جاباما
۷۳۱۲۹۲
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش کم‌سابقه واردات نفتی هند از ایران

با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادرات نفت ایران به هند در ماه می، به سطح بالایی رسید. به گزارش فرارو، واردات هند از نفت ایران در ماه می‌گذشته، به حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز رسید.

فرارو: با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادرات نفت ایران به هند در ماه می، به سطح بالایی رسید. به گزارش فرارو، واردات هند از نفت ایران در ماه می‌گذشته، به حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز رسید.

این بالاترین سطح واردات از ایران از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون است. در هشتم ماه می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به طور یکجانبه از توافق بین المللی هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌هایی به منظور کاهش صادرات نفت ایران اعمال خواهد کرد. به گزارش روزنامه اکونومیک‌تایمز هند، واردات این کشور از نفت ایران در ماه می‌ نسبت به ماه قبل‌تر ۱۰.۲ درصد و نسبت به یک سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

صادرات کلی نفت ایران در ماه می‌ از زمان رفع تحریم‌های بین المللی بر ایران در سال ۲۰۱۶، رکورد جدیدی زد. در این ماه ایران روزانه ۲.۷ میلیون بشکه در روز صادر کرد. پالایشگاه‌های دولتی هند در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به دلیل اختلافات با ایران بر سر حقوق توسعه یک میدان بزرگ گازی، واردات نفت از ایران را کاهش داده بودند. اما پس از اینکه ایران تخفیف‌های عمده داد، این پالایشگاه‌ها طرح‌هایی برای افزایش واردات نفت از ایران ایجاد کردند. هند سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است و پس از چین، دومین مشتری بزرگ نفت ایران است. در پنج ماه اول سال ۲۰۱۸، هند روزانه ۵۸۳۵۰۰ بشکه نفت، یعنی چیزی حدود ۶.۵ درصد بیشتر از سال گذشته، از ایران وارد کرد.

در ماه گذشته، ایران همچنان بعد از عراق و عربستان، سومین تامین‌کننده نفت هند بود. قبلا ونزوئلا چهارمین تامین کننده نفت هند بوده، اما اخیرا، امارات جایگزین ونزوئلا شده است. به طور کلی، هند در ماه می، ۴.۳۴ میلیون بشکه نفت وارد کرد. این سطح از واردات نسبت به یک سال گذشته، حدود ۲.۸ درصد بیشتر بوده است. با خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌های آمریکا، چشم‌انداز واردات نفت از ایران در آینده مبهم شده است. برخی از پالایشگاه‌های هندی اعلام کرده‌اند که خرید نفت ایران را کاهش خواهند داد.

اما با توجه به اینکه هنوز تحریم‌های آمریکا، اجرا نشده، هند واردات نفت از ایران را ادامه می‌دهد. هفته گذشته، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، گفته کشورش در خصوص تحریم‌های آمریکا، رویکرد "منتظر بمانیم و ببینیم" را اتخاذ کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا با وجودی که صادرات نفت بیشتر از قبل شده بیکاری و تپرم چندین برابر شده؟!

    • بدون نام

      پول نفت در داخل خرج نمیشه

    • بدون نام

      تخفیف های عمده؟؟!! واقعا ک ! نفت رو هم خام هم مفت میفروشن

    • بدون نام

      طبیعیه میخوان قبل تحریم وممنوعیت صدور نفت تا میتونن بیشتر بخرن وانبار کنن .امار شش ماه بعد رو هم میبینیم

    • بدون نام

      اگه هند پول نفت رو نخوره

    • عباس

      نکنه نفس اخرش میباشد

    • بدون نام

      چون پولش را نخواهد داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیقتا که نمیده

    • علیرضا

      پولشو چطوری میشه گرفت ؟

    • بدون نام

      اونا زرنگن میدونن که پولش را قرار نیست بدن تا دو سه ماه دیگه که تحریم ها شروع بشه دادن پولها میره رو هوا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج