود است. سمت رسمی او مسوول امور تبلیغات حزب کارگر است.

بسیاری از کارشناسان خارجی معتقدند او مقام شماره ۲ در کشوری است که خاندان کیم برای هفت دهه در آن حکومت کردند.

طبق گزارش‌ها، سفر او به سنگاپور به صورت جداگانه از برادرش صورت گرفت و رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که دو مقام ارشد کره‌شمالی از ترس وقوع حادثه‌ای هواپیماهای جداگانه‌ای به مقصد سنگاپور سوار شدند.

چوئه سون هویی

خانم چوئه از معاون‌های وزیر خارجه و عالی‌ترین دیپلمات زن در کره‌شمالی است. او سابقا به عنوان مترجم شفاهی زبان انگلیسی برای هیات کره‌شمالی در مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای کار می‌کرد.

ماه گذشته او به لغو نشست سنگاپور تهدید کرد و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را "عروسک سیاسی" نامید و همین منجر شد تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از نشست با کیم جونگ اون منصرف شود اما فورا نظرش را عوض کرد.

بسیاری گمان می‌کردند که رهبر کره‌شمالی، چوئه را اخراج می‌کند اما او در سمتش باقی ماند. او دوشنبه با سانگ کیم دیپلمات ارشد آمریکایی در هتل ریتز-کارلتون ملاقات کرد تا تدارکات نهایی نشست امروز انجام شود.

هیون سونگ وول

خانم هیون رئیس بند دختران محبوب "مورانبونگ" کره‌شمالی است که اعضای آن انتخاب کیم جونگ اون هستند. او همچنین رهبری گروه هنری بزرگی که فوریه برای حضور در مسابقات المپیک زمستانی در کره‌جنوبی برگزار شد، در دست داشت. سفر ماه ژانویه او به کره‌جنوبی جنجال رسانه‌ای به راه انداخت.

کیم سونگ هائه

خانم کیم مدیر اداره جبهه متحد کره‌شمالی در سازمان حزب کارگران است که روابط میان دو کره را مدیریت می‌کند. او هم در جلسه روز دوشنبه در هتل ریتز-کارلتون سنگاپور حضور داشت.

نو کوآنگ چول

آقای نو وزیر نیروهای مسلح خلق کره‌شمالی است. انتصاب نو کوآنگ چول به یک سمت نظامی عالی‌رتبه رسما روز دوشنبه توسط رسانه‌ دولتی کره‌شمالی تایید شد و نام او وارد لیست مقام‌های همراه کیم شد.

ری سو یونگ

آقای ری ۷۸ ساله، مقام ارشد حزب کارگران در امور بین‌المللی است. این وزیر امور خارجه سابق زمانی که کیم جونگ اون در دوره نوجوانی در سوئیس تحصیل می‌کرد، سفیر کره‌شمالی در سوئیس بود.

ری یونگ هو

آقای ری ۶۱ ساله که وزیر خارجه کره‌شمالی است، در جریان مذاکرات هسته‌ای شش جانبه رئیس هیات کره‌شمالی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا تصویر نداره

    • بدون نام

      اخه ادم خانوم ها رو با خودش میبره مذاکره . همشونم کره ای هستن . الان اونجا میشینن پشت سر دنیا حرف میزنن . برین سبزی ها رو پاک کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسود بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج