جاباما
۷۳۱۹۳۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تشریح روند پرداخت مالیات پزشکان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص امورمالیاتی جامعه پزشکی، گفت: طبق قانون مالیاتی افراد و مشاغل حقیقی باید تا ۳۱ خرداد اظهار نامه های مالیاتی خود را تحویل دهند.

خبرگزاری مهر: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص امورمالیاتی جامعه پزشکی، گفت: طبق قانون مالیاتی افراد و مشاغل حقیقی باید تا ۳۱ خرداد اظهار نامه های مالیاتی خود را تحویل دهند.

محمد جهانگیری در خصوص امورمالیاتی جامعه پزشکی، تصریح کرد: طبق قانون مالیاتی افراد و مشاغل حقیقی باید تا ۳۱ خرداد ماه جاری اظهارنامه های مالیاتی خود را تحویل دهند و موسسات حقوقی نیز تا ۳۱ تیرماه جاری فرصت دارند تا نسبت به تحویل اظهار نامه های مالیاتی خود اقدامات لازم را انجام دهند؛ ضمن آنکه طبق ماده ۹۵ قانون مالیات مستقیم اعضا برای پرداخت مالیات در سه گروه تقسیم بندی می شوند.

وی افزود: گروه اول مختص اعضایی است که درآمد آنها بالغ بر ۳میلیاردتومان است؛ گروه دوم درآمدی بین ۱ تا ۳ میلیاردتومان دارند و گروه سوم نیز درآمدشان زیر ۱ میلیارد تومان است که این تقسیم بندی بر مبنای میزان فروش خدمت و کالاهای موسسات و اعضای حقیقی و حقوقی صورت گرفته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه افرادی که صرفا به خدمات دهی مشغولند ، ۵۰ درصد مبالغ این گروه بندی را شامل می شوند، ادامه داد: طبق تبصره ماده ۱۰۰ قانون سازمان امور مالیاتی برای برخی مشاغل تا ۱۰ برابر معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده که ملاک آن در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی، داشتن درآمد کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان در سال ۹۶ است.

وی اضافه کرد: با اشاره به اینکه در دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در خصوص تبصره ماده ۱۰۰ قانون که در تاریخ ۲۱/۳/۹۷ ابلاغ شده است، گروه سوم که از این تبصره استفاده نمایند از دادن اظهارنامه معاف بوده و با یک رشد ۵ درصدی نسبت به مالیات قطعی سال ۹۵ اقدام کنند.

جهانگیری اظهار کرد: امسال صاحبان مشاغل گروه سوم می توانند با مراجعه به سایت اظهار نامه امور مالیاتی نسبت به انجام فرآیند مالیاتی خود به شکل زیر اقدام نمایند:

۱- مشخص کردن نوع فعالیت که جامعه پزشکی در این قسمت حتما باید گزینه سایر را انتخاب کنند

۲- مشخص کردن ملیت که گزینه ایرانی مد نظر بوده و سپس وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره رهگیری پیش ثبت نام مالیاتی که در اینجا سئوالی پرسیده می شود که آیا شریک دارید یا خیر که باید گزینه خیر انتخاب شود.

۳- انتخاب گروه مورد نظر که جامعه پزشکی باید گروه سوم را انتخاب کنند.

۴- پس از مشخص کردن گروه سوم گزینه ای مقابل آنها قرار می گیرد که آیا متقاضی استفاده از مفاد دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحیه هستید که باید گزینه بله را انتخاب و تایید کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بر اساس مالیات قطعی سال ۹۵، میزان ۵ درصد به آن اضافه شده و مالیات سال ۹۶ آنها قطعی خواهد شد، بیان کرد: نحوه پرداخت همان جا مورد توافق قرار می گیرد و افرادی که مالیات سال ۹۵ آنها قطعی نشده است باید در اندک فرصت باقی مانده نسبت به قطعی نمودن آن اقدام کنند که هماهنگی های لازم در این زمینه نیز انجام شده است و در صورت عدم قطعیت مالیات سال ۹۵ باید نسبت به ارائه اظهار نامه اقدام کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که قبلا بدون اطلاع از این فرآیند نسبت به پرکردن اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نموده اند، می توانند مجددا از گزینه تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند و تیک اظهارنامه جایگزین با اصل را فعال کنند زیرا ملاک عمل آخرین اقدام خواهد بود.

به گفته جهانگیری، ملاک قرار گرفتن اعضا در گروه سوم میزان فروش خدمات و کالاها در سال ۹۵ اعلام شده که باید این میزان کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      پزشکان پول پرست هم داده بودند وبر فرض که مالیات هم بدن هزینه پرداختیشون از حلقوم بیمار میکشن اینقدر که قاطعیت در برابر این قشر دارید

    • بدون نام

      فقط میدونم به اندازه یک کارمند هم اکثرشون مالیات نمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج