۷۳۲۸۱۸
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش قیمت مسکن متوقف شد

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که افزایش قیمت مسکن در کشور متوقف شده است، گفت: زمین یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت مسکن است ضمن این‌که سهم ساخت و خدمات و نیروی انسانی را نیز نباید نادیده گرفت.

خبرگزاری تسنیم: حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار در بیان دلایل افزایش قیمت مسکن، اظهار کرد: مسبب افزایش قیمت در بازار مسکن چند عامل است که عامل عمده آن کاهش ارزش پول ملی است.

وی ادامه داد: زمانیکه با افزایش نرخ ارز مواجه شدیم، مسکن به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور برای حفظ ارزش پول مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که عامل دوم در گرانی مسکن، رکود چند ساله این بخش بود،‌ تصریح کرد: این رکود باعث شده بود تا میزان رشد قیمت‌ها با نرخ تورم فاصله داشته باشد و تجربه نشان داده که این گپ همواره با افزایش قیمت پُر می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان یادآور شد:مقداری مسائل عرضه و تقاضا و افزایش دستمزدها نیز در گرانی‌های چند ماه اخیر مسکن تاثیرگذار بوده است. زمین یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت مسکن است ضمن این‌که سهم ساخت و خدمات و نیروی انسانی را نیز نباید نادیده گرفت. وقتی ۲۰ درصد دستمزدها افزایش می‌یابد به تبع آن نهاده‌های ساختمانی نیز گران خواهد شد؛ در نهایت هم در مصالح ساختمانی،‌هم در نیروی انسانی و هم خدمات گرانی را خواهیم داشت.

محتشم با اشاره به محدویت تامین زمین در کلانشهرها، گفت: به دلیل همین محدودیت زمین باید قیمت خود را حفظ کند که در نهایت باعث افزایش قیمت این بخش و تاثیر آن در بازار مسکن می‌شود.

وی با یادآوری این‌که در برخی نقاط تهران افزایش قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد و در برجی مناطق ۵۰ درصد بوده است، اظهار کرد:‌با توجه به شرایط اجتماعی کشور شاید مسکن در آینده بیشتر هم افزایش قیمت داشته باشد.

وی در عین حال بیان کرد: تقریبا ادامه افزایش قیمت مسکن در حال توقف است که آن هم باز به دلایل اجتماعی و اقتصاد کلان کشور صورت گرفته است.

به گفته رئیس سابق انجمن انبوه سازان، التهابات اقتصاد کشور ناشی از مسائل مختلف و افزایش نرخ ارز، باعث تاثیر مستقیم بر بازار مسکن می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که پول کرایه خونه نداریم چه برسه به خرید
      ایشالا قیمت هزار درصد افزایش پیدا کنه

    • 1989

      نه که افزایش قیمت رو پیش بینی میکردن الان دارم رکود رو پیش بینی میکنن

    • بابک ادراکی

      بله.دقیقا درسته.من حاضرم قسم بخورم.رشد قیمت متوقف شد.من دیروز رفتم یه خونه قیمت کردم.امروزم قیمت کردم همون بود.از دیروز تا امروز اصلا تغییر نکرد

    • بدون نام

      فقط این مطلب رو جای دیگه نگو مسخره میشی...

    • بدون نام

      تمام این توجیحات کذبه، و مصرف کننده اصلا توان خرید با این قیمتها رو نداره و ارزش خرید برای این آپارتمانهای در پیت اصلا مقرون به صرفه نیست و رکود سنگین تر از سالهای قبل در انتظاره، خرید الان مساوی ضرر هستش چون بعد گذشتن از این التهابات ریزش قیمت داریم

    • شهروند

      تو کشوری که یه شبه پاشی ببینی پول تو جیبت نصف شده و کسی که ادعا میکنه خادم تو بوده، دستش تو جیبت رفته و ازت دزدی کرده، فرداش هم راست راست تو چشمت نگاه میکنه و با وقاحت تمام به جای عذرخواهی و جبران میگه شما فکر میکنی که پولت نصف شده، توهم زدی و... ( مشکلات ریشه اقتصادی ندارد)، به شعور ۸۰ میلیون آدم توهین میکنه، به نظر شما حقشون چیه؟؟؟ به کمتر از مرگشون رضایت دارید؟؟؟ اگه رضایت دارید پس بکشید دردی رو که لایقش هستید...

      پاسخ ها

      • دلبرجووون

        دمت گرم.واقعا زدی توخال...حرف دل مارو زدی سالار...

    • بدون نام

      متاسفانه این افزایش 300درصدی مسکن و اجاره ربطی به چیزهایی که گفتی نداره کدوم ارزش پول ،هشتاد رصد مردم از سال 92هیچ پس اندازی نداشتن ،تو دهنت میگی 4سال رکود ،آپارتمان یکمیلیارد رهن 10میلیون اجاره کجای تاریخ شنیده بودی یا من دارم خواب میبینم حالا بازم بگو جنبه سیاسی داره صحبت از میلیون نیست دیگه حرفه میلیارد شده چطوری میخواد درست بشه ؟

    • ALI

      این یارو باز خواب دید دیشب شام چی خوردی؟

    • بدون نام

      الان خبرهای مسکن بزن در رو و یکطرفه شده در صورتی که میلیونها نفر از مردم جوابی دارند که اولا اگر ارزش پول پایین امده، چرا حقوقها بسیار پایین و سیلی سرخ کردنی است؟ دوما چرا مسکن رکود به کما رفته است و اکثر مستاجران، حدودا بیش از ۹۰ در صد نمیتوانند خانه بخرند؟ سوما چرا اکثر مردم پول ندارند هزینه عروسی فرزندشان را بگیرند و خانه حتی اجاره کنند؟ چهارما چرا بنگاه دارهای مسکن مینالند و خانه ها به فروش نمیروند؟ و چرا .....؟ .

    • بدون نام

      بله درسته ارزش پول پاببن

    • کارشناس

      این مسئولان مسکن همیشه در توهم اند و یا خود را به خواب می زنند!!! و بجای دیدن حقیقت متوسل به بهانه ها و توجیهاتی مختلف می شوند که البته هیچ اهمیتی نداره و در اصل قضیه تغییری ایحاد نمی کنه!!!
      عامل گرانی نجومی مسکن هیچیک از عواملی که توسط مسئولان مسکن ذکر می شود نیست و عدم افزایش قیمت آن بعد از جهش سال 86 و یا 91 و رکود حاکم بر بازار بعد از این سالها نمی تواند علت ایجابی افزایش قیمت آن باشد. همان جهش قیمت این سالها تا حداقل سی سال عدم نیاز به افزایش قیمت مسکن را توجیه می کند. تنها عامل گرانی افسار گسیخته مسکن مشاوران کلاش و دلال املاک مسکن در آذر 96 بودند!!! درحالیکه تقاضا و خرید با قیمتهای قبل از آذر 96 وجود نداشت چگونه ممکن است قیمت بالا برود؟!!! اینکار تنها با کلاشی و دلالی مشاوران املاک کلاش امکانپذیر شد که زیر بار آنهم نمی روند!!!
      قیمت مسکن بشدت سقوط کرده و فروشنده گان و سازنده گان طعم ضرر هنگفت را خواهند چشید!!!! خریدارانی که با سادگی و یا طمع گرانی بیشتر آن اقدام به خرید کرده یا می کنند بشدت ضرر خواهند کرد!

    • بدون نام

      قیمت ملک در ایران 5 برابر کشور ها همسایه است . مردم را ... فرص نکنید دزدان و دلالان

    • بدون نام

      برادر من مشاور املاک بود . ب دلیل رکود و خرید کم تغییر شغل داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج