جاباما
۷۳۱۳۷۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

جام جهانی ۴۸ تیمی با ۳ میزبان؛ هر آنچه باید بدانید!

تصمیم فیفا برای اعطای میزبانی به سه کشور مکزیک، ایالات متحده آمریکا و کانادا، تصمیمی است که به برگزاری هر چه منظم‌تر جام جهانی ۲۰۲۶ که با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد؛ کمک شایانی خواهد کرد.

ورزش سه: تصمیم فیفا برای اعطای میزبانی به سه کشور مکزیک، ایالات متحده آمریکا و کانادا، تصمیمی است که به برگزاری هر چه منظم‌تر جام جهانی ۲۰۲۶ که با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد؛ کمک شایانی خواهد کرد.

تا این لحظه، ۲۳ شهر برای میزبانی جام ۲۰۲۶ زیر نظر قرار گرفته‌اند که از این میان، ۱۶ شهر در نهایت افتخار میزبانی مهمترین رویداد فوتبالی جهان را خواهند داشت. مکزیک و کانادا، با سه استادیوم به استقبال جام جهانی خواهند رفت و ایالات متحده، با ۱۰ ورزشگاه این رقابت‌ها را میزبانی خواهد کرد.

تمامی بازی‌های جام‌جهانی از مرحله ۱/۸ نهایی به بعد، به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد، ورزشگاه مت‌لایف در شهر نیوجرسی آمریکا، میزبان دیدار فینال خواهد بود. مستندات فعلی نشان می‌دهند که در روز اول و افتتاحیه جام جهانی، سه مسابقه برگزار خواهد شد که این سه مسابقه، با حضور سه میزبان و در سه کشور مختلف برگزار خواهد شد تا شیوه برگزاری بازی‌های دوستانه، همچنان حفظ شود.

یکی از مزایای جام جهانی فعلی این است که ورزشگاه‌های میزبان این جام، از همین لحظه مشخص هستند و ساخته شده‌اند و شاید همین امر، یکی از عوامل مهم پیروزی این سه کشور بر مراکش است؛ چرا که مراکشی‌ها می‌بایست برای میزبانی جام جهانی، ۹ ورزشگاه جدید را تاسیس می‌کردند.

جام جهانی ۴۸ تیمی با ۳ میزبان؛ هر آنچه باید بدانید!

تورنمت ۴۸ تیمی؛ چگونه؟!

این 48 تیم حاضر در جام جهانی 2026، در 16 گروه سه تیمه حضور خواهند داشت. دو تیم اول هر گروه، به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و راهی 32 تیم مرحله بعدی خواهند شد. این سخن به این معناست که 16 تیم، پس از انجام تنها دو بازی راهی خانه خود خواهند شد و یکی از انتقادات به جام جهانی 48 تیمه نیز همین مسئله است. یکی دیگر از انتقادات مهم نسبت به جام جهانی 48 تیمه این است که اگر شما تیمی نباشید که در بازی اول دور گروهی به میدان می‌روید؛ دچار یک مشکل عجیب خواهید شد. در چنین شرایطی، تیم پیروز بازی اول می‌داند که تنها به یک امتیاز برای صعود نیاز دارد و با ترکیبی کاملا متفاوت و تدافعی به میدان خواهد رفت و از سوی دیگر، تیم بازنده آن دیدار در دیدار بعدی خود، چیزی برای از دست دادن ندارد و با تمام قوا حمله خواهد کرد و این اتفاقات، سبب ضربه خوردن تیمی می‌شود که در بازی اول گروه، حضور ندارد.

از سوی دیگر، موافقان تورنمنت 48 تیمی بر این باورند که در این حالت، نه تنها 16 تیم به بازی‌ها اضافه می‌شوند، بلکه طول این رقابت‌های جذاب نیز افزایش می‌یابد و بازی‌های بیشتری صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که پس از عبور از مرحله 48 تیمی و ورود به مرحله 32 تیمی، اوضاع و فرمت برگزاری جام جهانی به فرمت فعلی خود باز می‌گردد.

سهمیه و پلی‌آف؛ جریان چه خواهد بود؟!

48 تیمی شدن جام‌جهانی، اتفاقات جالبی را در شیوه سهمیه‌گیری تیم‌ها رقم خواهد زد و شاید مهمترین تغییر، حضور قطعی یک تیم از قاره اقیانوسیه در جام جهانی 2026 خواهد بود. با هم به بررسی سهمیه‌های هر قاره در جام جهانی 2026 می‌پردازیم:

1- آسیا: 8 تیم( تاکنون 4.5 سهمیه داشته است!)
۲- آفریقا: ۹ تیم( تاکنون ۵ سهمیه داشته است.)
3-کونکاکاف( آمریکای شمالی و مرکزی): 6 تیم که 3 سهمیه به میزبان‌ها می‌رسد( تاکنون 3.5 سهمیه داشته است.)
۴-آمریکای جنوبی: ۶ سهمیه( تاکنون ۴.۵ سهمیه داشته است.)
5-اقیانوسیه: 1 تیم( تاکنون 0.5 سهمیه داشته است.)
۶- اروپا: ۱۶ سهمیه( تاکنون ۱۳ سهمیه داشته است.)

نویسنده: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: گاردین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      تعجبم از فیفا، اگه مثلاً سه بازی گروه با نتایج مشابه مساوی بشه؟ (با توجه به حساسیت بازیها، اصلاً بعید نیست) یا مثلاً سه تیم نتایج یکسانی بگیرند؟ (الف یک هیچ ب را ببرد، ب هم ج را و ج هم الف را)
      یا الف و ب مساوی کنند و هر دو با نتایج مشابه ج را ببرند، کدام تیم اول میشود؟

    • بهمن

      درآمد فیفا زیادتر میشه و زیبایی و جذابیت جام جهانی قطعا کمتر میشه .استرالیا که از سهمیه اسیا جدا میشه و سهمیه اسیا هم شده ۸تیم یعنی ژاپن کره چین ایران عربستان عراق قطر امارات همیشه هستن .خوب کی میمونه؟بحرین و ازبکستان دیگه فقط مدعی هستن ......جذابیت بازیها داره فدای پول و درامد فیفا میشه

    • sara

      ممنون از توضیحات کاملتون سپاس

    • عباس جعفری کوهینی

      برای چی ایران رای نداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج