جاباما
۷۳۰۶۷۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران کجای قصه جام جهانی ۲۰۲۶ است؟

میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ فردا شب مشخص می شود و فدراسیون فوتبال ایران هنوز از هیچ نامزدی حمایت نکرده است.

ورزش سه: رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ از پنجشنبه شب رسما آغاز می شود و تب فوتبال در دنیا به مدت یک ماه به اوج خود خواهد رسید.

اما اتفاق مهم دیگری در عرصه جهانی فوتبال، قبل از شروع جام جهانی در شهر مسکو خواهد افتاد. پایتخت روسیه در فاصله ۲۴ ساعت مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۸، میزبان اجلاسی است که در آن کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ رسما معرفی و اعلام خواهد شد.

از ماه ها قبل، دو نامزد نهایی میزبانی بیست و سومین دوره جام جهانی یعنی کشور مراکش و مجموعه (آمریکا - کانادا - مکزیک) مشخص شده اند و به دنبال جلب رضایت کشورهای مختلف دنیا رفته اند.

اگرچه به نظر می رسد از لحاظ امکاناتی کشورهای قاره آمریکا وضعیت مناسب تری نسبت به مراکش داشته باشند، اما حامیان بزرگی از جمله فرانسه به قدرت مراکش برای پیروزی در این نبرد کمک می کنند. اکثر کشورهای آفریقایی هم در این مسیر حمایت رسمی خود را از مراکش اعلام کرده اند. حتی کشورهایی مثل کامرون و الجزایر که از لحاظ سیاسی مشکلات مهمی با مراکش دارند، توسط فدراسیون این کشور برای حمایت از میزبانی شیرهای اطلس جذب شدند.

در سمت مقابل آمریکا، کانادا و مکزیک هم حامیان مهمی دارند که به میزبانی آنها رای داده اند و می توانند ورق را به سمت این ۳ کاندیدا برگردانند. یکی از برتری های این مجموعه، تعدد کشورها است. از آنجا که تعداد تیم ها در جام جهانی ۲۰۲۶ به ۴۸ خواهد رسید، اینکه تورنمنت در چند کشور برگزار شود، می تواند مورد توجه ویژه فیفا قرار بگیرد.

اما یکی از مسائل جالب توجه در بحث حمایت کشورهای مختلف از این دو کاندیدا، عدم اظهار نظر فدراسیون فوتبال ایران است. چند روز پیش حتی فدراسیون افغانستان، که تیم ملی قدرتمند و در سطح جام جهانی ندارد، حمایت رسمی خود را از آمریکا و کانادا و مکزیک اعلام کرد. با این وجود هیچ نظر و حمایتی از فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام نشده است. البته شاید این موضوع به خاطر بحث روابط نامطلوب سیاسی باشد که چندی است بین ایران و مراکش حکمفرما شده و بحث رابطه ایران با آمریکا نیز که به وضوح مشخص است.

ایران کجای قصه جام جهانی ۲۰۲۶ است؟

در این فهرست هم ایران بین 133 کشوری قرار گرفته که رسما نه حمایتی از نامزدهای میزبانی جام جهانی 2026 کرده و نه تمایلی از خود برای میزبانی هیچ یک از آنها نشان داده است.

استرالیا، کرواسی، دانمارک، ایتالیا، غنا، هلند، ایسلند، چین، پرتغال، سنگال، کره جنوبی و اسپانیا دیگر کشورهای مطرحی هستند که هنوز مانند ایران نظری به صورت رسمی اعلام نکرده اند.

حمیدرضا آصفی، مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال، در گفت و گو با ورزش سه در این خصوص اظهار داشت: ما بررسی هایی انجام داده ایم و نظر فدراسیون در خصوص میزبان جام جهانی 2026 نهایی شده اما این موضع در رای گیری فردا مشخص خواهد شد.

این در حالی است که فردا شب فیفا میزبان جام جهانی 2026 را رسما اعلام می کند و با این حساب احتمالا فدراسیون ایران به صورت محرمانه از یک نامزد این امر حمایت کرده و به آن رای می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچکدام ارزش ندارند اما مراکش منطقی تر است

    • گرگانی

      والا کشورمون دیگه جایی نمونده که باهاش خوب باشن . حالا مشکل از ما هست یا از کشورهای دیگه خدا میدونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج