۷۳۱۵۳۲
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۱۰ برابر حد مجاز!

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

خبرگزاری مهر: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۵۹۵ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به یک هزار و ۲۰۰ متر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در حال حاضر در محدوده شهرستان زهک حدود ۷۲ کیلومتر در ساعت است، گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده تا صبح شنبه هفته آینده ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هامون

      بی عرضه بودن دیپلماسی رو میرسونه

      مهجوب بودن سیستان ی ها شده دلیل کمک نکردن دولت بهشون چون مثله اصفهان و خوزستان تجمع و اعتراض ندارن فکر میکنن
      همه چی گل و بلبل هست....
      ...

    • بدون نام

      چرابه دادهم وطنان عزیزمظلوم زاهدان نمیرسین اینهامگه تواین اب وخاک سهم‌ندارن ازنفت وگازکشورچرابایدافغانستان ضعیف عقب مونده گشنه به ایران زوربگه وبتج خواهی کن چطورکشورابرقدرتی هستیم کشورپیزوری درپتی مثل افغانستان حق ابه ایران ونده وهیلمن وخامون خشک کردباسدزدن واین ننگ وشرم اوروقتی اقای روجانی به این کارشو ن اعتراض میکنن علیه ایران وایرانی شعارمیدن ومیگن ایران به کشورمادخالت میکنن وایران بایداخراجشون کنه تابفهمن اگه ایران نباش ازگشنگی میمیرن حالا به ایران محتاجن این برخوردمیکنن وای به حال اون روزکه خرشون ازپل بگذرازعربستان بدترمیشن باس ایران وخواهان گرفتن چابهاروکشبدن راه اهن ودادن برق هراتن تا حق ایران وخجالت اورخنده دارگریه دارواین تعدادافغانی برای هرایرانی۲۰۰ملیون هزینه وضرردارن پس اخرام کتیدایران وایرانی راحت زندگی کنه اگه ایرانی هستین

    • بدون نام

      اینکه چیز جدید و تازه ای نیست.زابل همیشه با مشکل ریزگردها مواجه بوده...ولی اینکه بقیه تازه دارن میفهمن که چه خبره چیز جالبیه!!

    • بدون نام

      جای تاسف داره که هیچوقت کسی یا مسئولی برای سیستان دل نسوزاند. مردم بیچاره کم از همجواری با کشور اروپایی و پیشرفته ی افغانستان میکشن که خشکسالی و ریزگرد هم جزء جدا نشدنی زابل شده

    • بدون نام

      حیف تمدن پنج هزارساله ی سیستان که زیر بار کم توجهی داره محو میشه...میدونی این اولین جراحی مغز در دنیا در شهر سوخته انجام شده؟...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج