جاباما
۷۳۱۰۳۹
۲ نظر
۵۱۵۹
۲ نظر
۵۱۵۹
پ

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

اگر در خانه خود از فرشته های کوچکی مانند سگ و گربه نگهداری می کنید، حتما با چالش های زندگی با حیوانات آشنا هستید. یکی از این چالش ها جنگ با موهای آنها است. البته با توجه به سلامت و نژاد، ریزش موی حیوانات خانگی می تواند متغیر بوده و در فصل های مختلف کم و زیاد شود. ما در این مطلب راه حل های پاک کردن موی حیوان خانگی از روی وسایل و بخش های مختلف خانه را یادآور می شویم.

وب‌سایت چیدانه : اگر در خانه خود از فرشته های کوچکی مانند سگ و گربه نگهداری می کنید، حتما با چالش های زندگی با حیوانات آشنا هستید. یکی از این چالش ها جنگ با موهای آنها است. البته با توجه به سلامت و نژاد، ریزش موی حیوانات خانگی می تواند متغیر بوده و در فصل های مختلف کم و زیاد شود. ما در این مطلب راه حل های پاک کردن موی حیوان خانگی از روی وسایل و بخش های مختلف خانه را یادآور می شویم:

مبلمان چرمی یکی از بهترین راه حل های مبارزه با موی حیوان است. درست است که قیمت نسبتا بالایی دارد ولی به سادگی با استفاده از دستمال مرطوب یا رولی می توان مو و پرز ریخته شده را پاک کرد.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

جمع کننده موی حیوانات با دستکش

یک دستکش لاتکس مانند دستکش ظرفشویی به دست کنید و در حالتی که مرطوب شده است، دست خود را روی سطح مبلمان و وسایل پارچه ای خانه بکشید. این کار باعث می شود، موی ریخته شده به دستکش جذب شود. زملنی که سطح دستکش از مو پر شد، آن را آبکشی کرده و در صورت لزوم این کار را دوباره انجام دهید. می توانید به جای استفاده از دستکش از اسفنج مرطوب هم استفاده کنید.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

نرم کننده لباس برای موی حیوانات

مخلوطی از آب و نرم کننده لباس تهیه کرده و محلول را روی سطح مبل اسپری کنید و سپس با دستمال پاک کنید. برای اینکه موی بدن حیوانات خانگی را از روی وسایل چوبی پاک کنید، از دستمال نرم و پولیش مخصوص خود چوب یا اسپری ضد الکتریسیته استفاده کنید. این محلول الکتریسیته موجود را از بین می برد و با این کار موها راحت تر تمیز شده و به سطوح نمی چسبند.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

به سراغ نوار چسب بروید

این بار با استفاده از نوار چسب به سراغ مو و پرزهای روی مبلمان بروید. تکه ای از نوارچسب را بریده و با دو دست خود دو طرف آن را بگیرید. چسب را روی پارچه مبل چسبانده و سریع بکنید. این کار را تکرار کنید تا موها به آن بچسبد. زمانی که حس کردید سطح نوار چسب از مو پر شده و یا حالت چسبندگی آن از بین رفته است، به سراغ تکه دیگری از نوار چسب بروید. البته در مورد این روش باید گفت که به دلیل اینکه سطح مقطع نوار کم است، بهتر است برای سطوح کوچک از آن استفاده کنید.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

استفاده از بادکنک

در دروس مدرسه خود روش هایی برای ایجاد الکتریسیته وجود داشت که به ما می آموخت چطور می توان مو یا تکه های کاغذ را جذب کرد. یکی از این روش ها استفاده از بادکنک بود. یک بادکنک را باد کرده و آن را روی سطح لباس یا روی سر خود بمالیذ. حال این بادکنک حاوی الکتریسیته است و می تواند موهای اضافی روی سطوح را به خود جذب کند.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

جاروبرقی موی حیوانات

برای تمیز کردن فرش، ساده ترین روش استفاده از جاروبرقی است. در حین جاروبرقی کشیدن، قسمت های مشکوک را دوبار و در جهات مختلف جارو کنید. در زمان خرید جاروبرقی از فروشنده بخواهید که مدلی را به شما معرفی کند تا قدرت مکش موی حیوانات خانگی را هم داشته باشد. جارو شارژی هم برای مبلمان کاربرد دارد.

یک سنگ پا بردارید و آن را روی سطح فرش بکشید. اگر روی فرش موی حیوان وجود داشته باشد، به سطح سنگ پا می چسبد. این نکته را در نظر بگیرید که اگر محکم سنگ پا را روی سطح فرش بمالید، ممکن است موجب آسیب دیدگی تار و پود آن شوید.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

برای تمیز کردن سطوح سخت مانند لمینیت، سنگ و دیگر سطوح خالی از فرش و قالی، از تی خشک میکروفایبر یا ضد الکتریسیته استفاده کنید. اگر روی کفپوش خانه هم از جاروبرقی بکشید، ممکن است موها در نقاط مختلف و خصوصا گوشه های خانه جمع شوند.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

پرزگیر موی حیوانات

از پرزگیر یا رولی استفاده کنید و همیشه یکی از آنها را در نزدیکی خود قرار دهید. رولی همان ورقه های چسبناکی است که برای از بین بردن پرز و کرک روی لباس استفاده می شود. برای از بین بردن می روی مبلمان یا وسایل دیگر رولی به کمکتان می آید!

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

برداشتن مو از لباس

اگر مقدار زیادی مو روی لباستان چسبیده است، لباس را با ورقه خشک کن درون ماشین لباسشویی بیندازید. چرخش لگن ماشین لباسشویی و همچنین مایع نرم کننده لباس باعث به دام افتادن موهای اضافی روی سطح پارچه می شود.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

جلوگیری از ریزش موی حیوانات خانگی

حیوان خود را حداقل هفته ای دو بار شانه کنید تا موهای اضافی به برس بچسبد. در این حالت خوابیدن و یا غلت زدن روی وسایل خانه، موی اضافه ای را به آنها نمی چسباند.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی سطوح مختلف

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرشته:))))))

    • بدون نام

      فکر کنم باید نظرتون رو در مورد فرشته اون هم در مورد چنین موجوداتی عوض کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج