۷۳۱۱۳۶
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

دادستان تهران: مردم مستحق وضع اخیر نیستند

دادستان تهران در نشست بررسی وضعیت بهداشت عمومی و امنیت غذایی گفت: مردمی که هر روز گرانی، تغییر قیمت‌ها، احتکار، عدم عرضه کالا، عرضه کالای فاسد و معیوب و ده‌ها نمونه دیگر را می‌بینند سؤال می‌کنند که چرا وضع این‌گونه است؛ در حالی که مردم ما مستحق وضع اخیر در حوزه ارز و سکه و ماشین و گرانی و این نابسامانی‌ها نیستند و اگر دستگاه‌ها به وظایفشان عمل می‌کردند، وضعیت کشور این‌گونه نبود.

خبرگزاری ایلنا:عباس جعفری دولت‌آبادی؛ دادستان تهران در نشست بررسی وضعیت بهداشت عمومی و امنیت غذایی از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست که به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل کنند و با خاطرنشان کردن نقش اتحادیه‌ها در ارتباط با اصناف، از تشکیل هزاران صنف و مراکز کاری و تجاری بدون مجوز انتقاد نمود و گفت: هر وقت به این موضوع ورود کرده‌ایم، با این عبارت که «بیکاری زیاد است و بگذارید مردم کارشان را انجام دهند» مواجه بوده‌ایم و نتیجه این که به جای صد هزار واحد مجاز، یک میلیون واحد غیرمجاز تشکیل می‌شود و بعد هم اعلام می‌شود که به لحاظ کمبود بازرس قادر به انجام نظارت‌ها به طور کامل نیستند.

وی به تجربه‌ای در مورد نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه غیرمجاز اشاره کرد و ابراز داشت: مطابق اظهارات رییس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه، برای هزاران آرایشگاه زنانه مجاز و غیرمجاز تنها ۲۰ بازرس وجود دارد که قادر به نظارت بر این تعداد واحد صنفی نمی‌باشند و این مشکل در دیگر صنوف و اتحادیه‌ها نیز مصداق دارد.

دادستان تهران وضع آشفته‌ فعلی را ناشی غفلت دستگاه‌های اجرایی، اتحادیه‌ها و حتی قضایی، اقدامات صورت گرفته در حوزه اصناف و دور شدن اتحادیه‌ها از وظایف ذاتی خود دانست و بیان کرد: در تغییر روزانه قیمت‌ها، کمبود کالا در بعضی حوزه‌ها، عدم عرضه کالا و یا عدم رعایت بهداشت در حوزه‌های متعدد که مردم آن‌ را لمس می‌کنند، اگر دستگاه‌های مرتبط به وظایفشان عمل می‌کردند، این‌همه نابسامانی که نتایج سوء آن به مردم بر می‌گردد مشاهده نمی‌شد.

وی اضافه کرد: سازمان استاندارد، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌های صنفی و ده‌ها دستگاه دیگر مسؤول تنظیم این امور هستند و عِده و عّده لازم را نیز در دارند تا گرانی و عرضه کالا را کنترل کنند ولی متاسفانه در هر حوزه‌ای شاهد نابسامانی هستیم.

جعفری دولت‌آبادی به وضعیت امنیت غذایی کلان‌شهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: پیش از آغاز سال جدید با همکاری وزارت بهداشت بازدیدی از تعدادی رستوران‌ها صورت گرفت که در رابطه با رعایت بهداشت وضعیت مطلوب ارزیابی نشد.

این مقام عالی قضایی افزود: پیش از ماه مبارک رمضان بازدیدی از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها به عمل آمد که وضعیت خوبی مشاهده نشد و از ۶۸ قنادی بازدید شده، هفت مورد اخطار پلمب گرفت، در سه مورد معدوم سازی مواد مصرفی انجام شد،‌ دو مورد جریمه و یک مورد تشویق شد و مابقی نیز اخطار رفع نقص دریافت کردند.

دادستان تهران با تاکید بر این ‌که اتحادیه‌ها در برخورد با صنف متخلف از حمایت دادستانی برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: اتحادیه‌ای که خود در پروانه صادره عرضه قلیان را ممنوع کرده است، حاضر نیست صنوف مختلف را پلمب کند و مانع از ادامه فعالیت آن شود و لذا پلیس یا دادستانی به تعطیل کردن این قلیان‌سراها اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: مردمی که هر روز گرانی، تغییر قیمت‌ها، احتکار، عدم عرضه کالا، عرضه کالای فاسد و معیوب و ده‌ها نمونه دیگر را می‌بینند سؤال می‌کنند که چرا وضع این‌گونه است؛ در حالی که مردم ما مستحق وضع اخیر در حوزه ارز و سکه و ماشین و گرانی و این نابسامانی‌ها نیستند و اگر دستگاه‌ها به وظایفشان عمل می‌کردند، وضعیت کشور این‌گونه نبود.

دادستان تهرن با دادن این اطمینان ‌که حمایت دادستانی از اتحادیه‌ها در چارچوب وظایفشان ساری و جاری خواهد بود،‌ خطاب به مسؤولان اتحادیه‌ها بیان کرد: ظرفیت پیشگیری از وقوع جرم و حمایت دادستانی برای تحقق وظایف شما کاملا اثرگذار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • با سلام .مجید اکبری

      سلام ایا تا بامروز سوال کرده اید چرا یک بطر اب هزار وپانصد تومان هست ..لطفا سوال کنید قیمت تمام شده یک ونیم لیتر اب چقدر هست ممنون .

    • بیچاره

      من که دیگه رای نميدم

    • بدون نام

      بله همه تون خوب حرف میزنید.ولی کو عمل؟؟؟؟

    • بهروز

      با قاطعیت ادامه بدهید تا نسل این حرامخوران بی وجدان بیشرف از صفحه روزگار محو شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج