۷۳۱۱۳۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

حشمت مهاجرانی؛ چراغی که به خانه روا نبود

از ظهر روز دوشنبه خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که برای اهالی فوتبال جالب بود.

آی اسپورت: از ظهر روز دوشنبه خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که برای اهالی فوتبال جالب بود. خبر این بود که عادل فردوسی پور قرار است از همان شب برنامه «۲۰۱۸» را روی آنتن ببرد و در اولین قدم هم دو مهمان بسیار ویژه خواهد داشت. این دو نفر علی پروین و حشمت مهاجرانی بودند. شاید برای خیلی‌ها حضور علی پروین جذابیت بیشتری داشت. چرا که او سال‌ها بود در هیچ برنامه زنده تلویزیونی شرکت نکرده بود. برای همین منتظر بودند کاراکتر علی پروین را در یک برنامه زنده ببینند. عادل هم سعی کرد با شوخی‌هایش با پروین برنامه را گرم کند.

چهره غیر منتظره‌تر اما کنار پروین نشسته بود. حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی که توانست برای اولین بار تیم ملی را در سال ۱۹۷۸ به جام جهانی برساند. آن هم در حالیکه در آن دوره فقط یک تیم از آسیا و اقیانوسیه به جام جهانی می‌رسید. نسل جدید از مهاجرانی هم شناخت زیادی نداشت. گهگاه نقل قول یا مصاحبه‌ای از او منتشر می‌شد که لابلای اخبار حاشیه‌ای و جنجالی گم می‌شد. اما کاراکتر اصلی حشمت خان در همین برنامه دیده شد. یک مربی مولف، خوش صحبت، باسواد، رک و در عین حال مودب که حرف‌هایش را بدون غرض می‌زند. مهاجرانی در بخشی از صحبت‌هایش از کی‌روش تعریف و تمجید کرد و عادل که بابت حمایت‌هایش از کی‌روش طعنه‌‌های زیادی شنیده است به لقبی که برای او درست کرده‌اند (کی‌روشی‌پور) اشاره کرد و به طعنه گفت از این به بعد به مهاجرانی هم خواهند گفت کی‌روشانی! مهاجرانی البته سوال‌ عادل را که پرسیده بود آیا او طرفدار کی‌روش است این طور پاسخ داد: «من طرفدار حقیقت هستم.»

حرف‌های مهاجرانی به قدری خوب بود و لحن او آنقدر صادقانه به نظر رسید که خیلی‌ها را مجذوب کرد. حتی نسل جدید و کم حوصله هواداران فوتبال ایران را. الان مهم‌ترین سوالی که برای همه پیش آمده این است که مربی به این بزرگی و کاربلدی چرا در ایران کار نمی‌کند و اصولا تا حالا کجا بوده؟ جواب این سوال سخت نیست. مهاجرانی سا‌ل‌هاست باشگاه فوتبال ایرانیان در دوبی را اداره می‌کند. او سال‌ها مدیریت تیم‌های پایه‌ای امارات را بر عهده داشته و بازیکنان زیادی را تحویل تیم ملی این کشور داده است. اما چرا او فرصت نکرد همین کار را برای فوتبال کشور خودش بکند. پاسخ این سوال هم ساده است. او را در برنامه دیدید؟ آیا شخصی با این درجه از اصالت، درستی و کاربلدی می‌تواند در فوتبال ایران فعالیت کند؟ او چراغی است که به خانه‌اش روا نبود...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      واقعا حیف که کارشناسان ما شدن بی سوادانی که از مدرسه فرار میکردن و فوتبالیست شدن ..حالا دارن به کی روش و حشمت ماهاجرانی و ...خیلیهای دیگه بد رفتاری میکنند و تهمت میزنند ...واقعنکه ... علی کریمی ...قلعه نوعی ...یاد بگیرن مودب بودن و راستگویی و ....تحصیل کردگان این رشته هم میشن اقای مایلی کهن که نمیدونه با خودش چند چنده و دکتر ذوالفقار نسب که فقط ایراد میگیره و میخواد مشاور هیچی باشه یا اقای مجید جلالی که انقدر عجیب و غریب رفتار میکنه و مصاحبه میکنه ادم نمیدونه حرفهای خودشه یا دیکته کردن براش خلاصه با برنامه های مثل فردوسی پور خیلی چیزها روشن میشه مثل حرفهای عزیزی در مورد ایویج ... حالا ادم میفهمه چرا کی روش بعضی وقتها پرخاشگر میشه .. و این حرف کفاشیان که کی روش از هر ایرانی ایرانی تره یا بهتر باید گفت او تحت هر شرایطی برای موفقیت تیمش عمل حواهد کرد چون وجدان گراست....

    • قرمز رنگ عشقه

      بعنوان فردی از نسل اواخر دهه چهل چهره ونه مصاحبه ایشون را تاکنون ندیده بودم و فقط نام بزرگ ایشان را از زبان بزرگان مانند علی پروین شنیده بودم.متاسفم که هموطن ایرانی نتونسته اینجاکار کنه ودانشش منتقل به کشوری غیراز ایران شده! برای فردوسی پور هم متاسفم که بجای عذرخواهی از این غفلت ( چون میکروفن داره) به لودگی بسنده میکنه! خودم از زمین خاکی خاطراتی خیلی خیلی کم در ذهن دارم که پشت مسجد خداداد و عارف و یخچال که اطراف منزلمون بود وبازیهارو یاد ندارم!

    • بدون نام

      آخر مملکت ما آدم درست نمیخواهد فقط چاپلوس و کاسه لیس میخواهد وبس

    • علی

      فوتبال ایران شده جای افشین پیروانیها هدایتی ها شیرینی ها وغیره و غیره

    • بدون نام

      استادمهاجرانی یه مردبزرگه خدانگهش داره

    • بدون نام

      کلا آدم درست و اصالت دار نمیتونه تو ایران کار کنه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج