جاباما
۷۳۱۳۵۳
۱۷ نظر
۵۰۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش بعیدی نژاد به توافق کره شمالی و آمریکا

حمید بعیدی‌نژاد گفت: توافق کره‌شمالی و آمریکا تا چندین ماه احتمال جنگ و درگیری نظامی بین دو کشور که با لفاظی‌های ترامپ افزایش یافته بود و بحران آن می‌توانست به کره جنوبی، ژاپن و چین کشیده شود و موجبات نگرانی زیادی را ایجاد کرده بود، کاهش داد.

خبرگزاری ایسنا: حمید بعیدی‌نژاد گفت: توافق کره‌شمالی و آمریکا تا چندین ماه احتمال جنگ و درگیری نظامی بین دو کشور که با لفاظی‌های ترامپ افزایش یافته بود و بحران آن می‌توانست به کره جنوبی، ژاپن و چین کشیده شود و موجبات نگرانی زیادی را ایجاد کرده بود، کاهش داد.

سفیر ایران در لندن در مطلبی نوشت:

تحلیل شخصی بنده این است که توافق رؤسای آمریکا و کره شمالی فعلا بیش از تعهد رهبران دو کشور به حصول توافق در آینده چیزی نیست. مهمترین عناصر بیانیه یک صفحه‌ای و چند خطی از سوی دو طرف، یعنی تعهد کره شمالی به غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره از یک طرف و تعهد آمریکا به اعطای تضمین‌های امنیتی به کره شمالی از سوی دیگر، بیش از ٢٥ سال است که در مذاکرات دو طرف مطرح است و مرتب هم در چندین مقطع در توافقات دو طرف تکرار شده‌اند. مهم جزئی کردن و اجرایی کردن این تعهدات از سوی دو طرف است که تا به حال ممکن نشده است.

وی ادامه داد: تنها دو تعهد جزئی و مشخص به گفته ترامپ حاصل شده است که اتفاقا در بیانیه امضا شده ذکری از آنها نیامده است و تنها از سوی ترامپ در مصاحبه با خبرنگاران اعلام شد که یکی تعهد آمریکا به توقف مانورهای نظامی مشترک در منطقه و دیگری تعهد کره شمالی به انهدام یکی از سایت‌های موشکی خود است. این هم احتمالا به دلیل پیچیدگی‌های این دو تعهد بوده است که در بیانیه نیامده اند و لذا شاید اجرای آنها هم با پیچیدگی‌هایی همراه باشد، چنانچه پس از اعلام این دو موضوع، برخی ابهامات مطرح شده است که نشان می‌دهد اعلام توقف مانورهای نظامی در منطقه از قبل بین همه طرفهای لازم هماهنگ نشده است.

سفیر ایران در لندن اظهار کرد: مجموعا می‌توان گفت همه مذاکرات اصلی مهم به آینده موکول شده است و این بیانیه حتی از تعهداتی که کره شمالی قبلا حاضر به پذیرش آن شده است هم ضعیف تر است. بدلیل همین ضعف محتوایی، این توافق از سوی نهادها و اندیشکده‌های بین المللی در حوزه امنیت بین المللی و اشاعه سلاح‌های هسته‌ای مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است.

وی گفت: سیاستمداران زیادی هم معتقدند که با توجه به نیاز سیاسی ترامپ به این توافق، وی برای انجام این ملاقات و دیدار در این شرایط سیاسی، حاضر شده است که در این مرحله به کمترین تعهد از سوی کره شمالی رضایت دهد. اما بی شک با همه این ابهامات یک نکته مهم مثبت در توافق رهبران دو کشور وجود دارد و آن اینکه با این توافق حداقل تا چندین ماه احتمال جنگ و درگیری نظامی بین دو کشور که با لفاظی‌های ترامپ افزایش یافته بود و بحران آن می‌توانست به کره جنوبی و ژاپن و چین هم کشیده شود و موجبات نگرانی زیادی را ایجاد کرده بود، کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیت بول

      ولی امریکا زور رو میفهمه،همینکه به دیدار اون رفته خیلی حرفه،نه مثل برجام ما دنبال اینو اون بریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نميدونم با این سطح معلومات و تفسیر آبکی چطوری شده سفیر ایران در انگلیس!! یه آدم حسابی تویراین مملکت پیدا نمیشد بجاش بذارن؟

    • بدون نام

      دماغ سوخته دیگه نه؟؟

    • بدون نام

      نکران نباش توافق شد و تمام کره شمالی از این به بعد پیشرفت خواهد کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوجه رو اخر پاییز میشمارند طرف خودکارشم عوض کرد با زبان دیگه ای به همه فهموند چه خبره

    • بدون نام

      ترامپ و اون فقط این دیدار را برای ریختن ترسشان از همدیگر تدارک دیده بودند ‌واینکه ترامپ قد و بالا و زور دست و به روز بودن خودش رو به رخ اون بکشه و اون را بترسونه و اینکه آینده انتخابات حزبی خودش را تامین کنه اما هیچ نتیجه ای جز امتیاز دادن نصیب ترامپ نشد ،چون اون زیرکتر از این حرفاست .

    • بدون نام

      تکلیف ما چی می شه

    • فرزاد مخصوصی

      همه باید از کدخدا اطاعت کنند حتی ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطاعت کردی نمونه اشکارش برجامه جز تف چی نصیبت شد

    • میلاد

      بعیدی نژاد خخخخخ چی میدونه از سیاست جهان سفیر....

    • حشمت فردوس

      یعنی همه چیو همینجور ... تفسیر میکنن. استاد زمانی که ملت پای حرفا و تفاسیر شما مینشست گذشت

    • بدون نام

      خوب اوضاع واحوال دیگران وسیاستهای کشورهای دیگه را تفسیر و حتی پیش بینی آینده را هم از قلم نمی اندازید .در عجم که چرا نسبت به تفسیر سیاستهای داخلی و بیرونی خود و پیش بینی وضع کشور در حال وآینده را عاجزید

    • بدون نام

      ترامپ و اون هیچی از سیاست نمیفهمند مثل دو تا بچه که دعوا میکنن بعد آشتی میکنن رفتار میکنن.ترامپ میخواد بگه اگه ایران هم بیاد التماس کنه ما هم تحریمها رو برمیداریم مردک قاتل

    • منوچهر شمسی

      ترامپ میدونه چکار میکنه . و اون هم میدونه. موضوع عاقلانه رفتار کردن هر دو طرفه .که به نفع منطقه است . بقیه حرفها کشکه.

    • بدون نام

      اون داره ترامپو بازی میده البته ترامپم احتیاج به این جو برای تحت شعاع قرار دادن مخالفانش در داخل امریکا داشت البته از همون کلک کشور ما هم که تا سکه یا دلار میره بالا یا گند کاراشون میخواد در بیاد یه حاشیه ای برا مشغول کردن مردم درست میکنند استفاده شد

    • ناشناس

      به زودی ایران میشه کره شمالی اگر توافق ترامپ و اون صورت بگیره.

    • بدون نام

      ای کاش همچون توافقی با ایران هم انجام می گرفت،و مردم ایران را از تحریم،و گرانی ورکود ،بیکاری،و... نجات می داد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج