جاباما
۷۳۳۱۲۵
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

توزیع یک وعده غذایی در روز به ۲۴۷ هزار نفر

وزیر رفاه از افزایش یک میلیون نفری جمعیت تحت پوشش سازمان‌های حمایتی خبر داد و گفت: امسال برنامه رفع سوء تغذیه کودکان توزیع یک وعده غذا را دنبال می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی گفت: امسال به ۲۴۷ هزار نفر یک وعده غذایی در روز داده می شود.

وی افزود: همچنین توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ کیلو کالری برای کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند پیش بینی کرده ایم. توزیع یه وعده غذای گرم در روستامهدهایی که در مناطق محروم و حاشیه ای هستند نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر رفاه تصریح کرد: در راستای حمایت غذایی از نیازمندان، طرح‌های مختلفی مانند سوءتغذیه کودکان نیازمند که به شکل ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهدها اجرا می‌شود و همچنین طرح‌های دیگری نیز در حوزه امنیت غذایی، علاوه بر سبد غذایی در طول سال اجرا خواهد شد.

بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ایجاد تورم و از بین رفتن سیاست جبرانی غذای ارزان اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه بیش از پیش از نظر وضعیت معیشتی به ویژه تغذیه در معرض آسیب قرار گرفتند بنابراین طبق بند دوم سند کاهش فقر باید تأثیرات ناشی از اجرای برنامه هدفمندی یارانه ها بر رفاه آحاد مردم مدنظر قرار گرفته و هزینه‌های جبرانی آن تأمین می شد؛ بنابراین برنامه‌ای با عنوان «برنامه امنیت غذایی» با ردیف بودجه مشخص، تدوین شد.

در همین راستا اسفند ماه سال ۹۰ بود که برنامه امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر به ریاست جمهوری ارائه و ردیف اعتباری جداگانه‌ای را در بودجه سالانه به خود اختصاص داد.

اهداف این برنامه تأمین نیاز‌های تغذیه‌ای کودکان خانواده‌های نیازمند، ارتقای سطح آگاهی‌های بهداشتی و تغذیه‌ای در دوران بارداری، ارتقای سطح سلامت زنان باردار نیازمند، پیشگیری از تولد کودک زودرس، نارس و دچار سوءتغذیه، بهبود وضعیت تغذیه‌ای سالمندان نیازمند، ترویج الگوی تغذیه صحیح در کشور به ویژه در مناطق محروم و پیشگیری از اختلال در روند رشد نوزادان و کودکان پس از تولد تعیین شد.

به همین دلیل در طول سال وزارت رفاه در بسته‌های مختلف، سبد غذایی میان اقشار نیازمند توزیع می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نخسه را برا کی میپیچید که کسی خبر نداره

    • بدون نام

      مگه مردم ما گدا هستند. کشور روی ثروت خوابیده. حق مردم ماهی ۴۵ تومان یارانه نیست . ماهی دو میلیون حقشونه. در ضمن ریا و تظاهر دیگه بسه.‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا نظر منم هم همین است مگر آفریقا ست چرا عزت ملت را زیر سوال میبرید خدا نگذرد خدا نگذرد به کشور بیگانه رسیدگی که نمی کنید ملت زجر کشیده ایرانند

    • بدون نام

      اقای وزیر کجا بخش می کنی ما صف تشکیل بدهیم ده به در راه خدا

    • بدون نام

      این در جواب وعده افطاری به مردم غزه

    • بدون نام

      ملت چلاق نیستند که شما مثله گدا ها چرا برخورد میکنید مگه اینجا آفریقاست ملت شرف دارند حقوق وپول داشته باشند خودشان بلد هستند برای خانواده غذا تهیه کنند این از غذا لباس چه دوا ودرمان چه بی خانمانی بی سر پناهی چه میگوید حالا هی بچسبید از بیکاری به گیس ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج