۷۳۲۸۱۶
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تاثیر پیروزی تیم ملی بر روح و روان مردم

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و استاد دانشگاه می‌گوید: درمورد گلی که تیم ملی به مراکش زد، و به صورت تصادفی به سر بازکن حریف برخورد کرد، مردم احساس کردند که خودشان آن توپ را زده اند و خود را در گل شریک می‌دانند. یعنی پای ۸۲ میلیون ایرانی به آن توپ خورد.

پایگاه خبری انتخاب: امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و استاد دانشگاه می گوید: درمورد گلی که تیم ملی به مراکش زد، و به صورت تصادفی به سر بازکن حریف برخورد کرد، مردم احساس کردند که خودشان آن توپ را زده اند و خود را در گل شریک می دانند. یعنی پای ۸۲ میلیون ایرانی به آن توپ خورد.

شب گذشته و پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل مراکش در جام جهانی، مردم در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند و تا پاسی از شب به شادی پرداختند.

قرایی مقدم در گفت و گو با خبرنگار درباره تاثیر پیروزی های ورزشکاران بر افزایش حس امید اجتماعی گفت: وقتی پای ملیت و هویت ایرانی در میان باشد، دیگر، چپ و راست، تندرو و محافظه کار و این دسته بندی ها مطرح نیست.

همه مردم یک روحند در بدنهای ورزشکاران

او ادامه داد: وقتی پای اعتبار و اهمیت کشور و سرزمین در میان است، همه مردم یک روحند در بدنهای ورزشکاران. این موضوع در خون هر ملتی است؛ چه در استرالیا، چه در کانادا، چه ایسلند، چه در ایران و چه در دیگر کشورها.

پیروزی های تیم ملی در جام جهانی چه تاثیری بر روح و روان و حس امید مردم دارد؟ / ملیت چیزی نیست که با چپ و راست بودن به حاشیه برود

ملیت چیزی نیست که با چپ و راست بودن به حاشیه برود

این استاد دانشگاه ادامه داد: در چنین شرایطی دیگر مسئله موافق یا مخالف سیاسی مطرح نیست؛ موضوع ملی است؛ در نتیجه کدورت ها، تضادها و مخالفت‌ها کنار می رود. ملیت چیزی نیست که با چپ و راست بودن به حاشیه برود. ملیت در خون هر ملتی رسوخ کرده و سیمان بسته است. در نتیجه برای او که در زندان است و چه دیگران، برای هر دو مسئله، ملی است. بنابراین همه قلبشن در آنجاست. شما دیدید که در زاهدان، خوزستان، آذربایجان، خراسان و همه جای کشور مردم به شادی پرداختند. چون پای «ایران» وسط بود.

پای 82 میلیون ایرانی به آن توپی خورد که وارد دروازه مراکش شد

قرایی مقدم با اشاره به برخی مفاخر و موفقیت ها که وجه محلی آنها در استان ها بیشتر از وجه ملی است، گفت: درمورد گلی که تیم ملی، به مراکش زد، و به صورت تصادفی به سر بازکن حریف برخورد کرد، مردم احساس کردند که خودشان آن توپ را زده اند و خود را در گل شریک می دانند. یعنی پای ۸۲ میلیون ایرانی به آن توپ خورد.

تقویت روح ملی و انسجام ملت و بالا رفتن سرمایه های اجتماعی و فرهنگی

قرایی مقدم افزود: این موضوع در جامعه شناسی بسیار مهم است. دختر و پسر، محافظه کار و سنتی و رادیکال و سوسویالیست و کاپیتالیست در این مسئله مهم نیست. این موضوع باعث تقویت روح ملی و انسجام ملت می شود و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی را بالا می برد.

او با اشاره به بعد سیاسی و فرهنگی ورزش گفت: پیروزی های اینچنینی به نام ملت ایران ثبت می شود نه فقط ورزشکارانی که در زمین بودند. در نتیجه مردم از صمیم قلب شادی می کنند.

او با اشاره به برخی ناامیدی های اجتماعی در میان مردم گفت: مردم هرگاه فرصت پیدا می کنند دست به شادی می زنند. آن هم در چنین موضوع که پای غرور ملی و هویت فرهنگی در میان است. در این بین پلیس و غیرپلیس معنا ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      مبارک باشه مگه قبلا گل نمیزد ولمون کنید بابا ناامیدی میخواد باگل فوتبال حل بشه عجب از حرفهای شما حیرت میکنه برای ما که هیچ‌تاثیری نداره

    • بدون نام

      ... شایدفوتبال باعث شود، آنهائیکه فقط خودشان رامیبینندوازشادی کردن مردم متنفرند، دست ازخودخواهی بردارندواجازه بدهندخنده برلبان این مردم رنج دیده بنشیند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج