جاباما
۷۳۲۴۱۷
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

فاز تازه جنگ تجاری چین و آمریکا

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه مناقشات تجاری واشینگتن - پکن از وضع ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین با ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خبر داد که به گفته کارشناسان، آغازگر جنگی تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان است.

برترین ها: روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه مناقشات تجاری واشینگتن - پکن از وضع ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین با ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خبر داد که به گفته کارشناسان، آغازگر جنگی تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان است. اولین جرقه جنگ تجاری میان دو کشور زمانی زده شد که دونالد ترامپ از تصمیم خود مبنی بر افزایش تعرفه برخی کالاهای وارداتی از چین خبر داد. خبری که با واکنش متقابل چین مواجه شد.

مهر نوشت: ترامپ همچنین اظهار داشت که این تعرفه ها بر اقلامی از کالاهای وارداتی چین اِعمال می شوند که به لحاظ استراتژیکی از اهمیت برخوردارند و وعده داد که در صورت اقدام تلافی جویانه پکن، به وضع تدابیر بیشتر اقدام خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا معتقد است که مازاد تجاری بالای چین ناشی از تجارت ناعادلانه این کشور با آمریکاست. روندی که با اعتقاد او باید با افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی پایان یابد.

ترامپ بخشی از تعرفه‌های وضع شده علیه کالاهای چینی را تلاش برای مجازات این کشور به دلیل سرقت تکنولوژی آمریکایی اعلام کرده است.

شین هوآ در همین ارتباط گزارش داد: «تصمیم آمریکا ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) و در مغایرت با توافقی است که دو کشور (چین و آمریکا) در مذاکرات اقتصادی به آن دست یافتند».

تسنیم هم در خبری نوشت: امروز دولت چین هم در اقدامی تلافی جویانه از تصمیم خود برای اعمال تعرفه اضافه ۲۵ درصدی بر ۶۵۹ محصول آمریکایی با ارزش ۵۰ میلیارد دلار و در واکنش به تعرفه های جدید آمریکا بر واردات محصولات چینی خبر داد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تعرفه ۳۴ میلیارد دلاری بر واردات از آمریکا شامل محصولات کشاورزی نظیر سویا که از ۶ جولای اعمال خواهد شد و تعرفه ۱۶ میلیارد دلاری دیگر نیز بر نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و برخی محصولات پالایشگاهی نیز متعاقبا اعلام می شود.

چین در ماه آوریل نیز اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۱۰۶ محصول آمریکایی را اعلام کرد. اگر چه لیست جدید اعلام شده از سوی چین بلندتر است اما مجموع ارزش آن همچنان بدون تغییر بوده و ۵۰ میلیارد دلار باقی مانده و شامل هواپیما نمی شود که در لیست ماه آوریل آورده شده بود.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: آمریکا مخالفت جدی چین را نادیده گرفته و همچنان بر بکارگیری رفتارهایی که مخالف قوانین سازمان تجارت جهانی است اصرار دارد. این نقض حقوق مشروع و منافع چین بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی بوده و تهدیدی برای امنیت و منافع اقتصادی چین به شمار می آید.

تعرفه جدید آمریکا علیه کالاهای چینی شامل ۸۰۰ کالا خواهد بود. ترامپ پیش از این قصد داشت تعرفه ۵۰ میلیارد دلاری را علیه واردات ۱۳۰۰ نوع کالای چینی اعمال کند.

مطابق اعلام دولت آمریکا، تعرفه‌های وارداتی جدید آمریکا علیه محصولات صنعتی چین از جمله هوافضا، رباتیک و به خصوص تولیدات صنایع خودروسازی وضع اعمال می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هخامنش سعیدی

      پس خودروهای چینی از ایران تنی نمی رن

    • بدون نام

      ایول به ترامپ

    • بدون نام

      دم ترامپ گرم ایول

    • بی نام

      ترامپ کارش درسته ‌ . التماس آشغال چینی رو نمیکنه

    • vrjk

      واقعا دم دونالد داغ

      پاسخ ها

      • vrjk

        چرا فقط یه خط از حرفامو گذاشتین؟

    • بدون نام

      چین هم بدبخت شد رفت

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

      واقعا انسان بزرگیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انسان؟؟

    • بهرام فروغی

      بازی موش گربه همیشه خوش است آخرش موش پیروز میدان است گربه میو میو می رود چین ابرقدرت دنیا می شود

    • محسن

      بهترین نقشی که ایران میتواند بازی کند طبق روند سالهای گذشته. .....خرید بنجل ترین اجناس از چین میباشد تا ان شاءالله کشور برادر و دوست داشتنی چین در فروش اجناس خود رتبه اول را کسب کند

    • بام

      تمام این کالا هارا میخواد ببره بالا چرا اخه بیرحمی تا این حد فولاد من نمیدونم خب چرا در همون کشورها خودشان تصمیم نمیگیرن

    • بدون نام

      رفتین استراحت

    • حشمت فردوس

      دمش گرم. خوب هوای مردمشو داره. مثل مسیولین ما نیس که

    • کیانوش

      اگه فکر میکنین جنس چینی که میره آمریکا همون آشغالاییه که میاد ایران سخت در اشتباهید.
      برای مثال ماشین جیلی که آمریکا وارد میکنه مرگ نداره

    • پاکدل احمدی

      فوق العاده ای ترامپ

    • بدون نام

      آ؛مریکا با همه دعوا داره

    • ص.م

      اقای بهرام فروغی ,موش در کارتون تام وجری نماد صهیونیست ها و برای پاک کردن لقبی است که هیتلر به یهودیها ,,,,موشهای کثیف,,,,داده بود .یهودیها (والت دیسنی) با ساختن این کارتون خواستن وجهه پلیدشان را پاک و با هوش و همیشه پیروز جلوه دهند .

    • بدون نام

      حالا هی فحش بدید به ترامپ.ترامپ یه وطن پرست واقعیه که منافع کشور و مردمش براش از همه چیز مهم تره.اما مسئولین ما فقط و فقط به منافع شخصیشون فکر میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج