۷۳۲۳۴۹
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

بالاخره به ترامپ و دلار فکر نکردیم

فوتبال را جدی بگیریم. فوتبال الان یکی از پادزهرهای جامعه امروز ایران است. فوتبال بخشی از زندگی مردم است؛ درست مانند دلار، نفت، نان و آب.

عصر ایران - مصطفی داننده: حدود یک ماه پیش نوشتم، دوست دارم خرافاتی باشم. نوشتم، فوتبال به کمک مردم ایران خواهد آمد. حالا بعد از چندین ماه سخت، زندگی به مردم ایران لبخند زد آنهم با گل به خودی یک مراکشی.

خدای فوتبال باز هم معجزه خود را نشان داد. نشان داد، او به حرف هیچکس گوش نمی‌دهد نه دل به دل تحریم می‌دهد نه دلخوش به دلارهای نفتی است. همین ویژگی است که مردم جهان را عاشق توپ گردکرده است.

جام جهانی قبلی را به یاد بیاورید. مردم الجزایر بعد از صعود از مرحله گروهی چنان پایکوبی کردند که گویی این کشور عربی، اسلامی، دوباره استقلال پیدا کرده و توانسته است استعمارهای پیر دنیا را شکست دهد.

بالاخره به ترامپ و دلار فکر نکردیم

آلمان‌ها سال‌هاست زخم های جنگ جهانی را فراموش کرده‌اند چون توانسته‌اند با فوتبال به همه دنیا نفوذ کنند. امروز خیلی از یهودیان طرفدار سفیدپوشان آلمانی هستند.

امروز وقتی نام کلمبیا می‌آید دیگر کسی به یاد مواد مخدر و قاچاقچی‌های بزرگ نمی‌افتد بلکه همه می‌گویند:« آره کلمبیا، جیمز رودریگز.»

اینها حقایق فوتبال است، ورزشی که امروز بیش از هر پدیده دیگری، در جهان طرفدار دارد و می‌تواند ابزاری باشد برای زندگی بهتر مردم از زیمبابوه تا خوش نشین‌های لس آنجلس.

باور کردنش سخت است که فوتبال، جنگ ساحل عاج را به پایان می‌دهد، باور کردنش سخت است که فوتبال شادی را برای مردم کره شمالی به ارمغان می‌آورد یا حالا کوهی از غم را از دوش مردم ایران بر می‌دارد و ایرانی‌ها به خیابان می‌ریزند، پایکوبی می‌کنند. انگار نه انگار تا همین امروز صبح از دلار و ترامپ حرف می‌زدند.

باید فوتبال را جدی بگیریم. فوتبال الان یکی از پادزهرهای جامعه امروز ایران است. فوتبال بخشی از زندگی مردم است؛ درست مانند دلار، نفت، نان و آب.

حالا که اقتصاد ایران لنگ می‌زند، وقت آن است فوتبال ایران را احیا کنیم. اقتصاد ما به فوتبال احتیاج دارد، با صراحت می‌توانم بگویم با فوتبال می‌توانیم تحریم‌ها را بشکنیم و نگاه مردم به جهان را نسبت به خود عوض کنیم. کافی است نگاه دنبا به ایران را قبل و بعد از جام جهانی با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید، فوتبال چه نفوذی در دنیا دارد.

فوتبال می‌تواند ابزاری برای بهتر حکومت کردن باشد. شما تصور کنید، ایران دارای ورزشگاه‌های باکیفیت، باشگاه‌های مطلوب باشد و بازیکنان بزرگ دنیا به جای، ترکیه، قطر و امارات راهی ایران شوند و در تهران، شیراز، اصفهان و یا خوزستان فوتبال بازی کنند. تصور کردنش انسان را به ذوق می‌آورد چه برسد به حضور این بازیکنان در ایران.

همین الان باید از رییس جمهور بخواهیم طرحی نو در فوتبال کشور دراندازد. امروز فوتبال می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی ایران را حل کند و زمینه ساز شادی و نشاط در جامعه شود. این کار احتیاج به عزم دارد و حتی احتیاج به تحمیل.

باید خراب کرد و ساخت و البته باید چشم‌ها را بست و دیکتاتور گونه مصلحت‌ها را زیر پا گذاشت تا یک بنای تازه در فوتبال ایران شکل بگیرد. فوتبال تنها چیزی است که مردم آن را فراموش نمی‌کنند آقای روحانی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • arminsalari

      بروبابانفست ازجای گرمی بلندمیشه فوتبال بدردشمابچه پولدارامیخوره نه من امثال منی که تاساعتای۱و۲شب بایدکارکنیم وقتی هم بیاییم ببینیم همه خوابن اون روز روخانواده ام روندیدم..

    • بدون نام

      برو بابا دلت خوشه

    • بدون نام

      حالا از فوتبال که بگذریم کسی خبر داره دلار چند شده؟

    • بدون نام

      مردم انقدر افسردن که این چیزا تاثیری نداره! این بیرون ریختن هم یجور تخلیه روانی کوتاه و یکجور نافرمانی مدنی هست!

    • ایرانی

      نیازی به یادآوری شما نیست برترین ها...

    • بدون نام

      اقای داننده فوتبال برای ما نان واب نمیشه فقط مردم بابت فوتبال یا عر برنامه دیگر ورزشی شادی نکنن چی کار کنن مردم بلید شادی خودشان بریزن بیرون اما این من قبول ندارم که اقتصاد واین حرفها را به مسایل ورزشی ربط بدین

    • بدون نام

      فوتبال مثل قرص استامینوفنی عمل کرد که فرد برای مدتی کوتاه درد سرطان اقتصادی را فراموش کند. ولی چیزی که خیلی مهم است اینکه درد هنوز همان جاست. حضور فعال دارد

    • بدون نام

      شما هم با این ملت ساده اندیش بازی کن وقتی نتیجه فوتبال از اقتصاد مریضشان مهمتر است پس حقشان همین بالا رفتنه قیمت هاست اگر این قدر سریع به خیابان میریزند وبوق میزنند کاش ای کاش همینطور برای بالا رفتن قیمتها با شنینشان جماعتی به خیابان می ریختند واعتراض میکردند خیلی ملت تو سری خوری داریم این مملکت پا نخواهد گرفت برای فوتبال ریختند در خیابان برای گرسنگی وبد بختی اینطور حتی برای نیم ساعت هم به خیبابانها نیامدند بقول کورش بزرگ ملت بخوابید من بیدارم ملت بخوابید که دنیا را آب ببرد شما را خواب میبرد

    • بدون نام

      خیلی این متن مسخره س..
      یعنی چه که فوتبال به زندگی مردم لبخند زد؟شاید به ریش مردم لبخند زده است..
      مردم درگیر معضل بیکاری و فشار اقتصادی هستند آنوقت فوتبال چه دردی از این مردم دوا میکند؟
      هر وقت بازی فوتبال باعث کم شدن قیمت دلار و طلا و ارزاق عمومی شد آنوقت با این پدیده احساس رضایت کنید

    • بدون نام

      چرت وپرت فقط گفته، جوری ازاون دوتیم ببازید که دلار وترامپ روفراموش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج