۷۳۱۲۴۳
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید

مسافرت به کشوری جدید تجربه ای هیجان انگیز است، ولی اگر خودتان را به درستی از قبل آماده نکرده باشید سفر شما ممکن است با دردسر مواجه شود.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: مسافرت به کشوری جدید تجربه ای هیجان انگیز است، ولی اگر خودتان را به درستی از قبل آماده نکرده باشید سفر شما ممکن است با دردسر مواجه شود.

موقعیت های ناخوشایند بسیاری است که در یک کشور خارجی ممکن است با آن ها مواجه شوید، مثلاً اینکه ندانید چقدر در رستوران انعام بپردازید، یا اینکه متوجه شوید که شارژر گوشی موبایل شما با خروجی برق کشور مقصد سازگار نیست، و یا پیش خود فرض کنید که تاکسی ها بیرون فرودگاه منتظرتان هستند تا شما را به هر جایی که می خواهید برسانند.

خوشبختانه، گوگل دوست ماست. ما چک لیستی از مواردی که پیش از مسافرت به کشوری خارجی برای اولین بار باید به صورت انلاین جستجو کنید را برایتان آماده کرده ایم.

این ها ۱۱ چیزی هستند که پیش از هر مسافرت خارجی بهتر است در گوگل جستجو کنید.

نیازمندی های ویزای کشور مورد نظر چیست؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
تعداد کمی از کشورهای جهان هستند که با گذرنامه ایرانی می توان بدون ویزا به آن ها سفر کرد، به طوری که ایرانی ها بر اساس آخرین آمار بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به ۳۸ کشور دنیا مسافرت کنند. اولین چیزی که بعد از تصمیم گیری در مورد مقصد مسافرتی خود باید انجام دهید تحقیق در مورد نیازمندی های ویزای آن کشور است. فرایند درخواست ویزای برخی از کشورها ممکن است چندین هفته طول بکشد، بنابراین مهم است که به موقع برای اخذ ویزا اقدام کنید.

آب و هوا قرار است چطور باشد؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
بعد از اینکه در مورد مقصد مورد نظر خود تصمیم گرفتید، بهتر است بدانید که خود را برای چه آب و هوایی باید آماده کنید.
البته احتمالاً شما در این مورد کمی از قبل تحقیق کرده اید تا به صورت تصادفی یک کشور ساحلی را در فصل بارانی آن کشور برای مسافرت انتخاب نکرده باشید. ولی در روزهای منتهی به سفرتان بهتر است که همچنان وضعیت آب و هوا را چک کنید. فضای چمدان بسیار ارزشمند است، و مطمئناً شما نمی خواهید که فضای مفیدی را با بسته بندی لباس هاس سنگین یا وسایل مخصوص آب و هوا در حالی که در سفرتان اصلاً به آن ها احتیاج پیدا نخواهید کرد. هدر دهید.

نرخ تبدیل ارز چقدر است؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
نرخ های برابری ارز به طور مرتب در حال نوسان هستند. با تحقیق در مورد نرخ تبدیل کشور مقصدتان پیش از اینکه سفر را شروع کنید، می توانید جلوی پرداخت بیش از حد را بگیرید و مطمئن شوید که بهترین معامله را در صرافی ها می توانید داشته باشید.

آیا هیچ گونه جشن عمومی در حال برگزاری است؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
خوب است که جستجو کند که آیا در کشوری که قصد بازدید از آن را دارید هیچ نوع جشن عمومی در روزهایی که در آنجا هستید برپا است یا نه. از یک طرف، در مورد فستیوال های خاص یا جشن های فرهنگی که در شرایط عادی نمی توانید تجربه شان کنید اطلاعات کسب خواهید کرد. همچنین از نقطه نظر لجستیکی، جشن ها و تعطیلات می تواند روی حمل و نقل عمومی، باز بودن بانک ها، و شلوغ بودن مکان توریستی مورد علاقه شما با حضور افراد محلی که از روز تعطیل خود استفاده می کنند تأثیر بگذارد.

آدام و رسوم انعام دادن چگونه است؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
آداب اجتماعی بسیار کمی وجود دارد که گیج کننده تر از انعام دادن باشد، چرا که به نظر می رسد هر کشوری آداب و رسوم متفاوتی در این مورد دارد. در حقیقت، به جز آمریکا که انعام دادن در رستوران ها، هتل ها، آرایشگاه ها، تاکسی ها و بسیاری دیگر از مکان ها انتظار می رود، اکثر کشورهای دیگر فرهنگ بسیار متفاوتی در این زمینه دارند.

شاید در نگاه اول این موضوع چندان پر اهمیت به نظر نرسد. هر چه باشد، کدام کارگری است که از پول اضافی خوشش نیاید؟ ولی انعام دادن در برخی از کشورها مثل ژاپن رفتاری بی ادبانه تلقی می شود، چرا که از این حرکت این طور برداشت می شود که شما با انعام دادن این منظور را می رسانید که کارگر مقابل بدون دریافت رشوه خدمات خوبی را ارائه نخواهد داد. از انجمن ها و فروم های محلی بازدید کنید که در آن افراد محلی و گردشگران توصیه هایی را در مورد روش های انعام دادن ارائه می دهند.

لباس های مناسب از نظر فرهنگی چه شکلی هستند؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
در مورد لباسی که می پوشید، بسته به جایی که سفر می کنید، مقصد شما ممکن است انتظارات فرهنگی متفاوتی راجع به چیزی که پوشیدنش مورد قبول هست و نیست داشته باشد. به عنوان مثال در برخی کشورها، شاید نشان دادن شانه ها یا پاهایتان توهین آمیز تلقی شود. از قبل تحقیقات کافی انجام دهید تا مطمئن شوید که لباس های مناسب را همراه خودتان در سفر می برید.

جملات و عبارات پایه ای در زبان کشور مقصد من چه چیزهایی است؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
شما نمی توانید از تمام جهان انتظار داشته باشید که به زبان انگلیسی صحبت کنند، بنابراین فکر خوبی است که برخی از لغات پایه ای در زبان محلی مقصد خود را یاد بگیرید. با عبارت هایی که احتمالاً هر روز استفاده خواهید کرد مثل «سلام»، «خداحافظ»، «متشکرم» و «دستشویی کجاست؟» شروع کنید. لازم نیست که به زبان آن کشور مسلط شوید، ولی یاد گرفتن تنها چند کلمه کلیدی می تواند نقشی اساسی در آسان تر ساختن سفر شما داشته باشد.

آن ها چه نوع سوکت برقی استفاده می کنند؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
اگر قبلاً هیچ وقت به خارج سفر نکرده باشید، شاید اولین باری که با خروجی برقی متفاوت با چیزی که به آن عادت دارید مواجه شوید، حسابی تعجب کنید.

هر مسافر با تجربه ای می داند که سوکت های برق در کشورهای مختلف متفاوت است. حداقل ۱۵ نوع سوکت برق متفاوت در نواحی مختلف جهان استفاده می شود. در گوگل جستجو کنید که در مقصد شما از چه نوع سوکتی استفاده می شود، و اگر لازم دارید، آداپتور تبدیل جهانی (universal) تهیه کنید تا دیگر نگران این موضوع نشوید.

آیا برای بازدید از برخی مکان های توریستی خاص لازم است که از قبل بلیط بخرم؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
اگر از جایی برای اولین بار بازدید می کنید، احتمالاً لیستی از جاذبه های گردشگری برای خود تهیه کرده اید که می خواهید در طول سفرتان حتماً از آن ها دیدن کنید.

کمی تحقیق کنید تا بفهمید برای کدام یک از آن جاذبه ها لازم است که از قبل بلیت تهیه کنید. مکان هایی مثل آرامگاه سن پیتر در واتیکان یا کاخ الحمرا در اسپانیا تنها اجازه حضور تعداد معینی از بازدیدکنندگان در هر روز را می دهد، و لازم است که هماهنگی های لازم را پیش از رسیدن اتخاذ نمائید. هیچ ایرادی ندارد که بخواهید تصمیمات لحظه ای اتخاذ کنید، ولی این کار می تواند مکان هایی که قادر به بازدید از آن ها هستید را محدود کند.

چگونه می توانم از فرودگاه خارج شوم؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
احتمالاً نیازی ندارید که جزئیات کامل تمام وسایل حمل و نقل که در طول سفرتان احتیاج پیدا خواهید کرد را بدانید. ولی مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که بعد از رسیدن به کشور مقصد، چگونه از فرودگاه خارج شوید.

آیا صفی از تاکسی ها منتظر شما خواهند بود، یا اینکه تنها چند تاکسی وجود دارد که پیش از اینکه فرصتی پیدا کنید با مسافران دیگر پر می شوند. آیا حمل و نقل عمومی در اختیار است، یا اینکه برای رسیدن به نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس یا قطار مجبور هستید مسیر زیادی را پیاده روی کنید؟ آیا اپلیکیشن های اشتراک گذاری خودرو مثل اوبر (Uber) در مقصد شما موجود است، و اگر نه، آیا هیچ معادل محلی برای این اپلیکیشن ها وجود دارد که شناخت آن ها به کارتان بیاید؟

مسلماً شما علاقه ای ندارید که اولین تجربه تان در کشوری جدید استرس زا باشد، بنابراین تحقیقات لازم را از قبل از انجام دهید تا مطمئن شوید که زمانتان در فرودگاه به خوبی پیش می رود.

به چه نوع حمل و نقلی نیاز دارم تا در کشور مقصد سفر کنم؟

قبل از سفر به کشوری جدید، این موارد را در گوگل سرچ کنید
حالا که بحث حمل و نقل شد، اگر به سفری طولانی با چندین مقصد متفاوت می روید، خوب است که در مورد انواع حمل و نقل که برای رفتن از مکانی به مکان دیگر احتیاج دارید تحقیق کنید. اتوبوس، قطار و هواپیما ممکن است در دسترس شما باشد، و در برخی از کشورها، شاید کرایه کردن خودرو یا موتورسیکلت امری عادی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج