۷۳۰۹۴۴
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا هیچ کس اعتصاب غذای بقایی را جدی نگرفت؟

یاران احمدی‌نژاد احتمالا انتظار این همه بی‌تفاوتی را نسبت به اعتصاب غذای حمید بقایی نداشتند. عکس‌ها را منتشر کردند اما نمایش بدن رنجور او نیز خیلی تاثیرگذار نبود. نه دل حامیان دیروز احمدی‌نژاد به درد آمد و نه صدای هواداران حقوق بشر و آزادی بیان بلند شد.

روزنامه « اعتماد» نوشت: یاران احمدی‌نژاد احتمالا انتظار این همه بی‌تفاوتی را نسبت به اعتصاب غذای حمید بقایی نداشتند. عکس‌ها را منتشر کردند اما نمایش بدن رنجور او نیز خیلی تاثیرگذار نبود. نه دل حامیان دیروز احمدی‌نژاد به درد آمد و نه صدای هواداران حقوق بشر و آزادی بیان بلند شد.

سكوت بيشترين واكنش به اعتصاب غذاي بقايي بود. اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد. به عنوان مثال حميدرضا ترقي عضو حزب موئلفه مي‌گويد «وقت ما بيشتر از اين ارزش دارد كه در اين باره صحبت كنيم». معدود چهره‌هايي مثل صادق زيباكلام اصرار دارند كه بايد به اين موضوع فارغ از اتهامات مسوولان دولت‌هاي نهم و دهم نگريست و به وضعيت آنها واكنش نشان داد. اكثر چهره‌هاي سياسي اما مخالف اين نگاه نيستند. برخي برخورد قوه قضاييه با ياران احمدي‌نژاد را مناسب مي‌دانند و گروهي بر اين باورند كه آنان چوب عملكرد ديروز خود را مي‌خورند.

عباس سليمي نمين فعال سياسي اصولگرا از گروه نخست است و مي‌گويد: «اعتصاب غذا شيوه‌اي براي جلب نظر افكار عمومي است و افراد به دو دليل از اين شيوه استفاده مي‌كنند. يا مي‌خواهند جفايي كه در حق‌شان شده را نشان دهند يا به دنبال ابزاري هستند كه دستگاه قضا نسبت به آنها با سهل‌گيري بيشتر عمل كند. در مورد آقاي بقايي اسنادي وجود دارد كه ثابت مي‌كند وي تخلفات عديده‌اي دارد. با اين وجود دست به اعتصاب غذا زده تا شرايط خود را تغيير دهد. در اين وضعيت بايد با او به نحوي برخورد كرد كه ضمن طي كردن دوران محكوميت خود، لطمه‌اي نبيند. ظاهرا قوه قضاييه نيز همين گونه عمل مي‌كند و هر وقت كه وي دچار ضعف جسماني مي‌شود، او را به بيمارستان منتقل مي‌كند. مرخصي اخير او نيز براي اين بود كه شرايط جسماني‌اش بهتر شود. همين مرخصي و انتقال به بيمارستان در صورت لزوم نشان مي‌دهد كه قوه قضاييه ملاحظه شرايط جسماني او را مي‌كند.»

آذر منصوري فعال سياسي اصلاح‌طلب نيز از جمله فعالان سياسي است كه باور دارد «از ماست كه بر ماست». او مي‌گويد: «آنچه باعث سكوت مجموعه فعالين و مدافعان حقوق بشر و حقوق شهروندي شده اين است كه در دولت گذشته انواع اتهامات به افرادي كه صرفا منتقد دولت بودند زده شد و منتقدان به زندان فرستاده و محكوم شدند. آن زمان دولت وقت هيچ گونه رسيدگي و پاسخگويي نسبت به اين اتفاقات نداشت. به زواياي ديگر ورود نمي‌كنم اما دولتي كه خود ناقض حقوق شهروندي بود امروز نمي‌تواند به عنوان معترض نسبت به رعايت حقوق شهروندي بود يا فقدان دادرسي عادلانه در كشور باشد.»

وي در پاسخ به اينكه آيا سكوت اصلاح‌طلبان به عنوان جريان مدعي دفاع از آزادي بيان در اين باره رنگ و بوي انتقام‌گيري دارد يا خير، گفت: «اين‌طور نيست. البته اين افراد به برگزاري دادگاه‌هاي علني و امثال آن اعتراض مي‌كنند و مي‌توان در اين خصوص به مجموع اصلاح‌طلبان نقد كرد و گفت كه اگر اعتراضي وجود دارد؛ اين نيز يكي از موارد است و نبايد نسبت به آن بي‌تفاوت بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجيد

      درود بر شرف بزرگ مردان اىران زمين ننگ بر نوکران انگليسى

    • بدون نام

      من خیلی هم جدی گرفتم این فرقه ی احمدی نژاد مشایی مورد تابید نیست ولی به هر حال از خودِ حکومت اومدن بیرون و الان با هم درگیرند.... اتفاقا مهمه....

    • بدون نام

      بقایی بدرددیارباقی میخورد

    • بدون نام

      چون از خود حکومت بوده و هیچ نفعی هم برای ملت نداشتن
      در دوره اینا دلار سه برابر شد هر کدوم دیگشون هم اینطوری بشن مردم ناراحت نمیشن نمونش همین کروبی و موسوی.مردم بر اساس قیمت دلار میفهمن کی خدمت کرده و کی دزدی

    • مهدی

      با تصمیماتی که این کوتوله های سیاسی گرفتند ....خیلی بیشتر از اینها توان اقتصادی خانواده ها صدمه خورده و رنجور شده ...با این تفاوت که بقایی برای بقا به خودش صدمه میزند ...اما در دوره ریاستشان ...برای فنا به جامعه صدمه زده اند

    • بدون نام

      چون اینا میخوان فسادهایی که کردند رو نکنه هنوز اگه بقایی بمیره از نظر این اقایان خیلی خوبه پس چرا میترسند دادگاهش علنی برگزار شود چون می دانند هیچ خلافی نکردند فقط انتفاد کرده و انتقاد هم جرم است در هیچ دادگاهی حتی دادگاه اشرار هم به این دستپاچگی و پشت سر هم برگزار نمی کنند تا فرد مورد نظرا زندان و یا اعدام کنند همچنین دستگیری اقای مشاغی اینا باید بگن کجایشان میسوزد که اینطور با یاوران خادم ملت برخورد می کنند انشاالاه اینطور نمی ماند

    • Farzad

      این مسئولین ما هر بلایی سرشون بیاد حقشونه عذاب الهی هستش.

    • علی

      ظلم قبیح از ناحیه هر کس که باشد

    • بدون نام

      ظلم

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم جرم بقایی چی بود ایکاش دادگاهش علنی میشد .

    • کوروش خسروی

      چرا که ما نگران گرسنه ها نیستیم ..بله

    • بدون نام

      بس چرا فقط بقای زندانی شد بقیه بی گناهن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج