۷۳۰۶۹۶
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

پاسخ کلانتری به منتقدان صدور مجوز شکار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای کنترل ظرفیت اضافه حیوانات می توان مجوز شکار داد و به هیچ عنوان مباحث اقتصادی در این زمینه جایی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای کنترل ظرفیت اضافه حیوانات می توان مجوز شکار داد و به هیچ عنوان مباحث اقتصادی در این زمینه جایی ندارد.

عیسی کلانتری در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهارکرد: اگر هر کار و شغلی بدون استراتژی انجام شود قطعا به سرانجام مطلوب و مورد نظر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در کشور تصمیمات خوبی اتخاذ شده است اما در مجموع عملکرد نتیجه‌بخش نبوده است، گفت: همه استراتژی‌ها بر مبنای توسعه پایدار است و سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر این مبنا حرکت می‌کند و غیر از توجه به توسعه پایدار عمل نخواهیم کرد و به حرف کسی گوش نمی‌کنیم.

کلانتری چهار اصل توسعه پایدار را غیراقتصادی نبودن، برهم زننده نبودن نظم اجتماعی، بر هم نخوردن جمع جبری و پایمال نشدن حق و حقوق نسل بعدی با توجه به فناوری و اختیارات و توانمندی‌ها دانست و اظهارکرد: بزرگترین مشکل امروز محیط زیست دنیا فقر است و اگر فقر در جوامع حاکم شد قطعا حفاظت از محیط زیست به درستی انجام نخواهد شد البته در کنار آن قدرت طلبی‌ها نقش موثری در از بین رفتن محیط زیست دارد به شکلی که امروز امریکا بیشترین میزان آلودگی را به محیط زیست تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تابع احساسات بود، اظهارکرد: محیط زیست صفر یا ۱۰۰ نیست. طبق نظر متخصصان برای کنترل ظرفیت اضافی حیات وحش می توان اجازه شکار داد اما متاسفانه اطلاع‌رسانی درستی در این راستا صورت نگرفته است و برخی منتقد صدور مجوز شکار برای برخی از شکارچیان خارجی هستند در حالی که این مهم ارتباطی به خارجی یا ایرانی بودن شکارچی ندارد برای کنترل ظرفیت اضافه حیوانات می توان مجوز شکار داد و به هیچ عنوان مباحث اقتصادی در این زمینه جایی ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید با کمک ۸۰ میلیون نفر محیط زیست را حفاظت کرد چراکه سازمان با ۵۸۰۰ نفر نیروی انسانی نمی‌تواند در جهت حفاظت از محیط زیست برآید، گفت: ظاهرا در گذشته فعالان محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد در سیاست‌گذاری‌ها نقش داشته‌اند اما امروز رویکرد تغییر کرده است. گروه علمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی سیاست‌گذاری می‌کند و شخصا نیز تابع این گروه هستم و بدون توجه به نظر متخصصان تصمیمی را اتخاذ نمی‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      نگفتی کجا ظرفیت اضافی داریم ؟در جمعیت مگس ها یا پشه ها؟که براشون مجوز شکار صادر میکنید،مردم را چی فرض کردین؟

    • بدون نام

      دروغگو

      پاسخ ها

      • سید حسن

        حیواناتی که میشه شکار کرد قوچ ،کل وشوکا ،امثال این حیوانات است،،آقای کلانتری آیا نمیشه اضافه این حیوانات را زنده گیری کرد ودر مناطق مشابه زیستگاه این حیوانات رها کرد،آیا راحت ترین وبی دردسرترین کار برای کم کردن حیوانات شکار است ،ومجوز شکار به یه سری آدم های خاص وژن برتر است

    • بدون نام

      کلانتری برای یکی نگو که نشناستته.
      که چه. ....,,,,

    • بدون نام

      بی خود ، شده شبیه تراکم فروشی تهران . که دیگه جایزندگی نیست

    • بدون نام

      تو در وزارت کشاورزی و تأمین آب دریاچه ارومیه چه کردی اینجا چه

    • ایران

      ادم کلاش. مردم آگاه هستن ای دشمن محیط زیست بس کن از بخشندگی محیط زیست مملکت کی تورو مسئول محیط زیست کرد ای خدا

    • بدون نام

      تو چرا راحت دروغ میگی؟؟؟

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      شکار برای تفریح حرام است و کسی که درامد و شغل ندارد دولت باید برایش شغل ایجاد کند اما وقتی مجوز شکا ر با پول داده میشوذ یعنی سرمایه دار بی درد و مرفه برا تفریح و لذت جون شکار بی گناه که متعلق به این مرز وبوم و سرمایه همه ملت ایران است بگیرد ۰ کی به شما وکالت داده مجوز شکار بدی اگه بحث اقتصادی نیست پس بحث چیه شفاف صحبت کنید و توهین به شعور ملت نکنید لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج