جاباما
۷۳۲۷۴۵
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش ۱۸۰ درصدی فوت ناشی از مصرف قرص برنج

مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس با مقایسه آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سال‌های ۹۶ و ۹۵، از رشد ۱۸۰ درصدی این نوع مرگ در سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس با مقایسه آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سال‌های ۹۶ و ۹۵، از رشد ۱۸۰ درصدی این نوع مرگ در سال گذشته خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پزشکی قانونی فارس، سعید غلامزاده گفته است که سال ۹۶ تعداد ۲۸ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج در فارس جان باخته‌اند حال آنکه آمار سال ۹۵ تعداد فوت‌شدگان به این علت را ۱۰ نفر نشان می‌دهد.

غلامزاده خاطرنشان کرد که از میان۲۸ فوت شده ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۱۳ مرد و ۱۵ زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس همچنین از کاهش ۱.۵ درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال ۹۶ و در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد و گفت: سال ۹۶ تعداد ۳۷ نفر براثر مسمومیت با منوکسیدکربن جان باختند حال آنکه این تعداد در سال قبل از آن ۳۹ نفر بوده است.

غلامزاده همچنین گفته است که ۲۵ مرد و ۱۲ زن در سال ۹۶ در استان فارس بر اثر گازگرفتگی فوت کرده‌اند.

او در اشاره به آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی در فارس، کاهش ۵.۸ درصدی این شاخص را یادآور شد و گفت: تعداد فوت‌شدگان ناشی از سوختگی سال ۹۶ بالغ بر ۱۲۸ نفر بود، آمار سال ۹۵ این تعداد را ۱۴۰ نفر اعلام کرده است.

غلامزاده با بیان اینکه در بین جان‌باختگان ناشی از سوختگی سال ۹۶ در استان فارس ۶۰ نفر مرد و ۶۸ نفر زن بوده‌اند، گفت: سال ۹۶ در تعداد فوت شدگان ناشی از غرق‌شدگی نیز کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کردیم.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس تعداد جان‌باختگان ناشی از غرق‌شدگی در سال ۹۶ را ۸۴ نفر و در سال ۹۵ را ۵۶ نفر اعلام و اضافه کرد: سال گذشته در میان فوت‌شدگان ناشی از غرق‌شدگی ۶۷ مرد و ۱۷ زن دیده می‌شد.

غلامزاده گفت: بر اساس آمار اعلام شده سازمان پزشکی قانونی کشور ، سال گذشته استان فارس در فوت ناشی از غرق‌شدگی بعد از استان‌های خوزستان و مازندران، سومین استان و در فوت ناشی از سوختگی پس از استان ‌ های تهران، خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی رتبه پنجم کشور را دار د.

مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس در ادامه از افزایش حدود ۱۵ درصدی آمار نزاع در استان فارس نیز خبر داد و گفت: در سال ۹۶ شاهد مراجعه‌ی ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر بر اثر نزاع به پزشکی قانونی در سراسر فارس بوده‌ایم.

غلامزاده تعداد زنان را ۱۱ هزار و ۶۲۴ و تعداد مردان را ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که در سال ۹۶ نزاع در مردان ۷.۱۳ و در زنان ۹.۱۴ درصد افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      خودکشی

    • بدون نام

      مسولین مچکریم هر۴نفر۱نفرروانین ازبیکاری وفقردولت صابکاروپیمانکارهاقاتلن چون کاربه افغانی خارجی میدن به بهانه الکی ارزانتربودن ولی هم وطن ایرانی بیکار۱۶ملیون پرشدن دولت بودچه ومنابعش وازکجامیاروچرامعلوم ازملت بدبخت ساده و۱۰ملیون شغلمونم اشغال کردن وباگفته خودمسولین سالیبالای۲۰۰ملیون تومان به هرایرانی ضررمیزنن واین فاجعس پس هرکی به اینهاکارمیدوخانا اجاره کنن قاتلن وخدالعنتشون کنا خاینین به وطن وهم وطنان اینهاهمه اب مصرف میکنن بااین بی ابی ۵تا۵تابچه میارن..‌

    • هادی

      آقایون کلاهشونو بزنن بالاتر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج