۷۳۱۲۹۴
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد تلویحی «نعمت زاده» از مدیریت کشور

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از توانمندی‌های داخلی هنری است که می‌توان نام مدیریت بر آن گذاشت، اما ما در مدیریت روابط بین‌الملل، داخلی، صنعت، اقتصاد و غیره بالاخره ضعیف هستیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از توانمندی‌های داخلی هنری است که می‌توان نام مدیریت بر آن گذاشت، اما ما در مدیریت روابط بین‌الملل، داخلی، صنعت، اقتصاد و غیره بالاخره ضعیف هستیم.

صاحبان برخی برندهای برتر کشور در جلسه انجمن ملی برند گردهم آمدند و با حضور وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که در زمان او بحث تشکیل این انجمن مطرح شده بود، چالش‌های خود را بررسی کردند. رضا رحمانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدرضا مودودی - دبیر ستاد انتخاب برند ملی - از دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند که در کنار فعالان بخش خصوصی به بررسی موضوع پرداختند.

در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی از پیگیری‌های متعددی که برای ثبت این انجمن صورت گرفته یاد کردند و اینگونه اعلام کردند که گاه برای ثبت این انجمن آنها به وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستاده شدند و گاه این موضوع به وزارت کشور یا نهادهای دیگر مانند اتاق بازرگانی سپرده شده است، اما در نهایت نتیجه مطلوبی از پیگیری‌های صورت گرفته حاصل نشده است.

در این جلسه یکی از صادرکنندگان صاحب برند نیز اینگونه اظهار کرد که دو روز پس از خروج آمریکا از برجام و اظهارات ترامپ، دو شرکت ایرانی در قالب یک NGO کالاهای خود را به آمریکا صادر کرده‌اند.

طرح نعمت‌زاده برای توسعه سواحل مکران

اما در ادامه این نشست محمدرضا نعمت‌زاده به صحبت پرداخت و با تاکید بر اهمیت برندها، اظهار کرد: ما بسیاری از امتیازات و توانمندی‌های خود را فراموش یا بایگانی کرده‌ایم، اما در زمینه تشکیل این انجمن انتظار داشتم سال گذشته نتیجه دهد، اما به هرحال دولت جدید تشکیل شده بود و نیاز بود مدتی برای تصویب، زمان صرف شود.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش تاثیرگذار برندها در ایجاد اشتغال گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان توسط تولیدکنندگان مطرح واجب است و به شخصه لیستی از ۱۰۰ تولیدکننده دارم که با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان می‌توانند نقشی موثر در ایجاد اشتغال و آبادانی کشور داشته باشند.

وی در صحبت‌های خود با اشاره به خاطراتی از فعالیت‌هایش در چند دهه گذشته، اظهار کرد: اکنون ۸۰۰ کیلومتر سواحل مکران بی‌استفاده مانده است، در حالی که کشورهای دیگر برای داشتن ۱۰ کیلومتر ساحل با یکدیگر می‌جنگند. ما می‌توانیم این بخش را مورد استفاده قرار دهیم و از آن برای توسعه صنعت، صادرات، واردات و جهانگردی استفاده کنیم. برهمین اساس طرحی طراحی کرده‌ایم و وقت گرفته‌ایم که آن را به معاون اول رئیس جمهور ارائه کنیم.

پیشنهاد ایجاد شورای عالی برند به رییس جمهور

معاون سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت برندها، اذعان کرد که در شرایط بحرانی قرار داریم که دنیا علیه ایران تبلیغ می‌کند و ما مدام سکوت کرده و واکنشی نداریم. در چنین شرایطی طرح بحث برند به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود.

محمدرضا مودودی در عین حال گفت: ما توانایی‌های متعددی داریم، اما در خارج از کشور تصویر خوبی از ایران وجود ندارد. بسیاری از مقاماتی که در دوره پسابرجام به ایران سفر داشتند تاکید می‌کردند که دید متفاوتی نسبت به ایران داشته‌اند. امروزه مفهوم قدرت در ادبیات جهانی تغییر کرده و حاصل ضرب برند در تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود.

دبیر ستاد انتخاب برند ملی اظهار کرد: از لحاظ تولید ناخالص ملی در رتبه ۱۸ دنیا قرار داریم، اما زمانی که این رقم در وضعیت برندهای ما ضرب می‌شود عدد ۶۰ به دست می‌آید. در صورتی که کشورهای متعدد GDP پایین داشته و پس از لحاظ برندها رتبه بالاتری به دست می‌آورند.

مودودی با بیان این‌که ما در این زمینه به ضرر خود کار می‌کنیم، گفت: باید ابتدا وضعیت برند ایران را اصلاح کنیم. اگر عزم ما آن است که جلوی تندیس فروشی را بگیریم به خاطر آن است که به برند ایرانی هویت دهیم. بازسازی برند کار دولت نیست و لازم است فعالان بخش خصوصی نیز فعالیت کرده و شرکت‌های فعال در این بخش را به عنوان نماد ایرانی به دنیا بشناسانند.

معاون سازمان توسعه تجارت همچنین گفت:حتی می‌توان پیشنهاد ایجاد شورای عالی برند را به رییس جمهور ارائه کرد. در دو سال گذشته برای رسیدگی به وضعیت برندینگ در ایران از دو مشاور بین‌المللی هم بهره گرفته‌ایم که یکی از آنها حتی مشاور مرکل و چندین برند مطرح اروپایی، آمریکایی و عرب زبان بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودش گند زده بود به اقتصاد و صنعت ، حالا اومده زر زر میکنه
      این آقا به استناد روزنامه اصلاح طلب 20 شرکت وابسته خودرو داره

    • بدون نام

      اره چون سهام داری از دو اشغال سازی ایران خودرو و سایپا

    • بدون نام

      صدای کلنگ گورت به گوش میرسه
      اصلا تو این سن و سال مغزت کار میده
      نظر میدی

    • بدون نام

      تونیم قرن مسول صنعت کشور بودی وفاتحه صنایع رو خوندی حالا طلبکار هم شدی خجالت بکش هنوز این تحفه های منصوب خودت سرکارن بجای عذرخواهی .....

    • بدون نام

      این آقای ترکان کجاست دیگه نمی آید باد به غب غب بندازه زحمات همه را زیر سوال ببره بیاد اقتصاد درخشان کشور و رونق بده

    • بدون نام

      نماد مدیریت , بیمار , ناکارامد , باند بازی , نابودی صنایع ,.....,

    • کامبیر

      این خودش ازمشکلات است وباعث گرانی خودرو حال کم دادنش منتقدشده

    • سلام سانسورچی

      وووای خداااا ببین کی داره از مدیریت کشور انتقاد میکنه...واقعا جای خنده داره البته خنده دردناک.کسی که عمری رو روی ریاست وزارتهای و مسئولیت های مختلف گذروند تا بعلت کهولت بلاجبار کنار رفت البته ظاهرا.جناب نعمت زاده لطفا بفرمایید شما چه گلی بسر مملکت زدید در دوران طولانی ریاست.البته نمونه شما زیاد پیدا میشه تو این مملکت که با روش ازمون و خطا کار کرده و میکنن.و مردم و مملکت رو موش ازمایشگاهی خودشون فرض کردن

    • بدون نام

      اولین انتقاد به خود تو وارده

    • بدون نام

      لطفا شما آقای نعمت زاده اظهار نظر نفرمایید .زمانی که در راس بودید چه دسته گلی به سر ملت زدید که حالا دارید اظهار نظر میکنید .به مردم و تحربم کننده های خودرو توهین کردید و هر چی از دهنت در اومد گفتی و تو دوران مسئولیتت هیچ کار مفیدی انجام ندادی و فقط به فکر خودت‌و اطرافیانت و ووو بودی .پس خجالت بکش و‌بزار مردم‌در موردت‌قضاوت کنند

    • کارمند

      مادر عروس هم حرف زد یکی به خودت بگه تو۴سال وزارت ۳سال تحت درمان بودی و باقی آنهم به شرکتهایت سرکشی میکردی وفقط در فکر خودت وفامیل بودی

    • بدون نام

      یادش بخیرآقای نعمت زاده گفتی هرکی ماشین نخره ضد انقلابه حالا از بی پولی هممون ضدانقلاب شدیم دیگه نمیتونم هیچی بخریم بیا و یه فکری برامون بکن

    • هموطن دلواپس.

      تا وقتی امثال شما مسئولیت داشتید حتما مدیریتی قوی بر کشور حاکم بود؟؟؟

    • بدون نام

      حالا شما خودتون رو ناراحت نکنین.... یه موقع از دارایی 1000 میلیاردی تون کم می شه

    • مهران

      آقای نعمت زاده شماکه فاتحه اقتصادراباآقای سیف خواندید ومردم رابیچاره کردید تورابخدا دست بردارید از سر این ملت بیچاره

    • بدون نام

      فقط یک کلمه مینویسم که جواب حرفها وکارهای این نامرد. خفه

    • بدون نام

      بلی دختروزیر ه دیگه ادم عادی نمی تواند تیکاد بکند قبلا هم فکر کنم گرفتنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج