۷۳۲۱۹۳
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

کره شمالی: «کیم»، برنده نشست سنگاپور بود

تلویزیون رسمی کره شمالی با پخش گزارشی از سفر &#۰۳۹;کیم جونگ اون&#۰۳۹; به سنگاپور و دیدار با ترامپ رییس جمهوری آمریکا، از رهبر کره شمالی به عنوان قهرمان و برنده سنگاپور نام برد.

خبرگزاری ایرنا: تلویزیون رسمی کره شمالی با پخش گزارشی از سفر 'کیم جونگ اون' به سنگاپور و دیدار با ترامپ رییس جمهوری آمریکا، از رهبر کره شمالی به عنوان قهرمان و برنده سنگاپور نام برد.

سه روز بعد از برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور اقدام به پخش گزارش، تصاویر و اخبار مربوط به دیدار رهبر این کشور با رییس جمهوری آمریکا کرد.

در این گزارش ۴۲ دقیقه ای، تلویزیون دولتی کره شمالی از رهبر این کشور به عنوان یک قهرمان ملی نام برد.

'ری چون هی' گزارشگر معروف تلویزیون دولتی کره شمالی در این گزارش گفت: رهبران مختلفی از سنگاپور دیدار کرده اند اما سنگاپور استقبالی که از کیم به عمل آمد بی‌سابقه بود.'

سی ان ان نیز اعلام کرد: 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ستاره اصلی این فیلم ۴۲ دقیقه ای بود این در شرایطی است که پس از گذشت ۲۰ دقیقه از این فیلم، تازه تصویر ترامپ برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

در این گزارش صحنه دست دادن دو رهبر چنین روایت شد ترامپ که دو برابر رهبر کره شمالی سن دارد به سمت او حرکت کرد و دستان رهبر کره شمالی را فشرده است.

در این گزارش همچنین پخش صحنه احترام نظامی ترامپ به یک ژنرال عضو هیات کره شمالی از دیگر بخش های این گزارش بود.

اجلاس سران آمریکا و کره شمالی سه شنبه ۲۲ خرداد با حضور دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کاپلا جزیره سنتوزا سنگاپور برگزار شد رهبران دو کشور در پایان مذاکرات ۴ ساعته توافقنامه ای چهار ماده ای امضا کردند که براساس آن واشنگتن و پیونگ یانگ روابط جدیدی را آغاز خواهند کرد.

چهار مورد این قرارداد دوجانبه که با حضور مقام های ارشد دو کشور به امضای ترامپ و کیم در مقابل خبرنگاران و در هتل کاپلا رسید شامل موارد ذیل است:

ایالات متحده آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند که روابط تازه‌ای را بنا کنند که اساس آن تمایل مردم دو کشور بر صلح و رفاه است.

آمریکا و کره شمالی تلاش مشترک خواهند کرد که صلح پایدار در شبه ‌جزیره کره ایجاد شود.

پیونگ یانگ متعهد شده است بر اساس توافق ۷ اردیبهشت (پانمونجوم) که کره شمالی بر اساس آن بخشی از تاسیسات هسته‌ای خود را تخریب کرد، خلع سلاح هسته‌ای را ادامه دهد.

آمریکا و کره شمالی متعهد می‌شوند که بقایای سربازان کشته یا مفقود شده جنگ در سالهای جنگ دو کره (۵۳-۱۹۵۰) را شناسایی کرده و به کشورشان بازگردانند.

کارشناسان معتقدند که ترامپ به سبب مشکلات زیادی که در عرصه های داخلی و خارجی از جمله ارتباط کارزار انتخاباتی اش با روسیه، رسوایی جنسی و عدم محبوبیت، اعمال تعرفه های گمرگی و راه انداختن جنگ تجاری، خروج از پیمان های بین المللی بویژه توافق هسته ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و ترانس پاسیفیک روبرو است سعی می کند از این ملاقات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند.

اما این سوال مطرح است که چگونه می توان به کسی که به زیرپا گذاشتن توافق های بزرگ جهانی شهره شده است، برای حفظ توافق های جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که دیدار ۲۲ خرداد ترامپ با کیم، به یک توافق منجر شود، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید بار دیگر زیر توافق نزند و بار دیگر مایه شرمساری مردم کشورش و دردسر جامعه بین الملل نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پوتین کره شمالی دیگه کمونیست نیست و راحت شد

    • شهین سیفی

      زمان نشان خواهد داد چون ترامپ مشکل داره وتشنه قدرت بقول یک ضرب امثل که میگه بگو چشم ونگن

    • بی نام

      که خودش رو دو دستی تقدیم امریکا کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج