۷۳۲۴۵۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فوت ۴۳۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در تابستان گذشته

در تابستان سال گذشته ۴۳۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم ۴۲ درصد از کل تلفات غرق‌شدگی در سال ۱۳۹۶ را به خود اختصاص می‌دهد.

خبرگزاری میزان: در سال گذشته به طور کلی یکهزار و ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که ۸۵۸ نفر از آنان مرد و ۱۶۸ نفر زن بودند؛ بر اساس آمار‌ها ۴۳۱ نفر از این قربانیان در فصل تابستان جان باخته اند.

همچنین بیشترین میزان تلفات غرق‌شدگی در هر سال مربرط به رودخانه‌ها است به نحوی که در سال گذشته ۲۸۷ نفر در روخانه‌ها جان خود را از دست دادند این در حالی است که آمار تلفات غرق‌شدگی در دریا در رتبه بعدی از رودخانه‌ها قرار می‌گیرد. در سال گذشته از کل تلفات غرق‌شدگی ۱۶۰ نفر (۱۴۲ نفر محدوده غیر مجاز و ۱۸ نفر مناطق ایمن سازی شده) در دریا جان باخته اند.

بیش از 40 درصد موارد غرق شدگی مربوط به تابستان است

در سال ۱۳۹۶ بیشترین موارد غرق‌شدگی به ترتیب در ماه‌های تیر با ۱۵۲، مرداد با ۱۵۰ و شهریور با ۱۲۹ فوتی گزارش شده است. به بیان دیگر فصل تابستان به دلیل افزایش حجم سفر و تمایل افراد به شنا در دریا و رودخانه همواره با افزایش تلفات غرق شدگی نسبت به دیگر ایام سال مواجه است.

بر اساس این گزارش در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ نیز بیشترین موارد غرق شدگی مربوط به فصل تابستان و بیشترین غرق شدگی در دریا، خارج از طرح‌های سالم سازی بوده است. در سال ۱۳۹۵، ۳۸۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان باخته اند، این رقم در سال ۱۳۹۴ برابر با ۳۸۰ کشته بوده است.

سازمان پزشکی قانونی در آستانه آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش میزان سفر به ویژه به مناطق شمالی کشور ضمن هشدار به هموطنان، توصیه می‌کند افراد تنها از طرح‌های سالم سازی و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج