۷۳۰۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گوگل به دنبال كدام ساحت جديد از زندگي ماست؟

گوگل موتورولا را خريد؛ آیا گوگلي تر مي شويم؟

گوگل اعلام كرد كه شركت موتورولا موبايليتي كه يكي از سازندگان مطرح تلفن همراه است را به قيمت ۱۲.۵ ميليارد دلار خريداري كرده است/ شايد از همين روست كه وقتي گوگل با تاخيري بيش از پنج ساله نسبت به ياهو خدمات پست الكترونيك خود را تحت نام جي ميل وارد بازار مي كند با سرعتي باورنكردني به رقيب اصلي ياهو در عرصه جهاني بدل مي شود.

گوگل اعلام كرد كه شركت موتورولا موبايليتي كه يكي از سازندگان مطرح تلفن همراه است را به قيمت ۱۲.۵ ميليارد دلار خريداري كرده است/ شايد از همين روست كه وقتي گوگل با تاخيري بيش از پنج ساله نسبت به ياهو خدمات پست الكترونيك خود را تحت نام جي ميل وارد بازار مي كند با سرعتي باورنكردني به رقيب اصلي ياهو در عرصه جهاني بدل مي شود.

اين روزها از هر ۱۰۰ نفری كه يك صفحه وب را بر روي رايانه خود باز مي كنند شايد بيش از ۹۰ تن ابتدا از سايت گوگل بازديد مي كنند. اين مزيت فوق العاده اقتصادي كه گوگل كمتر از آن در گسترش تجارت خود بهره برده سبب مي شود تا ارائه هر خدماتي از سوي گوگل هرچند با تاخير نسبت به رقبا به دليل همين مزيت يعني سهولت دسترسي به سرعت با اقبال عمومي و موفقيت چشمگير مواجه شود.

شايد از همين روست كه وقتي گوگل با تاخيري بيش از پنج ساله نسبت به ياهو خدمات پست الكترونيك خود را تحت نام جي ميل وارد بازار کرد با سرعتي باورنكردني به رقيب اصلي ياهو در عرصه جهاني بدل شد، در حالي كه رقيباني چون msn يا hot mail و ... با سابقه بيشتر خدمات و رقابت با ياهو به كنار رفته و ديگر در برابر gmail ديده نشدند.

همچنین اگرچه پيش بيني مي شد كه هيچ شبكه اجتماعي توان رقابت با فيس بوك را نداشته باشد اما به محض ورود گوگل پلاس اقبال غير منتظره كاربران، حيرت جهاني و البته شوك فيس بوكي ها را سبب شد.

در واقع وابستگي زياد زندگي مجازي ما به گوگل سبب شده تا هرگونه ارائه خدمات ديگري از سوي اين شركت نه تنها به راحتي ما منجر مي شود بلكه شايد خواسته قبلي و قلبي برخي از ما نيز باشد كه به تحقق پيوسته و در ميان اين موج رضايت بخش تنها نكته پنهان اين است كه گوگل هم در نهايت يك شركت خصوصي است و ما روز به روز وابسته تر مي شويم.

با اين مقدمه به راحتي مي توان به اهميت فوق العاده خبر منتشر شده امروز پي برد: گوگل موتورولا را خريد!

گوگل موتورولا را خريد؛ آیا گوگلي تر مي شويم؟

گوگل موتورولا را خريد
گوگل اعلام كرد اين خريد بر روي روند ساخت سيستم عامل اندرويد تاثير نخواهد گذاشت. مديران اين شركت همچنين اظهار داشتند، گوگل شركت موتورولا موبايليتي را به عنوان يك بيزينس جداگانه اداره خواهد كرد. گوگل اعلام كرد كه شركت موتورولا موبايليتي كه يكي از سازندگان مطرح تلفن همراه است را به قيمت 12.5 ميليارد دلار خريداري كرده است.

خريد شركت موتورولا موبايليتي، گوگل را قادر مي‌سازد تا اكوسيستم اندرويد خود را تقويت كند و جايگاه خود را در بازار رقابتي دستگاه هاي همراه ارتقاء بخشد.

گوگل اميدوار است تا اوايل سال 2012 روند واگذاري موتورولا موبايليتي به اتمام رسد، زيرا اين معامله به تصويب هيئت مديره دوكمپاني رسيده است.

شركت موتورولا در دي ماه سال 89 به‌طور رسمي به دو شركت مجزا تقسيم شد. موتورولا اعلام كرد كه اين شركت به دو شركت جداگانه تقسيم شده كه يكي از اين شركت‌ها كه موتورولا موبايليتي نام دارد، به توليد تلفن همراه مي‌پردازند و شركت ديگر با نام موتورولا سولوشن، به توليد تجهيزات براي آژانس‌هاي دولتي مانند راديوهاي پليس و اسكنرهاي باركد مي‌پردازد.

موتورولا در دهه 1930 توليد راديوهاي خودرو را آغاز كرد و در دهه 1940 خط توليد تلويزيون خود را به راه انداخت و در دهه 1980 به يكي از توليدكنندگان تلفن همراه تبديل شد.

اكنون و پس از همه اين توضيحات سوال اينجاست كه گوگل به دنبال تصرف كدام ساحت جديد از زندگي ماست؟

آيا اگر هركدام از ما بداند كه تنها با باز كردن صفحه گوگل بر رايانه خود ـ كاري كه روزي چندين بار انجام مي دهيم ـ مي تواند همچون ايميل و شبكه اجتماعيش به محتويات گوشي همراهش نيز تنها با يك كليك دسترسي داشته باشد ـ حتي با علم به افزايش وابستگي به گوگل ـ با كمال ميل از آن استقبال نخواهد كرد؟

البته تخمين و حدس زدن نحوه برقراري تعامل بين سيستم عامل اندرويد و موتور سرچ گوگل و همچنين پست الكترونيكي جي ميل و شبكه اجتماعي گوگل پلاس كاري ساده نيست و شايد نتوان به راحتي محصول تركيب اين چند فن آوري گسترده را تصور نمود چنانكه گوگلي ها هم تاكيد كرده اند فعلا قرار است موتورولا مستقل اداره شود!

اما بايد دانست كه گوگل اين فناوري بزرگ و گران قيمت را فقط براي يك سرمايه گذاري عادي نخريده است.

به راستي چه خدمات لذت بخش جديدي از گوگل به روزمرگي ما افزوده خواهد شد و در كدام ساحت از زندگيمان قرار است بيشتر به گوگل وابسته شويم؟

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گوگل موتورولا را خريد؛ آیا گوگلي تر مي شويم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج