۷۳۲۵۲۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

عضو فراکسیون امید: تندرو‌ها منجمد فکری هستند

عضو فراکسیون امید گفت: اعتراضات به اقدامات تندروها زیاد و عقلانیت سیاسی مجلس نسبت به این مسئله معترض بود اما زمانیکه کسی منجمد فکری است دیگر فکری به ذهنش راه پیدا نمی‌کند.

اعتماد آنلاین: ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با اشاره به اقدامات تندروها بعد از خروج از برجام در مجلس، گفت: متأسفانه ما راه را گم‌کرده‌ایم. رأیی که ملت در دوره‌های اخیر به نماینده‌ها و دولت دادند رأی تعامل با دنیا بود. یعنی بنشینیم با دنیا تعامل کنیم که به‌تبع آن مشکلات حل شود اما برخی این مطلب را متوجه نمی‌شوند.

او در خصوص چرایی بلند بودن صدای تندروها که در مجلس در اقلیت هستند، ادامه داد: دادوبیداد نشان‌دهنده حقانیت، رأی و درست بودن صحبت‌های افراد نیست. دادوبیداد زیاد است اما مهم این است که ملت و مردم از نمایندگان و دولت چه می‌خواهند؟ راه مردم و انتظاری که از دولت و مجلس دارند، تعامل با دنیا است.

این نماینده تهران تاکید کرد: باید از تندروها پرسید که چرا توجهی به خواست ملت ندارند.

سروش با اشاره به طومار تندروها در مجلس، گفت: بعد از اقدامات تندروها در مجلس یعنی آتش زدن پرچم ، نماد برجام و پهن کردن طومار، اعتراضات به آن‌ها زیاد بود و عقلانیت سیاسی مجلس نسبت به این مسئله معترض بود که تک‌به‌تک هم در این خصوص صحبت شد. اما زمانی که کسی منجمد فکری است دیگر فکری به ذهنش نمی‌رود. به‌هرحال مجلس و رئیس مجلس نیز اعتراض خودش را عنوان کردند. اما انتظار ما از رئیس مجلس این بود که قاطعانه‌تر برخورد می‌کرد.

او در خصوص هدف برخی از نمایندگان از سؤال از رئیس‌جمهور گفت: بنده سؤال از رئیس‌جمهور را خیلی عیب نمی‌دانم. اما نمی‌دانم چرا هیات رئیسه مجلس مقاومت می‌کند و سؤال را عقب می‌اندازند. البته برخی می‌گویند این موضوع برای صحنه بین‌الملل و وضعیت سیاسی کشور خوب نیست.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: بجای اینکه در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور جنجال‌سازی و صحبت شود، این سؤال در دستور قرار بگیرد و رئیس‌جمهور هم در مجلس حاضر شود تا به این سؤالات پاسخ بدهد. از سؤال از رئیس‌جمهور چه در زمان احمدی‌نژاد و چه در حال حاضر تابویی ساخته‌شده است. سؤال از رئیس‌جمهور یکی از اصول قانون اساسی است و اگر سؤال‌ها حدنصاب امضا را دارند باید مطرح شود.

سروش ادامه داد: اگر برخی از سؤال‌کنندگان اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند هم اهمیت ندارد. پارلمان محل تضارب آرا و اهداف سیاسی است. نباید ترسید. به نظر هیات رئیسه مجلس در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور بیش‌ازحد محافظه‌کاری می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخرش این تندرو های دلواپس ایران رو به نابودی میکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج